نماینده مجلس: مسدودسازی کامل فیلترشکن‌ها امکان‌پذیر نیست

در این روزها که فیلترینگ بر جامعه سایه افکنده است، بیشتر کاربران فضای مجازی مجبورند برای استفاده از برنامه‌های مختلف فیلتر شده از فیلترشکن رایگان و یا پولی استفاده کنند. بر همین اساس، یکی از نمایندگان مجلس، جلال رشیدی کوچی، در گفت‌وگوی جدیدی درباره افزایش آمار استفاده از فیلترشکن‌ها اعلام کرده بود که تعداد کاربرانی که در این روزها از فیلترشکن استفاده می‌کنند افزایش یافته است.

او همچنین اظهار داشت که امکان مسدود کردن کامل این فیلترشکن‌ها میسر نبوده و نمی‌توان آنها را به طور کامل مسدود کرد. او در ادامه اینچنین اظهار داشت که حدود 80 تا 90 درصد از کاربران در فضای مجازی از فیلترشکن استفاده می‌کنند!

او اعلام کرد که اصلا شایسته نیست تا مردم را به سمت انجام تخلفی سوق دهیم! این امر می‌تواند موجب افزایش نارضایتی کاربران در فضای مجازی شود. او درباره این اتفاق چنین گفت:

اصلا درست نیست که مردم را به انجام یک کار غیرقانونی سوق دهیم؛ چرا که ممکن است موجب افزایش نارضایتی شده و در حوزه امنیت فضای مجازی نتیجه مطلوبی در پی ندارد.

او در ادامه این‌چنین گفت که پایان سال گذشته بود که تصمیماتی برای کاهش محدودیت‌های اینترنتی گرفته شد. در این تصمیم، رئیس جمهور این حق را دارد تا به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی و رئیس شورای عالی فضای مجازی بر شیوه فعلی پایانی نهاده و مسدودسازی انجام دهد. اما امکان دارد در برخی از زمینه‌ها امکان مسدودسازی کامل فیلترشکن‌ها وجود نداشته باشد.

رشیدی کوچی اینچنین افزود که باید به این امر نیز توجه کنیم که اگر بخواهیم تمام فیلترشکن‌ها را به طور کامل مسدود کنیم، اتفاقات مهمی همچون مبادلات جهانی تحت تاثیر آن قرار خواهند گرفت و ممکن است حتی بر بانک‌ها و تبادلات بانکی ما نیز اثرگذار باشد! در هر صورت، چیزی که اکنون مشخص است این است که روشی که اکنون پیش گرفته‌ایم، سرانجامی ندارد و تنها منجر به افزایش هزینه مالی برای مردم و ایجاد نارضایتی اجتماعی می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH