قابلیت اشتراک‌گذاری انحصاری ریلزها و پست‌های فید با دوستان نزدیک به اینستاگرام اضافه شد

اینستاگرام از ویژگی کاملا جدیدی رونمایی کرده که به کاربران امکان می‌دهد تا پست‌های فید و ریلزهای خود را به‌طور انحصاری با فهرست دوستان نزدیک خود به اشتراک بگذارند.

این ویژگی که از سال 2018 برای استوری‌های اینستاگرام قابل دسترس بوده و بعدها به یادداشت‌ها (Notes) نیز تعمیم یافته است؛ ظاهرا روند رشد تعداد کاربرانی که از فهرست دوستان نزدیک خود به شکل فعالانه‌ای استفاده می‌کنند را مهار خواهد کرد. این افراد از فهرست دوستان نزدیک خود به‌‌عنوان فضایی آزاد برای ارتباط با مردم استفاده می‌کنند.

اینستاگرام با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: “ما امیدواریم که این تصمیم برای رسیدن کاربران به بیش‌ترین اصالت شخصی، ، راه‌های بیش‌تری را ایجاد نموده و در عین‌حال برای تعیین افراد مشاهده‌کننده محتوا نیز گزینه‌های انتخابی بیش‌تری را پیش روی کاربران قرار دهد.”

در گذشته بسیاری از کاربران به منظور اشتراک‌گذاری این گونه از محتواها اقدام به ایجاد اکانت‌های finsta یا حساب‌های کاربری خصوصی جهت تعامل با حلقه‌ای نزدیک از دوستان خود نموده‌اند. اما با توجه به آخرین به‌روزرسانی اینستاگرام این احتمال وجود دارد که بسیاری از اکانت‌های مذکور کنار گذاشته شوند.

کارکرد ویژگی جدید بدین‌ترتیب است که کاربران پیش از اشتراک‌گذاری پست فید یا ریلز بایستی زبانه مخاطب (Audience) و گزینه دوستان نزدیک (Close Friends) را انتخاب کنند. کاربران از این قسمت می‌توانند روی دکمه share ضربه زده و پست‌های آنها با یک آیکون ستاره‌ای سبزرنگ روی فید اکانت‌های فهرست Close Friends ظاهر می‌شوند. شایان به ذکر است که فهرست‌های Close Friends کاربر در تمامی پست‌ها، ریلزها، استوری‌ها و نوت‌ها یکسان باقی خواهند ماند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH