اولین خودروی برقی شیائومی با نام شیائومی SU7 در چین معرفی شد

کمپانی شیائومی که در تولید محصولات هوشمند فعالیت دارد، حالا از اولین خودروی برقی خود در چین رونمایی کرده است. این محصول که سدان شیائومی SU7 نام دارد، در گذشته با اسم رمز MS11 شناخته می‌شد و مشخصات خوبی دارد. اگرچه برخی از مشخصات آن هنوز به طور کامل منتشر نشده‌اند، ولی می‌توان با توجه به نمای ظاهری و عکس‌های فاش شده از کابین آن امکانات خودرو را تشخیص داد.

شیائومی دو سال و نیم پیش، در مارس 2021، اعلام کرد که سعی دارد با تولید خودروی برقی با دیگر شرکت‌ها رقابت کند و مدعی شد که 10 میلیارد یوان (1.4 میلیارد دلار) در این پروژه سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

قبل از اینکه به سراغ بررسی اطلاعات این خودرو برویم، خوب است بدانید که هر خودرو در چین باید قبل از ورود به بازار توسط تنظیم‌کننده‌های محلی تایید شود و سپس اسم آن در لیست خودروهای معرفی شده قرار بگیرد. برای همین است که قبل از معرفی رسمی یک خودرو مشخصات زیادی از آن فاش می‌شود.

حالا بیایید به سراغ بررسی مشخصات آن برویم؛ خودروی شیائومی SU7 یک سدان الکتریکی با ابعاد 4997 در 1963 در 1455 میلی‌متر و فاصله بین دو محور 3000 میلی‌متر است. سه تریم برای آن طراحی شده که شامل SU7 ،SU7 پرو و SU7 مکس می‌شود.

شیائومی در آن از دو گزینه چرخ سه پره با اندازه 19 و 20 اینچی استفاده کرده و خریداران می‌توانند با توجه به نیاز خود یکی از مدل‌ها را انتخاب کنند. این خودروی 5 سرنشینه در دو نسخه مجهز به لیدار و بدون لیدار به بازار عرضه می‌شود.

شیائومی در پشت شیشه جلو از فناوری لیدار استفاده کرده است که در تصاویر نیز مشخص شده است. از آنجایی که در عکس‌های منتشر شده یک دوربین نیز به چشم می‌خورد، پس حدس می‌زنیم عملکرد باز کردن قفل تشخیص چهره هم در دسترس باشد.

وزن خودرو 1980 کیلوگرم است و شیائومی اعلام کرده که تریم ارزان‌تر به حداکثر سرعت 210 کیلومتر در ساعت مجهز می‌شود. در حالی که تریم گران‌تر 2205 کیلوگرم وزن دارد و حداکثر سرعت آن 265 کیلومتر در ساعت است. بال عقب نیز در برخی از تریم‌ها حضور دارد.

دو نوع پیشرانه RWD با موتور 220 کیلووات و AWD با حداکثر توان 495 کیلووات (220 کیلووات + 275 کیلووات) در اختیار خریداران شیائومی SU7 قرار می‌گیرد. تریم ارزان‌تر به باتری LFP از BYD مجهز می‌شود این در حالی است که نسخه گران‌تر باتری NMC از CATL دارد.

عملکرد ETC نیز در آن به چشم می‌خورد که به رانندگان اجازه می‌دهد تا عوارض جاده‌ها را بدون توقف خودرو به طور خودکار پرداخت کنند. این خودرو از سیستم عامل جدید شیائومی، HyperOS، پشتیبانی می‌کند.

کمپانی سازنده اعلام کرده که تولید انبوه شیائومی SU7 برقی در دسامبر 2023 آغاز خواهد شد و خریداران می‌توانند آن را در فوریه 2024 تحویل بگیرند. نظر شما درباره این خودروی برقی شیائومی چیست؟ فراموش نکنید که نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH