پردازنده‌های جدید AMD توسط شرکت سامسونگ تولید خواهند شد

به‌نظر می‌رسد که در بازار تولید محصولات نیمه‌هادی، شرکت سامسونگ بالاخره می‌تواند با کمپانی تایوانی TSMC رقابتی جدی‌تر داشته باشد. بر اساس گزارش‌ها، غول کره‌ای حتی سفارش تولید پردازنده‌های AMD را نیز دریافت خواهد کرد.

به بیان دقیق‌تر ظاهرا سامسونگ پردازنده‌های سروری Prometheus بر پایه هسته‌های Zen 5c را تولید خواهد کرد. البته این موضوع صرفا برای مدل‌های پایین‌رده صادق بوده و مدل‌های برتر کماکان با استفاده از فرآیند 3 نانومتری توسط کمپانی TSMC تولید خواهند شد. این تراشه‌ها ظاهرا از بهره‌وری انرژی بسیار بالاتری برخوردار خواهند بود.

دستاورد سامسونگ این است که توانسته به نرخ بازدهی 70 درصدی برای قالب‌های تراشه دست پیدا کند. این رقم، مشابه نرخ ثبت شده توسط کمپانی TSMC بوده و به معنای تولید بیش‌تر و ارزان‌تر تراشه‌ها خواهد بود.

این پدیده به منزله فرصتی مناسب برای AMD جهت تنوع بخشیدن به مخاطرات احتمالی پیش روی خود است. این موضوع از آنجا حائز اهمیت است که ظرفیت TSMC اخیرا به میزان بسیار زیادی افزایش یافته است. بعلاوه شواهد در سال جاری میلادی نشان می‌دهند که طی آینده نزدیک، هوش مصنوعی تا حد بسیار زیادی برای بازار حیاتی بوده و این موضوع به نوبه خود موجب افزایش چشمگیر تقاضا برای شتاب‌دهنده‌های مربوطه خواهد شد.

در چنین شرایطی، شرکت‌های سازنده احتمالا ترجیح می‌دهند تا تراشه‌های بیش‌تری را تولید نموده و از میزان تولید CPU و GPUهای مصرفی خود بکاهند. در این سناریو، دسترسی به یک تولیدکننده اضافی یا یک فرآیند تکنولوژیکی مدرن قطعا سودمند واقع خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH