8 نوع تصویری که ازلحاظ روانی بیشترین تاثیر را بر روی مخاطب می‌گذارند!

best-pics-1

اهمیت تصاویر در وبلاگ، تنها به جذاب‌تر شدن پست‌ها محدود نمی‌شود، چنین مسئله‌ای ابعاد روانشناسی دارد. مغز خوانندگان اصولا تصویر را نسبت به متن، بسیار راحت‌تر پردازش می‌کند؛ درواقع 90 درصد از اطلاعاتی که وارد مغز می‌شوند بصری هستند و نسبت به متن تا 60 هزار بار سریع‌تر پردازش می‌شوند.

درنتیجه درصورتی‌که در کنار متن قرار بگیرند، به انتقال بهتر پیغام کمک می‌کنند: 40 از افراد به اطلاعات بصری واکنش بهتری نشان می‌دهند. ازاین‌رو در ادامه قصد داریم 8 نوع از تاثیرگذارترین انواع تصاویر را بررسی کنیم و ببینیم هرکدام را کجای اینترنت می‌توان پیدا کرد.

1. تصاویر عکاسان حرفه‌ای

تصاویر مرتبطی که محتوای پست را به‌خوبی توصیف می‌کنند، درصورتی‌که به شکل صحیح مخصوصاً در ابتدای پست استفاده بشوند، تأثیر فوق‌العاده‌ای بر روی مخاطب دارند.

پست وبلاگ CoppyBlogger را در نظر بگیرید که در آن محتوای پست به‌خوبی با عکس هماهنگ است و توجه کاربر را بلافاصله به خود جلب می‌کند.

best-pics-2

تصاویر عکاسان حرفه‌ای را از کجا پیدا کنیم؟ داخل Flickr میلیون‌ها عکس به‌دردبخور پیدا می‌شود که می‌توانیم با رعایت قانون کپی‌رایت، از هرکدام استفاده کنیم.

2. تصاویر اسکرین شات

اسکرین شات ها جزء تأثیرگذارترین تصاویر به شمار می‌روند. شاید بتوانیم به کاربران توضیح بدهیم که محتوای یکی از ایمیل‌هایمان چه بوده، اما اگر اسکرین شاتی از ایمیل نشانشان بدهیم تا خودشان اصل مطلب را ببینند، اعتبار گفته‌هایمان دوچندان می‌شود. مثال زیر را از وبلاگ Ramit Sethi در نظر بگیرید:

best-pics-3

مسلما می‌توانست با جمله: “بعضی از کاربرا ایمیلای چرت‌وپرتی می فرستن!” هم سروته قضیه را هم بیاورد، اما یک جمله معمولی مثل این، هیچ‌وقت نمی‌تواند تأثیر، قدرت یا جذابیت یک عکس را داشته باشد.

اسکرین شات ها را از کجا تهیه کنیم؟ با استفاده از ابزارهایی مثل Snagit می‌توان اسکرین شات های مختلف گرفت، ذخیره کرد و به اشتراک گذاشت.

3. نمودار و گراف

ماهیت پیچیده گزارش‌های آماری را می‌توان به کمک تصاویر به‌راحتی کنترل کرد و اصل مطلب را به‌صورت قابل‌فهم به مخاطب منتقل کرد. به‌خصوص درصورتی‌که لازم است کاربر حتماً موضوع را به خاطر بسپارد، بهتر است از نمودارها استفاده کنیم، چون همان‌طور که می‌دانید تصاویر بسیار بهتر به خاطر می‌مانند.

در مثال زیر که بر روی تست‌های آ/ب تمرکز دارد هم ویل کرت با استفاده از گراف‌های ساده، نتایجی که بازاریابان متخصص به دست آورده‌اند را با نتایج بازاریابان مبتدی ناپخته مقایسه کرده است:

best-pics-4

نمودار و گراف از کجا تهیه کنیم؟ درصورتی‌که تصویر موردنظر داخل ابزار گزارش‌گیری اپلیکیشن تحلیلگرتان وجود ندارد، می‌توانید با استفاده از Spreadsheet های Google Drive، به‌راحتی هرچه‌تمام‌تر نمودار و گراف ایجاد کنید.

4. تصاویر شخصی

درصورتی‌که قصد دارید خاطرات شخصی‌تان را تعریف کنید، می‌توانید با قرار دادن یک تصویر – ولو یک عکس بی‌کیفیت که با دوربین موبایل گرفته‌شده – مخاطب را کاملاً درگیر کنید. در این صورت مخاطب احساس می‌کند همراهتان بوده است.

خوانندگان کریس گیلبو که به خاطر سفرهای دور دنیایش مشهور شده، مرتباً سؤال می‌کنند در سفرها، همراه خودش چه چیزهایی می‌برد. در چنین مواقعی به‌جای اینکه لوازم را نام ببرد، خواننده را به شکل بسیار جذاب‌تری با خودش همراه می‌کند.

best-pics-5

تصاویر شخصی را از کجا تهیه کنیم؟ واضح است که چنین عکس‌هایی را باید خودتان تهیه کنید. نکته حائز اهمیت این است که لازم نیست چندان نگران کیفیت عکس‌ها باشید. یک عکس تیره‌وتار که با موبایل گرفته‌شده می‌تواند کاملاً مؤثر ظاهر شود و اعتبار نوشته را تصدیق کند.

5. تصاویر ثابت از فیلم‌ها و سریال‌ها

یکی از انواع بسیار محبوب که کاربرد وسیعی دارد… به کمک چنین تصاویری می‌توان بین محتوای سایت و شخصیت‌های پرطرفدار تلویزیونی و سینمائی ارتباط برقرار کرد.

best-pics-6

تصاویر ثابت فیلم‌ها و سریال‌ها را از کجا پیدا کنیم؟ موتور جستجوی تصاویر گوگل یکی از بهترین ابزارها برای پیدا کردن این قسم تصاویر است. کافی است عبارت دلخواهمان مثلا ’نقی‘را وارد کنیم تا هزاران نتیجه جالب به دست بیاوریم.

6. اینفوگرافیک ها

اینفوگرافیک ها که اصولاً برای نمایش یافته‌های پژوهشی و به‌خصوص تفکیک حجم زیادی از اطلاعات به کار می‌روند، به خواننده کمک می‌کنند داده‌ها را بسیار راحت‌تر هضم کند. اینفوگرافیک ها را می‌توان بسیار راحت به اشتراک گذاشت.

نیل پتل در وبلاگ Quick Sprout داخل بسیاری از پست‌هایش از اینفوگرافیک ها استفاده می‌کند: مثال زیر را که در آن نحوه محاسبه ROI کمپین‌های سئو را شرح داده در نظر بگیرید: می‌بینید که محتوا را هم در قالب پست وبلاگ گنجانده و هم از آن‌یک اینفوگرافیک مستقل ساخته است.

best-pics-7

اینفوگرافیک ها را از کجا تهیه کنیم؟ infogr.am ابزار رایگانی است که به کاربران امکان می‌دهد به‌سرعت و با سادگی هرچه‌تمام‌تر اینفوگرافیک بسازند. درصورتی‌که خودتان حوصله دردسر اضافی ندارید و حاضرید هزینه اضافی پرداخت کنید، می‌توانید Visual.ly را امتحان کنید.

7. طراحی تصاویر

گاهی از اوقات تصویری که می‌خواهیم داخل پست قرار بدهیم، وجود خارجی ندارد. حتی در این حالت هم راه چاره‌ای وجود دارد که بتوانیم از نعمت تصاویر استفاده کنیم. هزینه سفارش طراحی معمولاً چندان زیاد نیست. حتی لازم نیست داخل تیم کاری‌مان یکی طراح حرفه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم مفهوم موردنظرمان را روی کاغذ بیاوریم.

best-pics-8

تصاویر موردنظرمان را چطور طراحی کنیم؟ به کمک موسسه‌های طراحی مثل Desk می‌توانیم موضوع موردنظرمان را درخواست بدهیم تا طراحان قیمت پروژه را تعیین و اعلام کنند.

8. تصاویر طنز

خنده یکی از مهم‌ترین واکنش‌هایی است که می‌توانیم در خواننده ایجاد کنیم و تصاویر طنز یکی از بهترین ابزارها برای این کار هستند.

best-pics-9

تصاویر طنز را از کجا پیدا کنیم؟ سایت‌های universal uclick، marketoonis، gapingviod و شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک هزاران تصویر خنده‌دار در دل خودشان جا داده‌اند.

دوست دارید مقالات بیشتری در ارتباط با بازاریابی اینترنتی بخوانید؟ پس حتما به وب لاگ مرواهاست (مرجع تخصصی بازاریابی اینترنتی و seo) سری بزنید!

1 در مورد “8 نوع تصویری که ازلحاظ روانی بیشترین تاثیر را بر روی مخاطب می‌گذارند!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH