مایکروسافت به‌روزرسانی اپلیکیشن Windows Photos با امکانات جدید را منتشر کرد

مایکروسافت در حال افزودن قابلیت‌های جدیدی نظیر امکان حذف فوری پس‌زمینه از تصاویر به اپلیکیشن Windows Photos است. ورژن 2023.11110.8002.0 اپلیکیشن فوتوز برای ویندوز هم‌اکنون در دسترس کاربران اینسایدر قرار گرفته و تجربه فعلی آنها را از چندین جنبه مختلف بهبود بخشیده است.

حذف پس‌زمینه یکی از جاذبه‌های اصلی به‌روزرسانی جدید محسوب می‌شود. این ویژگی چند هفته قبل به اپلیکیشن Microsoft Paint اضافه شد و اکنون در Windows Photos نیز قابل دسترس است. بدین‌ترتیب Windows Photos همانند سایر برنامه‌های ویرایشگر عکس قادر به حذف خودکار پس‌زمینه با تنها یک کلیک خواهد بود.

عکس‌های تولید شده احتمالا ذخیره‌سازی شده و یا در کلیپ‌بورد کپی می‌شوند. کاربران می‌توانند پس‌زمینه تصویر را به یک رنگ ثابت تغییر دهند. نتیجه کار در اکثر مواقع بی‌عیب و نقص نخواهد بود؛ اما دسترسی به ویژگی‌های بیش‌تر در آن‌دسته از برنامه‌های مایکروسافت که برای انجام کارهای معمول روزانه نظیر پیمایش در اینترنت یا مشاهده تصاویر، از قبل پیکره‌بندی شده‌اند؛ همواره ایده مطلوبی قلمداد می‌شود.

استفاده از رنگ ثابت به‌جای پس‌زمینه انتخاب شده برای تصویر یکی از گزینه‌های جانبی پیش روی کاربران به‌شمار می‌رود. کاربران برای یافتن رنگ مناسب می‌توانند از ابزار انتخاب‌گر رنگ استفاده کنند. بعلاوه تعیین رنگ پس‌زمینه از طریق مشخص نمودن مقادیر RGB، کلیک روی پالت رنگ یا وارد نمودن کد رنگ در مبنای 16 نیز امکان‌پذیر خواهد بود.

به‌روزرسانی جدید اپلیکیشن Windows Photos از قابلیت حذف و جایگزینی پس‌زمینه تصاویر پشتیبانی می‌کند.

بعلاوه مایکروسافت ویژگی Filmstrap را نیز بازطراحی نموده است. اکنون هر تصویر دارای یک نوار فیلم از عکس‌های کوچک در قسمت پایینی بوده و کاربران به منظور بررسی سریع سایر تصاویر در همان پوشه می‌توانند از این ویژگی استفاده کنند. در نتیجه، انتخاب سریع چندین تصویر برای بررسی و مقایسه امکان‌پذیر خواهد شد. ظاهرا پیشنهادات کاربران، مایکروسافت را به سمت اصلاح تجربه کاربری Filmstrap سوق داده است.

مشخصه Filmstrap هنگام باز کردن یک عکس به‌صورت پیش‌فرض در وضعیت غیرفعال قرار دارد. به منظور فعال‌سازی این ویژگی بایستی کلید F را فشار داده یا روی آیکون گوشه پایینی سمت چپ صفحه کلیک کنید. مایکروسافت به منظور دستیابی به بهترین تجربه بصری و بهبود قابلیت استفاده، Filmstrap را به قسمت پایینی تصویر منتقل نموده و اندازه تصاویر کوچک را افزایش داده است. همچنین نوار پیمایشی با اندازه بزرگ‌تر در پایین اضافه شده و فرآیند پیمایش و انتخاب عکس مورد نظر را تسهیل نموده است.

مشخصه Filmstrap در آخرین به‌روزرسانی اپلیکیشن Windows Photos بازطراحی شده است.

مایکروسافت برای یافتن آسان‌تر عکس مورد جستجو توسط کاربر از ویژگی جدید Timeline Scrollbar برای تمامی پوشه‌ها رونمایی کرده است. این ویژگی به‌صورت پویا و بر اساس محدوده زمانی کلکسیون تصاویر کاربر ساخته شده است.

اشتراک‌گذاری عکس با پشتیبانی OneDrive یکی دیگر از ویژگی‌های پیاده‌سازی شده در آپدیت جدید Windows Photos محسوب می‌شود. در این میان تنها کاری که بایستی انجام داد این است که روی یک تصویر راست کلیک کرده و گزینه Share, Using OneDrive را انتخاب کرد. آدرس URL را می‌توان در کلیپ‌بورد کپی کرده یا از طریق ایمیل ارسال کرد.

اشتراک‌گذاری تصاویر منفرد با OneDrive

اکنون ویندوز با اضافه نمودن نسبت ابعاد 7:5 به ابزار تغییر سایز و انتقال دکمه Print به نوار فرمان بالایی هنگام مشاهده یک تصویر و در پاسخ به ورودی کاربر، فرآیند چاپ تصاویر را آسان‌تر از همیشه نموده است. بعلاوه در زمینه تعویض زبانه‌ها، باز کردن عکس‌ها و عملکرد نمایش اسلایدی نیز شاهد بهبود پایداری و سرعت عملکرد برنامه هستیم.

کاربران برای دسترسی به این قابلیت‌های جدید بایستی اپلیکیشن Windows Photos را به نسخه 2023.11110.8002.0 یا ورژن‌های جدیدتر از آن به‌روزرسانی نمایند. کاربران اینسایدر ویندوز از طریق تمامی مجاری موجود در حال دریافت این به‌روزرسانی هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH