VPN چیست و چه کار می‌کند؟

کاربران زیادی در کشورهای مختلف برای انجام کارها در فضای مجازی از VPN‌ استفاده می‌کنند؛ VPN بخش مهمی از صنعت و تجارت محسوب می‌شود و افراد زیادی برای عبور از سانسور اینترنت از آن استفاده می‌کنند.

برای دور زدن سانسور اینترنت برنامه‌های مختلفی وجود دارد و حتی ممکن است دیده باشید که برخی از اینفلوئنسرها یا بسیاری از افراد مشهور آنها را در پیج‌های خود تبلیغ می‌کنند. اما VPN چیست و چگونه کار می‌کند؟ تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا به طور کلی با تعریف VPN، ویژگی‌های کلیدی و مزایای آن آشنا شوید.

کاربرانی که در شرایط سانسور اینترنت هستند، می‌توانند با استفاده از VPN با یک اتصال امن به اینترنت کشور دیگری وصل شوند و به راحتی از ویژگی‌های خوب بدون فیلتر آن بهره ببرند. برخی از نرم‌افزارهایی که برای عبور از فیلترینگ وجود دارند قابل اعتماد هستند ولی بسیاری دیگر می‌توانند خطرات فراوانی را برای فرد رقم بزنند.

حتی امکان دارد بعضی از VPN‌ها حاوی بدافزار باشند و بتوانند سایت‌هایی که فرد از آنها استفاده کرده و یا اطلاعات کاربران را ردیابی کنند! بنابراین نباید به هر VPN اعتماد کرد چرا که ممکن است موجب سو استفاده از اطلاعات مهم کاربری، ربودن آنها و نشت داده‌ها شوند. حالا بیایید به سراغ بررسی اطلاعات مربوط به VPN‌ها برویم و نحوه کار، مزایا، ویژگی‌های کلیدی و دیگر موارد مربوط به آنها را شرح دهیم.

VPN چطور کار می‌کند؟

قبل از اینکه به سراغ شرح اطلاعات VPN ها برویم، در ابتدا باید اشاره کنیم که اصلا VPN چیست و چه کاربردی دارد. VPN که مخفف Virtual Private Network (شبکه خصوصی مجازی) است، برای مخفی نگه داشتن هویت شما در هنگام استفاده از سایت‌ها به صورت آنلاین کاربرد دارد.

یک VPN قادر است بین دستگاه شما و یک سرور راه دور یک رمزگذاری یا یک تونل ایحاد کرده و کاربران را از طریق سرور به اینترنت کشوری که دارای محدودیت نیست، متصل کنند. برای مثال اگر بخواهید به سایت خارجی که تنها برای ساکنین ایالت متحده درست شده است وارد شوید، می‌توانید با استفاده از VPN از آن استفاده کنید.

ویژگی‌های کلیدی

وقتی صحبت از انتخاب VPN به میان می‌آید، بسیاری از کاربران اظهار ناامیدی می‌کنند. ولی به راحتی می‌توانید با ورود به فروشگاه پلی استور VPN‌های مختلفی با امتیاز بالا را ببینید.

همچنین می‌توان انواع VPN پولی را نیز از افراد مورداعتمادی خریداری کرد. سعی کنید که به دنبال افراد قابل اعتمادی بگردید تا از اطلاعات و داده کاربری خود محافظت کنید. هر ارائه‌دهنده VPN را که انتخاب می‌کنید، در نهایت باید تجربه روان و بدون قطعی را دریافت کنید.

همانطوری که در بالا نیز گفتیم، یک وی‌پی‌ان موثر باید از خدمات خوبی برخوردار باشد و ویژگی‌های زیر را برای کاربران ارائه کند:

  • امنیت و رمزگذاری: یک VPN باید به خوبی از داده‌های شما محافظت کند که البته برای در اختیار داشتن یک VPN ممتاز، باید اشتراک ماهانه یا سالانه خریداری کنید.
  • عملکردی با اطمینان: VPN شما باید سریع و فعال باشد و در حین استفاده از آن حداقل زمان تاخیر وجود داشته باشد.
  • سازگاری: سعی کنید VPNی که خریداری می‌کنید، در همه دستگاه‌ها، اعم از مک، ویندوز، iOS یا اندروید به خوبی کار کند.
  • سیاست حفظ حریم خصوصی: هر زمان که از یک VPN استفاده می‌کنید، باید مراقب داده‌های خود باشید؛ یک وی‌پی‌ان خوب قادر است از ردیابی فعالیت آنلاین شما اجتناب کند.
یک VPN خوب خدمات بدون تاخیری را ارائه می‌کند و قطعی کمی دارد.

مزایای استفاده از VPN چیست؟

استفاده از VPN ها مزایای زیادی دارد. اول از همه، ایمن ماندن داده‌های شماست. بنابراین اکنون می‌توانید به محتوایی که قبلا در کشورتان غیرقابل دسترسی بوده‌اند، دسترسی داشته باشید یا بدون افشای اطلاعاتتان پول جابه‌جا کنید و دیگر نگران حریم خصوصی خود نباشید.

جمع‌بندی

امروزه افراد زیادی در فضای مجازی هستند که از داده‌های کاربران سو استفاده می‌کنند. بنابراین برای محافظت از داده‌های خود در برابر هکرها، باید از آخرین فناوری استفاده کنید! VPN‌ها یا VPN یکی از این ابزارهای مفید هستند که کاربران زیادی از آنها استفاده می‌کنند.

VPN یا VPN که مخفف Virtual Private Network است، برای مخفی نگه داشتن هویت شما در هنگام استفاده از سایت‌ها کاربرد داشته و برای دور زدن سانسور اینترنت استفاده می‌شود. VPN کمک می‌کند تا با یک اتصال امن به اینترنت کشور دیگری وصل شوید و به راحتی از ویژگی‌های خوب بدون فیلتر آن بهره ببرید.

یک VPN خوب باید به خوبی از داده‌های شما محافظت کند و در حین استفاده حداقل زمان تاخیر وجود داشته باشد. سعی کنید از VPNی استفاده کنید که در همه دستگاه‌ها به خوبی کار کند. یک وی‌پی‌ان موثر قادر است از ردیابی فعالیت آنلاین شما اجتناب کند.

خوب است بدانید که وی‌پی‌ان یا VPN‌ها در دو نوع پولی و رایگان در دسترس کاربران قرار می‌گیرند. حالا به ما بگویید که شما از چه VPNی استفاده می‌کنید؟ فراموش نکنید که نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید، همچنین اگر در این زمینه سوالی دارید، آن را از کارشناسان سایت بپرسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH