آشنایی با سخت افزار لپ تاپ های vivobook ایسوس

یکی از شرکت‌هایی که موفق شده است در زمینه طراحی و تولید انواع لپ تاپ‌های قدرتمند از خود توانمندی بسیار زیادی نشان دهد، ایسوس (ASUS) نام دارد. این شرکت تایوانی که در کنار تولید انواع لپ تاپ، موفق شده توانمندی قابل قبولی از خود را در زمینه تولید سخت افزارهای کامپیوتر نشان دهد، محصولات زیادی را در سری‌های مختلف روانه بازار کرده است که بر اساس نیازهای کاربران در سری‌های مختلف دسته‌بندی می‌شوند.

به عنوان مثال، لپ تاپ‌های گیمینگ یا بالارده ایسوس در سری‌های ROG و TUF شناسایی می‌شوند و این در حالی است که لپ تاپ‌های دیگر با توجه به نوع کاربری دارای سری‌های مشخص هستند. یکی از انواع سری‌های لپ تاپ‌های ایسوس را باید  لپ تاپ ویووبوک (VivoBook) معرفی کرد که دارای مشخصات فنی بسیار ایده‌آلی است و از دانشجویان تا کاربرانی با مصارف عادی و روزمره را شامل می‌شود.

در ادامه با شما هستیم تا مشخصات فنی لپ تاپ ایسوس VivoBook را در کنار تعدادی از بهترین محصولات آن به شما معرفی کنیم؛ با ما همراه باشید تا بتوانید با شناخت این سری از دستگاه‌های ایسوس، انتخاب صحیح و خوبی داشته باشید.

انواع سری‌های لپ تاپ ایسوس

 

در قسمت قبل گفته شد که ایسوس موفق شده است به عنوان یکی از معتبرترین برندهای فعال در زمینه طراحی و تولید لپ تاپ، شرایط بسیار خوبی را در بازارهای جهانی برای خود رقم بزند. این کمپانی دستگاه‌های خود را با قابلیت‌های پیشرفته همراه کرده و این مسئله را باید به عنوان یکی از ویژگی‌های آن به حساب آورد. لپ تاپ‌های این کمپانی در سری‌های گوناگون برای خرید در دسترس قرار دارند که باید به سری ROG، سری TUF، سری VivoBook یا موارد دیگر اشاره کرد.

هر کدام از این سری‌ها شامل دستگاه‌هایی با قیمت‌های مختلف می‌شوند. تفاوت قیمت این دستگاه‌ها وابسته به مشخصات فنی آن‌ها بوده و لازم است این مسئله را به عنوان یکی از مهم‌ترین دلایل تفاوت قیمتی آن‌ها در نظر داشته باشید. لپ تاپ‌های سری vivoBook مجهز به پردازنده‌های قدرتمند هستند و می‌توانند در زمینه‌های گوناگون کاربرد داشته باشند؛ در ادامه تعدادی از بهترین لپ تاپ‌های سری VivoBook را به شما معرفی خواهیم کرد.

لپ تاپ 16 اینچی ایسوس VivoBook Pro 16X مدل K6604JI

یکی از بهترین لپ تاپ‌های کمپانی ایسوس از سری ویووبوک را باید لپ تاپ 16 اینچی ایسوس VivoBook Pro 16X مدل K6604JI معرفی کرد که دارای قابلیت و مشخصات فنی بسیار خوبی است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این لپ تاپ ایسوس باید به اسپیکر دوگانه توسعه یافته از سوی Harman Kardon اشاره کرد که باعث می‌شود انتظار کیفیت صدای بسیار عالی را داشته باشیم. همچنین وزن این لپ تاپ برابر با 1.9 کیلوگرم بوده و باعث می‌شود کاربران هنگام حمل و نقل آن دچار مشکل نباشند.

قدرت این لپ تاپ قدرتمند ایسوس توسط پردازنده اصلی اینتل Alder Lake Core i9 از سری 13980HX تامین می‌شود. این پردازنده را باید یکی از قدرتمندترین پردازنده‌های موجود معرفی کرد، اما فراموش نکنید که شاهد 36 مگابایت حافظه کش خواهید بود. از طرف دیگر، این دستگاه مجهز به 24 هسته حقیقی و 32 هسته مجازی است. این لپ تاپ قدرتمند ایسوس مجهز به حافظه رم 16 گیگابایت از سری DDR5 4800MHz بوده و امکان ارتقا یا سفارشی سازی آن به 64 گیگابایت وجود دارد.

از دیگر ویژگی‌های مهم این دستگاه باید به حافظه ذخیره‌سازی 1 ترابایت SSD اشاره کرد که امکان ارتقا برای کاربران وجود دارد. پردازنده گرافیکی موجود در این لپ تاپ ایسوس، NVIDIA GeForce RTX4070 با ظرفیت 8 گیگابایت از سری GDDR6 بوده که می‌تواند قدرت کافی را در اختیار کاربران قرار دهد. در بخش جلوی دستگاه شاهد نمایشگر 16 اینچ IPS با وضوح 2560×1600 پیکسل خواهید بود. همچنین نرخ تازه‌سازی این نمایشگر معادل 165 هرتز بوده که در نوع خود، بی‌نظیر است. انرژی دستگاه توسط باتری 4 سلولی 90 وات ساعت تامین می‌شود و ماندگاری شارژ آن 2 الی 4 ساعت است.

لپ تاپ 16 اینچی ایسوس VivoBook Pro 16 OLED مدل K6602VV

زمانی که قصد خرید لپ تاپ از سری ویووبوک دارید، باید لپ تاپ 16 اینچی ایسوس VivoBook Pro 16 OLED مدل K6602VV را هم به عنوان یکی از گزینه‌های خرید در نظر داشته باشید. این لپ تاپ همانند مدل قبل دارای اسپیکر دوگانه توسعه یافته از سوی Harman Kardon بوده و وزنی معادل 1.9 کیلوگرم دارد. این لپ تاپ قدرتمند ایسوس مجهز به تراشه اصلی اینتل Alder Lake Core i7 از سری 13700H بوده و در کنار آن شاهد حافظه کش 24 مگابایت هستیم. یکی دیگر از نکات مهم پیرامون این دستگاه را باید فرکانس پردازنده 2.4 الی 5 گیگاهرتز آن عنوان کرد. وجود 14 هسته حقیقی در کنار 20 هسته مجازی توانسته شرایط ایده‌آل را برای کاربران رقم بزند.

از طرف دیگر، این لپ تاپ قدرتمند ایسوس مجهز به حافظه رم 16 گیگابایت بوده و می‌توانید در صورت نیاز آن را به 40 گیگابایت افزایش دهید. یکی دیگر از ویژگی‌های این لپ تاپ را باید حافظه SSD با ظرفیت 1 ترابایت عنوان کرد. در صورت نیاز، می‌توانید حافظه ذخیره‌سازی داخلی را سفارشی سازی کرده و افزایش دهید.

همچنین شما در این لپ تاپ شاهد پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX4060 با ظرفیت 8 گیگابایت خواهید بود. در بخش جلوی دستگاه نمایشگر 16 اینچ اولد قرار دارد که از نرخ تازه‌سازی 120 هرتز هم پشتیبانی می‌کند. وضوح نمایشگر معادل 3200×2000 پیکسل بوده که بی‌نظیر است. همچنین این لپ تاپ انرژی خود را از باتری6 سلولی 96 وات ساعت دریافت می‌کند و شاهد ماندگاری شارژ از 2 الی 4 ساعت هستیم.

لپ تاپ 16 اینچی ایسوس VivoBook Pro 16 OLED مدل K6602VU

در صورتی که به دنبال خرید لپ تاپ از سری ویووبوک هستید، یکی دیگر از مدل‌هایی که قیمت اقتصادی‌تری دارد را می‌توان لپ تاپ 16 اینچی ایسوس VivoBook Pro 16 OLED مدل K6602VU معرفی کرد. وزن این دستگاه برابر با 1.9 کیلوگرم بوده و بدنه‌ای از جنس پلاستیک باکیفیت دارد که باعث می‌شود حمل آن دشوار نباشد.

در زمینه سخت افزار باید به پردازنده قدرتمند Intel Alder Lake Core i7 از سری 13700H اشاره کرد. وجود 24 مگابایت حافظه کش سبب شده تا سرعت لود برنامه‌هایی که فعال شده‌اند، افزایش یابد. از طرف دیگر، این دستگاه با فرکانس پردازنده 2.4 الی 5 گیگاهرتز همراه بوده و شاهد 14 هسته حقیقی در کنار 20 هسته مجازی هستیم.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر لپ تاپ را که تاثیر مستقیم روی سرعت اجرای دستورها دارد، حافظه رم بوده و این لپ تاپ مجهز به حافظه رم 16 گیگابایت از نوع DDR5 4800MHz بوده که البته در صورت نیاز می‌توانید آن را تا 40 گیگابایت افزایش داده یا اصطلاحا سفارشی‌سازی کنید. از دیگر ویژگی‌های این لپ تاپ قدرتمند ایسوس باید به حافظه ذخیره‌سازی 1 ترابایت SSD اشاره کرد.

وجود پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX4050 با ظرفیت 6 گیگابایت از نوع GDDR6 سبب شده تا کاربران دیگر نگرانی پیرامون پردازش بازی‌ها یا سایر برنامه‌هایی که نیازمند گرافیک قدرتمند هستند، نباشند. در بخش جلوی این لپ تاپ شاهد قرارگیری نمایشگر 16 اینچ اولد با وضوح 2000×3200 پیکسل هستیم. جالب است بدانید این لپ تاپ از نرخ تازه سازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. انرژی لپ تاپ 16 اینچی ایسوس VivoBook Pro 16 OLED مدل K6602VU توسط باتری 6 سلولی 96 وات ساعت تامین می‌شود و باید بگوییم با یکی از بهترین باتری‌های موجود در انواع لپ تاپ‌ها مواجه هستیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH