اپلیکیشن Yup به‌عنوان یک شبکه اجتماعی همه منظوره معرفی شد

برنامه جدیدی با نام Yup قرار است تا به فروشگاهی یکپارچه برای یک رسانه اجتماعی همه منظوره تبدیل شود. این اپلیکیشن به کاربران امکان می‌دهد تا محتوای مورد نظر خود را در پلتفرم‌های مختلف از جمله X، لنز، بلو اسکای و تردز ارسال نمایند. همچنین Yup برخی ویژگی‌هایی که کاربران سایر پلتفرم‌های رسانه اجتماعی با آنها آشنایی دارند را در خود جای داده است که از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به قابلیت لایک کردن و کامنت‌گذاری روی پست‌ها و ارسال مجدد آنها اشاره می‌کرد.

بعلاوه این اپلیکیشن دارای یک فید تحت عنوان “For You” است که محتوای احتمالا مورد علاقه کاربران را نمایش می‌دهد. از سوی دیگر فید “Following” نشان‌دهنده پست‌های افرادی است که کاربران، آنها را فالو می‌کنند. پشتیبانی از تردز یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های Yup به‌شمار می‌رود. تردز یک پلتفرم رسانه اجتماعی غیرمتمرکز است که در حال حاضر فاقد یک API عمومی جهت اتصال برنامه‌های مختلف توسعه‌دهندگان به آن است.

اپلیکیشن Yup هم‌اکنون در فروشگاه اپ استور منتشر شده است. این برنامه به‌طور غیررسمی از API داخلی استفاده کرده است. این API توسط نسخه تحت وب تردز نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. Yup اعلام کرده که با عرضه رسمی API تردز، این پلتفرم نیز از API مذکور استفاده خواهد کرد.

توسعه‌دهندگان Yup بر این باورند که برنامه آنها هم برای کاربران عادی و هم برای تولیدکنندگان محتوا مفید بوده و ارسال محتوا به پلتفرم‌های اصلی نظیر X و پروتکل‌های غیرمتمرکز مانند Mastodon را تسهیل می‌کند. ابزارهای موجود مانند Fedica امکان ارسال برخی پست‌ها میان پلتفرم‌های مختلف را فراهم می‌کنند؛ اما Yup با پشتیبانی از تردز، شبکه گسترده‌تری را ایجاد می‌کند.

همچنین این پلتفرم، اعلان‌های مربوط به سایر پلتفرم‌های متصل را گردآوری نموده و آنها را در یک فید یکپارچه ارائه می‌کند. این برنامه هنوز در مراحل ابتدایی توسعه خود قرار دارد؛ اما در عین‌حال از پتانسیل کافی برای تبدیل شدن به یک ابزار ارزشمند جهت استفاده کاربران رسانه‌های اجتماعی و خلاص کردن آنها از به‌کارگیری برنامه‌های متعدد برخوردار است.

این برنامه هم‌اکنون برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS قابل دسترس است. با این‌حال کاربران پیش از دسترسی کامل به برنامه بایستی از لیست انتظار عبور کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH