دوربین گوگل چیست و چگونه Google Camera Mod را نصب کنیم؟

دوربین گوگل یا GCam به خاطر قابلیت‌های فوق العاده‌ای که دارد، بسیار شهرت یافته است. این برنامه در پردازش تصویر و عکاسی خیلی خوب عمل می‌کند و تاکنون توجه بسیاری از علاقمندان را به خود جلب کرده است. این برنامه از قبل روی دستگاه‌های گوگل نصب شده ولی شما می‌توانید آن را از فروشگاه‌های مختلفی برای دستگاه‌های اندرویدی دیگر در اختیار داشته باشید.

برنامه GCam یا دوربین گوگل کمک می‌کند تا تصاویر بهتر و باکیفیت‌تری داشته باشید و مشابه هیچکدام از برنامه‌های عکاسی موجود در گوگل پلی استور نیست. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دوربین گوگل پشتیبانی از قابلیت HDR است. کاربران می‌توانند با استفاده از آن در تصاویر خود رنگ‌های دقیق‌تر و کنتراست بهتری را تجربه کنند.

از دیگر قابلیت‌های دوربین گوگل می‌توانیم به گرفتن عکس پانوراما، Photosphere (عکاسی با لنزهای 360 درجه)، دید در شب، پرتره، امکانات AR یا واقعیت افزوده و غیره اشاره کنیم. این برنامه که در ابتدا فقط برای گوشی‌های گوگل (سری نکسوس و پیکسل) عرضه شده بود، حالا برای تمامی دستگاه‌های اندرویدی در فروشگاه گوگل پلی قرار گرفته است.

اگر شما نیز کنجکاو هستید تا آن را روی دستگاه خود نصب کنید و با ویژگی‌های این برنامه آشنا شوید، بهتر است که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید؛ چرا که ما قصد داریم در این مقاله به نحوه نصب دوربین گوگل یا GCam بپردازیم و به طور کلی ویژگی‌های آن را برای شما شرح دهیم. با ما همراه باشید.

برنامه GCam چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

یکی از مهم‌ترین دلایلی که برنامه GCam موفق شد توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند، بهبود قابلیت‌های دوربین گوشی هوشمند اندرویدی است. شما می‌توانید با آن کیفیت عکس‌ها و ویدیوهای خود را بهبود بخشیده و تصاویر جذابی را خلق کنید.

یکی از اولین قابلیت‌هایی که باید درباره این برنامه بدانید، دارا بودن عملکرد بهتر در نور کم است؛ حالت‌های دوربین گوگل در عکاسی در نور کم برتری دارند و می‌توانند تصاویر روشن‌ و دقیق‌تری تولید کنند. دومین ویژگی حالت دید در شب نام دارد؛ بنابراین تعجبی ندارد که در شرایط کم‌نور و تاریک نیز تصاویری واضح با جزییات خوب ثبت شود.

اگر شما نیز از جمله کاربرانی هستید که همیشه چشمانتان خیره به آسمان است و تصاویر جذابی از ابرها ثبت می‌کنید، ویژگی Astrophotography مناسب شماست! با این قابلیت می‌توانید تصاویر خیره‌کننده‌ای از آسمان شب بگیرید و علاوه بر عکسبرداری از زیبایی‌های شب، ستاره‌ها را نیز تماشا کنید.

اکنون کاربران می‌توانند پس از نصب این برنامه با حالت پرتره‌های بهبودیافته، تصاویری با تفکیک بهتر سوژه از پس‌زمینه خلق کنند و نهایت لذت را در پرتره گرفتن تجربه کنند. برنامه GCam همچنین به ویژگی‌های پیشرفته‌ای مجهز شده که ممکن است دوربین اصلی دستگاه‌تان از آنها پشتیبانی نکند.

چگونه Google Camera Mod را در دستگاه اندرویدی خود نصب کنیم؟

روش اول

از زمان عرضه اندروید 8.0 Oreo، روند نصب برنامه‌ها از منابع ناشناس تغییر کرد. اکنون کاربران به‌ جای نصب برنامه‌ها از هر منبعی، تنها می‌توانند به برنامه‌های خاصی دسترسی داشته باشند! این امر برای بهبود امنیت کاربران در برابر برنامه‌های مخرب ایجاد شده است.

برای این کار کافی است که به تنظیمات گوشی اندرویدی خود بروید.

به دنبال Apps بگردید و روی آن ضربه بزنید.

گزینه Special app access را انتخاب کنید.

اکنون روی Install unknown apps بزنید.

برنامه‌ای را که می‌خواهید برای نصب برنامه‌های دیگر از آن استفاده کنید، انتخاب کنید (ما در اینجا به سراغ گوگل کروم رفتیم)، بنابراین روی کروم ضربه بزنید.

روی نوار لغزنده Allow from this source بزنید و آن را روشن کنید.

حالا همه چیز آماده است؛ روی فایل APK برنامه بزنید و آن را روی دستگاه خود نصب کنید.

روش دوم

همیشه ممکن است یک نوع برنامه روی تمام دستگاه‌ها به طور یکسان کار نکند. چرا که بسته به نسخه اندروید، ساخت، مدل و حتی پردازنده دستگاه، یک فایل‌ عملکرد متفاوتی دارد.

بنابراین، در قدم اول باید با دقت فراوان و با توجه به دستگاه خود، نسخه‌ای از برنامه را که با دستگاه‌تان سازگار است، انتخاب کنید. ما برخی از مورداعتمادترین سایت‌ها را برای دانلود دوربین گوگل در پایین قرار دادیم:

دانلود از گوگل پلی استور

دانلود از gcamapk.io

دانلود از celsoazevedo (در این سایت روی Suggested Versions آبی رنگ زیر دانلودها بزنید). با اینکه این ورژن روی اکثر دستگاه‌ها کار می‌کند، ولی باز هم می‌تواند با دستگاه شما سازگارتر شود.

شما می‌توانید با توجه به نسخه اندرویدی دستگاه خود روی منو بزنید و یکی از نسخه‌ها را دانلود کنید.

برای دانلود فایل، روی یکی از این دو لینک آبی‌رنگ کلیک کنید تا توضیحات مربوط به آن را نیز مشاهده کنید.

زیر بخش دانلود‌ها روی هر لینکی که می‌خواهید ضربه بزنید.

وقتی دانلود آغاز شود، شما می‌توانید پیامی مبنی بر دانلود فایل را روی صفحه خود مشاهده کنید. روی Details بزنید.

حالا به بخش دانلودهای گوگل کروم بروید.

پس از پایان دانلود، روی فایل APK برنامه ضربه بزنید و سپس آن را نصب کنید.

کمی صبر کنید تا برنامه به طور کامل دانلود شود.

پس از اتمام دانلود، روی Open بزنید تا برنامه باز شود.

اکنون پیامی مبنی بر اجازه GCam Mod برای گرفتن عکس و فیلم روی صفحه ظاهر می‌شود؛ روی «While using the app» ضربه بزنید تا برنامه شروع به کار کند.

علاوه بر آن، دسترسی موقعیت مکانی و غیره نیز از کاربر خواسته می‌شود. چون این ویژگی می‌تواند در هنگام عکسبرداری مفید واقع شود و اطلاعات مکان شما را روی تصویر گرفته شده ثبت کند.

حالا برای اجازه دسترسی به صدا روی While using the app بزنید تا بتوانید در هنگام عکس گرفتن، صدا هم ضبط کنید.

در آخر روی Allow بزنید تا به برنامه اجازه دهید که برای ذخیره عکس‌ها به حافظه دستگاه دسترسی داشته باشد.

حالا تمام مراحل را به آسانی پشت سر گذاشته‌اید و می‌توانید به خوبی برای ثبت تصاویری جذاب از GCam استفاده کنید.

همیشه سعی کنید که دوربین GCam خود را بروزرسانی کنید تا به طور مرتب ویژگی‌های جدیدی دریافت کرده و اشکالات نسخه قبلی برطرف شود. برای این کار می‌توانید به celsoazevedo بروید و روی List of all developers & modders بزنید. حالا روی نام توسعه‌دهنده برنامه بزنید و نسخه جدید آن را مشاهده کنید.

فرآیند بروزرسانی مشابه فرآیند نصب است که در بخش قبلی به طور مفصل آن را برای شما توضیح دادیم. اگر در این زمینه سوالاتی دارید، پاسخ آنها را از کارشناسان سایت جویا شوید.

جمع‌بندی

تنها با معرفی چند مرحله ساده توانستیم نحوه استفاده از برنامه دوربین گوگل را برای شما شرح دهیم. این برنامه که در گذشته تنها برای گوشی‌های گوگل و نکسوس ارائه شده بود، اکنون برای تمام دستگاه‌های اندرویدی در دسترس قرار گرفته و در فروشگاه‌ها وجود دارد.

دوربین GCam از ویژگی‌هایی مانند Night Sight، عکاسی از آسمان شب، پرتره پیشرفته، HDR و غیره مجهز شده و می‌تواند قابلیت‌های دوربین را افزایش دهد. عملکرد بهتر در نور کم نیز می‌تواند در شرایط کم‌نور نیز تصاویری روشن‌ و دقیق تولید کند. ویژگی پرتره‌ بهبودیافته موجب می‌شود تا تصاویری با تفکیک بهتر سوژه از پس‌زمینه خلق کنید و نهایت لذت را ببرید.

شما می‌توانید دوربین گوگل را از سه روش دانلود کنید: گوگل پلی استور، gcamapk.io و celsoazevedo. برای دسترسی به لینک هر یک از سایت‌ها، بهتر است که به مقاله توجه کنید. رنگ‌های دقیق‌تر و کنتراست بهتر از جمله مواردی هستند که در تصاویر ثبت شده با دوربین گوگل به چشم می‌خورند. حتی می‌توانید تنها به خاطر قدرت خارق‌العاده در عکاسی در شب به سراغ دانلود این برنامه بروید.

دیگر امکانات معمولی سایر برنامه‌ها مانند افکت فوکوس، ضبط صحنه آهسته یا تصاویر متحرک، لرزشگیر اپتیکال و غیره در این برنامه نیز مشاهده می‌شوند. نظر شما درباره برنامه دوربین گوگل چیست؟ آیا شما از برنامه دیگری استفاده می‌کنید؟ لطفا نظرات خود در این باره را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH