گوشی پرچمدار ریلمی GT5 پرو با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 رسما معرفی شد

برند ریلمی امروز از گوشی پرچمدار جدید خود با نام GT5 پرو رسما رونمایی کرد. این گوشی بلافاصله به یکی از ارزان‌ترین مدل‌های پرچمدار با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 تبدیل شد. به‌عنوان مثال شیائومی 14 با قیمت‌گذاری پایه 545 دلاری عرضه شده است؛ اما نخستین مشتریان ریلمی GT5 پرو برای خریداری این گوشی بایستی مبلغ 465 دلار را پرداخت نمایند.

این رقم تقریبا مشابه با برچسب قیمتی ردمی K70 پرو است؛ اگرچه ریلمی GT5 پرو در بسیاری از جهات برتر از پرچمدار ردمی ظاهر می‌شود. ریلمی GT5 پرو فاقد نمایشگر 2K است؛ اما پنل اولد 1.5K این گوشی به‌عنوان بهترین مدل در کلاس خود شناخته می‌شود. چنین پدیده‌ای عمدتا از این واقعیت ناشی می‌شود که حداکثر روشنایی نمایشگر به رقم خیره‌کننده‌ 4500 شمع بر مترمربع می‌رسد (میزان روشنایی عمومی نمایشگر برابر با 1600 شمع بر مترمربع است).

نمایشگر گوشی دارای نرخ نوسازی 144 هرتزی و طول قطر 6.78 اینچی بوده و از تکنیک مدولاسیون پهنای پالس با فرکانس 2160 هرتز پشتیبانی می‌کند.

امروزه برخی شرکت‌ها استفاده از قاب تیتانیومی در پرچمداران خود را آغاز کرده‌اند. این قاب در مقایسه با سایر فلزات از استقامت بالاتر و وزن سبک‌تری برخوردار است. اما ریلمی GT5 پرو مجهز به قاب آلومینیومی فوق‌العاده قوی است که به گفته شرکت سازنده حتی از تیتانیوم نیز قوی‌تر ظاهر می‌شود.

همچنین این گوشی هوشمند دارای یک محفظه بخار بزرگ با مساحت 12 هزار میلی‌متر مربع است. پیش از این وان‌پلاس 12 با محفظه بخار کمی بزرگ‌تر از 9 هزار میلی‌متر مربعی رکورددار این حوزه به‌شمار می‌رفت. پلتفرم سخت‌افزاری پرچمدار ریلمی بر پایه تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام بنا شده است.

پیش از معرفی رسمی ریلمی GT5 پرو پیرامون دوربین اصلی این گوشی هوشمند و در درجه نخست ماژول پریسکوپی آن با سنسور کاملا جدید (برای چنین دوربینی) IMX890 ساخت شرکت سونی صحبت‌های فراوانی مطرح شد. در واقع این مدل یکی از باکیفیت‌ترین سنسورها برای ماژول‌های پریسکوپی به‌شمار می‌رود. این دوربین دارای رزولوشن 50 مگاپیکسلی بوده و ظاهرا از زوم اپتیکال 3 برابری و بزرگنمایی بدون اتلاف 6 برابری پشتیبانی می‌کند.

دوربین اصلی نیز از یک سنسور درجه یک 50 مگاپیکسلی با نام Sony LYT-808 استفاده می‌کند. با این‌حال به‌کارگیری سنسور قدیمی 8 مگاپیکسلی Sony IMX355 برای ماژول فوق‌عریض تا حدی عجیب به‌نظر می‌رسد. دوربین جلویی 32 مگاپیکسلی از سنسور IMX615 استفاده می‌کند.

در بخش سیستم تامین انرژی همه چیز مشابه با گوشی وان‌پلاس 12 است. بنابراین ریلمی GT5 پرو از یک باتری 5400 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت شارژ سریع 100 واتی در بستر سیم و شارژ بی‌سیم 50 واتی استفاده می‌کند.

از جنبه نرم‌افزاری ریلمی GT5 پرو از رابط کاربری Realme UI 5.0 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید 14 بهره می‌گیرد. ریلمی وعده داده که این گوشی هوشمند 3 به‌روزرسانی بزرگ اندروید و آپدیت‌های امنیتی برای مدت 4 سال را دریافت خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH