10 حقیقت عجیب از زندگی ایلان ماسک

10 حقیقت عجیب از زندگی ایلان ماسک

این مقاله درباره 10 حقیقت عجیب از زندگی ایلان ماسک است، پس اگر کنجکاوید تا اطلاعات بیشتری از زندگی ایلان ماسک بدست بیاورید و چیزهای بیشتری از فراز و نشیب‌های زندگی او بدانید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید؛ چون ما قصد داریم به سراغ معرفی چالش‌های مسیر زندگی او برویم و حقیقت‌های جالبی را باهم بخوانیم.

حتما ایلان ماسک را می‌شناسید، او که فردی سرشناس است، در طی این سال‌ها با خریداری پیام‌رسان ایکس (توییتر سایق)، فعالیت در ساخت خودروهای منحصر به ‌فرد تسلا و ماهواره‌های اسپیس ایکس انقلابی در صنعت فناوری، خودرو و فضا ایجاد کرده است.

او به عنوان ثروتمندترین مرد جهان شناخته می‌شود و موفقیت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف به ارمغان آورده است. اما علیرغم تمام این موفقیت‌ها، زندگی ایلان ماسک نیز پر از فراز و نشیب بوده و چالش‌های زیادی را پشت سر گذاشته است.

به احتمال زیاد شما داستان زندگی او را شنیده باشید، ولی تا به حال با 10 حقیقت عجیب از زندگی ایلان ماسک روبرو نشده باشید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه همراه ما باشید.

10 حقیقت عجیب از زندگی ایلان ماسک

فروش تسلا به گوگل

در زمانی که تسلا وضع خوبی نداشت، ایلان ماسک با موسس گوگل، لری پیج دیداری داشت و موضوع فروش تسلا به این شرکت را عنوان کرد. دو طرف در سال 2013 به طور رسمی اعلام کردند که با این معامله موافق هستند و قرار شد تسلا با قیمت 6 میلیارد دلار به گوگل فروخته شود، ولی هرگز چنین اتفاقی نیفتاد و اکنون شاهد رونق تسلا در طی این سال‌ها هستیم.

10 حقیقت عجیب از زندگی ایلان ماسک

ترک تحصیل از دانشگاه استنفورد

ایلان ماسک برای ادامه تحصیل در مقطع دکترای فیزیک به دانشگاه استنفورد آمده بود، اما سپس تصمیم به ترک تحصیل گرفت و به سراغ رویای خود رفت.
او سپس اولین شرکت خود به نام Zip 2 را راه‌اندازی کرد و موفق شد چهار سال بعد آن را به قیمت بیش از 300 میلیون دلار بفروشد.

خریداری ماشین جیمز باند

سال 2013 بود که ایلان ماسک خودروی Lotus Esprit را به قیمت 1 میلیون دلار خریداری کرد. قیمت بالای این خودرو بسیار عجیب بود و کمی بعد مشخص شد که این خودرو همان نمونه خودروی زیردریایی جیمز باند است که در فیلم The Spy Who Loved Me حضور داشت!

کلکسیون گران‌ ترین خودروهای جهان؛ ایلان ماسک چه خودروهایی دارد؟

پس جای تعجبی ندارد که قیمت آن اینقدر بالا باشد! این ماشین که به حرکت در زیر آب مجهز شده بود، در دنیای واقعی وجود ندارد. او بعدها اظهار داشت که برای ساخت خودروی سایبر تراک خود از طرح خودروی جیمز باند الهام گرفته است.

فرزندان متعدد

یکی از حقیقت‌های جالب زندگی ایلان ماسک این است که فرزندان زیادی دارد. او از همسر سابقش پنج فرزند دارد و از همسر بعدی خود صاحب دو فرزند شده است. او درباره فرزندان زیاد خود اینچنین گفته است:

بچه‌ها به از بین نرفتن تمدن بشر کمک می‌کنند، در نتیجه باید همه ما به ادامه زندگی بشریت کمک کنیم!

اصالت آفریقای جنوبی

احتمالا کمتر کسی درباره اصالت آفریقای جنوبی ایلان ماسک خبر داشته باشد؛ ولی او به عنوان فرزند ارشد یک خانواده پنج نفره در آفریقای جنوبی متولد شد و تا 17 سالگی در آنجا زندگی کرد. کمی بعد، خانواده‌اش به کانادا نقل مکان کردند و او کار دانشگاهی خود را در دانشگاه کوئینز انتاریو آغاز کرد.

10 حقیقت عجیب از زندگی ایلان ماسک

او بنیانگذار تسلا نیست!

ممکن است بیشتر افراد او را به عنوان بنیانگذار تسلا بشناسند، ولی ایلان ماسک بنیانگذار تسلا نیست و ساخت این شرکت ایده فرد دیگری بوده است. فکر ساخت شرکت تسلا در سال 2003 توسط مارتین ابرهارد و مارک تارپنینگ ارائه شده بود.

یک سال پس از راه‌اندازی این شرکت، ماسک به جمع تسلا اضافه و موفق شد که با پول و سرمایه خود تغییر فراوانی در اوضاع شرکت ایجاد کند. خوب است بدانید که ایلان ماسک در همان دور اول سرمایه‌گذاری ریسک بالایی کرد و مبلغ زیادی معادل 6.35 میلیون دلار را در سال 2004 در تسلا سرمایه‌گذاری کرد. اما این امر نتیجه خوبی به همراه داشت و حالا می‌بینیم که او اکنون به عنوان مدیرعامل این شرکت مشغول به کار است.

10 حقیقت عجیب از زندگی ایلان ماسک

استفاده از پول PayPal برای توسعه اسپیس‌ایکس

ایلان ماسک گفته بود که همیشه سعی می‌کند به اهداف خود در زندگی دست یابد. او برای گسترش و رونق شرکت ماهواره‌ای اسپیس ایکس خود او از پول PayPal استفاده کرد تا کمک بزرگی به توسعه شرکت کرده باشد.

با عادات صبحگاهی ایلان ماسک آشنا شوید

ماسک اسپیس ایکس را در سال 2002 ایجاد کرد و شرکت هوافضا اکنون ماهواره‌های متعددی از آن را با تجهیزات عالی به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌فرستد. جالب است بدانید که او با 100 میلیون دلاری که در زمان خرید PayPal توسط eBay به دست آورده بود، شرکت اسپیس ایکس را راه‌اندازی کرد.

10 حقیقت عجیب از زندگی ایلان ماسک

نام عجیب پسر ماسک

زمانی که یکی از فرزندان او متولد شده بود، خبرهای زیادی مبنی بر نام عجیب او در فضای مجازی منتشر شد. ایلان ماسک برای انتخاب نام پسرش از اسم یکی از شخصیت‌های کتاب کمیک (داستان مصور) استفاده کرده بود. نام ژاویر تداعی‌گر شخصیت پروفسور ژاویر از مردان ایکس مارول است و به افتخار او، چنین اسمی را انتخاب کرد.

البته بنظر می‌رسد مدتی است که ژاویر 18 ساله می‌خواهد نام خود را به طور کلی عوض کند. البته هنوز ایلان ماسک هیچ جزییاتی از این تصمیم پسرش منتشر نکرده است.

ابتلا به سندروم آسپرگر

احتمالا این عنوان در 10 حقیقت عجیب از زندگی ایلان ماسک حسابی به چشم بیاید! سندرم آسپرگر نوع خفیف‌تر اوتیسم است که موجب می‌شود فرد مبتلا در تعاملات اجتماعی به مشکل بخورد ولی تمرکز دقیقی در موضوعات موردعلاقه خود داشته باشد.

او در سال 2022 درباره این سندروم اینچنین اظهار داشت:

مسلما تجربه هرکس از این سندروم متفاوت است. ولی این موضوع برای من خیلی نشانه‌های اجتماعی شهودی نداشت. علاوه بر آن، خیلی اهل کتاب بودم و تمرکز خوبی بر موضوعاتی که به آنها علاقه داشتم، از خود نشان می‌دادم.

10 حقیقت عجیب از زندگی ایلان ماسک

راه‌اندازی شرکت بورینگ کمپانی

شاید گمان کنید این یک شرکت کسل‌کننده است، ولی نباید از روی نام چیزی آن را قضاوت کرد. شرکت بورینگ یا The Boring Company در واقع شرکتی برای حفر تونل‌های زیرزمینی است که می‌تواند وظیفه حمل انسان و کالاها را با سرعت بسیار بیشتری فراهم کند.

این شرکت در زمینه ترابری زیرزمینی فعالیت داشته و به حمل و نقل فوق سریع می‌پردازد. خوب است بدانید که سیستم این تونل‌های زیرزمینی آنقدر سریع است که می‌تواند در یک ساعت 4000 نفر را جا‌به‌جا کند. در این فرآیند، مردم از طریق خودروهای تسلا جابه‌جا می‌شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH