رکوردشکنی فروش گوشی‌های تاشو در جهان طی 3 ماهه سوم سال 2023

بر اساس اعلام موسسه Display Supply Chain Consultants (DSCC) با عرضه گوشی‌های گلکسی زد فولد 5 و گلکسی زد فلیپ 5 توسط سامسونگ طی 3 ماهه سوم سال جاری میلادی (حد فاصل ماه‌های جولای تا سپتامبر)، فروش جهانی گوشی‌های تاشو رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کرد. از سوی دیگر رقابت در بازار چین نیز نقش مهمی در این زمینه ایفا کرد.

فروش گوشی‌های تاشو با جهش 215 درصدی نسبت به 3 ماهه دوم سال 2023 و و رشد 16 درصدی نسبت به 3 ماهه سوم سال 2022 به 7 میلیون دستگاه رسید. بدین‌ترتیب رکورد فروش 6.1 میلیون واحدی که در 3 ماهه سوم سال میلادی گذشته به ثبت رسیده بود نیز شکسته شد.

سامسونگ با کسب سهم 72 درصدی از بازار گوشی‌های تاشو کماکان بزرگ‌ترین تولیدکننده این دستگاه‌ها به‌شمار می‌رود؛ اما در عین‌حال این رقم در مقایسه با سهم 86 درصدی برند کره‌ای طی سال گذشته افت قابل‌توجهی را نشان می‌دهد. موضوع احتمالا تعجب‌آور اینکه هواوی با کسب سهم 9 درصدی و آنر با سهم 8 درصدی به‌ترتیب در رتبه‌های بعدی جای گرفتند.

در این میان 2 مدل از گوشی‌های پرفروش بازار توسط شرکت سامسونگ تولید شده‌اند: گلکسی زد فلیپ 5 سهم 45 درصدی از بازار را به خود اختصاص داده و گلکسی زد فولد 5 نیز سهم 24 درصدی را در اختیار دارد. از سوی دیگر گوشی‌های هواوی میت X3 و آنر مجیک V2 هرکدام سهمی 6 درصدی از بازار را کسب کردند.

بر اساس پیش‌بینی موسسه DSCC، فروش گوشی‌های هوشمند تاشو در حد فاصل ماه‌های اکتبر تا دسامبر نسبت به 3 ماهه سوم سال جاری میلادی 35 درصد کاهش یافت. این رقم در مقایسه با 3 ماهه چهارم سال 2022 رشد 47 درصدی را نشان می‌دهد. این پدیده از فروش کمتر از حد انتظار سامسونگ در 3 ماهه چهارم سال 2023 و تاخیر در عرضه محصولات جدید ناشی می‌شود.

بر این اساس انتظار می‌رود که سهم برند سامسونگ به 42 درصد کاهش یافته و این رقم در مقایسه با سهم 83 درصدی طی دوره مشابه سال قبل افت چشمگیری را تجربه نماید.

از سوی دیگر اعلام شده که سهم هواوی از بازار به 21 درصد افزایش یافته و آنر نیز با کسب سهم 19 درصدی در جایگاه بعدی قرار می‌گیرد. هواوی میت X5 با کسب سهم 15 درصدی بایستی از گلکسی زد فولد 5 پیشی گرفته و به رتبه دوم صعود کند. گلکسی زد فلیپ 5 با سهم 22 درصدی در رتبه نخست جای می‌گیرد.

آنر مجیک V2 بایستی به رتبه سوم صعود کرده و از گلکسی زد فولد 5 با سهم 12 درصدی از بازار پیشی بگیرد. بر اساس پیش‌بینی‌ها فروش گوشی‌های تاشو در دوره 12 ماهه سال 2023 نسبت به سال میلادی گذشته 23 درصد افزایش یافته و به 15.8 میلیون دستگاه خواهد رسید. بدین‌ترتیب گلکسی زد فلیپ 5، گلکسی زد فولد 5، گلکسی زد فلیپ 4، آنر مجیک V2 و هواوی میت X5 به‌ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم پرفروش‌ترین گوشی‌های تاشو بازار طی سال 2023 را به خود اختصاص خواهند داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH