مدل‌های آینده اپل واچ احتمالا مجهز به چراغ قوه اکسترنال خواهند بود

ساعت‌های هوشمند اپل دارای قابلیت چراغ قوه‌ای هستند که صفحه‌نمایش ساعت را کاملا سفید کرده و امکان مشاهده اشیاء در فضاهای تاریک را فراهم می‌کند. با این‌حال اپل واچ‌های آینده احتمالا به‌همراه یک چراغ قوه خارجی عرضه خواهند شد؛ قابلیتی که بایستی فواید بیش‌تری را به‌ ارمغان بیاورد.

بر اساس پتنتی که اخیرا از سوی اپل به ثبت رسیده است؛ این شرکت سرگرم کار روی دستگاهی با نام “مجموعه نور ماژولار برای یک دستگاه پوشیدنی” (Modular Light Assembly For A Wearable Device) است. این ابزار می‌تواند به‌صورت اکسترنال به گیره ساعت یا بند آن متصل شود.

تصویر شماتیک گنجانده شده در پتنت پیرامون طراحی ظاهری اپل واچ‌های آینده با چراغ قوه خارجی متصل به بندهای آنها ایده مناسبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این ایده عملی‌تر به‌نظر می‌رسد؛ چرا که کاربر به‌جای چرخاندن مچ دست خود به سمت نمایشگر ساعت که از روشنایی و برد کمتری برخوردار است؛ می‌تواند ماژول چراغ قوه را به سمت تمامی موقعیت‌های مورد نظر خود قرار دهد.

بعلاوه این چراغ قوه ماژولار دارای یک منبع تغذیه اختصاصی بوده و در نتیجه بر طول عمر باتری اپل واچ تاثیر منفی نخواهد گذاشت. همچنین وجود یک دکمه اختصاصی احتمالا امکان خاموش و روشن کردن چراغ قوه بدون تعامل با اپل واچ را فراهم می‌‌کند.

با این‌حال در پتنت مورد اشاره خاطرنشان شده که نور ماژولار می‌تواند با دستگاه پوشیدنی ارتباط برقرار نموده و از این طریق امکان روشن (فعال) یا خاموش (غیرفعال) کردن مجموعه‌ای از نورهای ماژولار را فراهم کند. این موضوع بدان معناست که کاربران با استفاده از اپل واچ خود نیز می‌توانند چراغ قوه خارجی را کنترل کنند.

همچنین چراغ ماژولار احتمالا دارای گواهینامه حفاظتی IP خواهد بود؛ چرا که در پتنت به ثبت رسیده اعلام شده که مجموعه‌های نوری ماژولار احتمالا به لطف استفاده از مهر و موم یا حلقه‌های O شکل (که از نفوذ مایعات به اجرای حساس جلوگیری می‌کنند) در برابر نفوذ مایعات مقاوم خواهند بود.

بعلاوه پتنت جدید اپل نشان می‌دهد که نور ماژولار می‌تواند از بند اسمارت‌واچ جدا شود. با این‌حال در برخی مواقع، ماژول نوری به بند ساعت دوخته، چسبیده و یا به‌طور دائم متصل می‌شود. این موضوع بدان معناست که چراغ قوه می‌تواند به‌عنوان یک ابزار جانبی مجزا برای اپل واچ فروخته شود. از سوی دیگر احتمالا شاهد عرضه بندهای جدید ساعت توسط اپل برای سازگاری با چراغ قوه اکسترنال خواهیم بود.

نور ماژولار به‌همراه اجزای ساختاری آن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH