تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 نخستین بار در سری شیائومی 15 به‌کارگیری خواهد شد

یک دست‌اندرکار مشهور حوزه صنعت با شناسه Digital Chat Station نخستین جزئیات مربوط به گوشی‌های پرچمدار شیائومی 15 و شیائومی 15 پرو را در فضای آنلاین منتشر کرده است. بر اساس گزارش‌ها این 2 گوشی هوشمند بایستی در سال آینده میلادی معرفی شوند.

این افشاگر تائید کرده که شیائومی 15 و شیائومی 15 پرو نخستین گوشی‌های هوشمند مجهز به پلتفرم موبایلی اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام به‌شمار خواهند رفت. این تراشه از فرآیند 3 نانومتری کمپانی TSMC بهره گرفته و نخستین تراشه موبایلی 3 نانومتری کوالکام به‌شمار خواهد رفت.

هسته‌های پردازشی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام علاوه بر به‌کارگیری لیتوگرافی 3 نانومتری، دیگر از معماری ARM استفاده نخواهند کرد (در حال حاضر پردازنده‌های موبایلی به شکلی عمومی و گسترده از هسته‌هایی با معماری ARM بهره می‌گیرند). در عوض، پردازنده جدید از معماری اختصاصی Nuvia استفاده خواهد کرد.

پیش از این و در سال 2021 کمپانی کوالکام یک شرکت معماری تراشه با نام Nuvia را خریداری کرد. این شرکت توسط مهندسانی که پیش‌تر در واحد توسعه پردازنده‌های سری A اپل فعالیت داشتند؛ تاسیس شد. تراشه، حوزه کلیدی کسب‌وکار شرکت Nuvia محسوب می‌شود. کوالکام برای تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 خود از هسته‌ پردازشی قدرتمند Nuvia Phoenix و هسته‌های Nuvia Phoenix M استفاده خواهد کرد.

بعلاوه فرد افشاگر می‌افزاید که شیائومی 15 پرو احتمالا مجهز به یک لنز تله‌فوتو پریسکوپی جدید خواهد بود. تیم شیائومی هم‌اکنون در حال ارزیابی این لنز است. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که Digital Chat Station پیش‌تر برای نخستین بار مشخصات و تاریخ عرضه گوشی‌های ردمی K60 و شیائومی 14 را به‌طور دقیق گزارش کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH