یک ماوس گیمینگ باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

معمولا گیمرها مایلند با بهترین ماوس که ویژگی‌های فراوانی دارد، بازی کنند. این ماوس‌ها که به عنوان موس گیمینگ شناخته می‌شوند، تاثیر زیادی بر نحوه بازی کردن دارند و می‌توانند نتایج متفاوتی را رقم بزنند.

اما واقعا یک ماوس گیمینگ باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ آیا نیاز است که برای بازی کردن حتما از یک ماوس گیمینگ استفاده کنید یا می‌توانید از ماوس‌های معمولی نیز کمک بگیرید؟ ما در این مطلب به سراغ بررسی ویژگی‌های یک ماوس گیمینگ رفتیم و قصد داریم به پاسخ این پرسش‌ها دست پیدا کنیم. پس اگر در این زمینه سوالاتی دارید و می‌خواهید بیشتر درباره ماوس گیمینگ اطلاعات کسب کنید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

قبل از اینکه به سراغ معرفی ویژگی‌های یک ماوس گیمینگ برویم، باید اشاره کنیم که در بازار ماوس‌های متنوعی وجود دارند. همین امر موجب می‌شود تا انتخاب بهترین مدل کار سختی بنظر برسد. برای خریداری یک ماوس گیمینگ، باید در ابتدا به بودجه خودتان نگاهی بیاندازید.

این مقاله را هم بخوانید: بررسی موس گیمینگ ریزر Basilisk X Hyperspeed

برای اینکه تجربه‌ای خوب از بازی‌های ویدیویی داشته باشید، بهتر است که علاوه بر کیبورد باکیفیت، از ماوس خوبی نیز استفاده کنید. یک ماوس گیمینگ با طراحی و ویژگی‌های منحصر به‌فرد خود می‌تواند در گیم‌پلی مفید واقع شود و نتیجه جذابی را به همراه بیاورد. حالا بیایید به سراغ بررسی ویژگی‌های آن برویم.

ماوس گیمینگ چه ویژگی‌هایی دارد؟

انواع مختلفی از ماوس‌های مخصوص بازی وجود دارد؛ هر کدام از این ماوس‌ها به طور خاص طراحی شده‌اند و می‌توانند تفاوت بزرگی در روند گیم‌پلی ایجاد کنند. این محصولات همچنین می‌توانند در هدف‌گیری بهتر عمل کنند و شما را سریع‌تر از رقبا به موفقیت برسانند.

چرا که هدف‌گیری و تیراندازی سریع در بازی‌هایی مانند کالاف یا Counter-Strike دلایلی برای موفقیت در برابر رقبا به حساب می‌آیند. این ماوس‌ها نسبت به ماوس‌های استاندارد حساس‌تر هستند و می‌توانند کوچکترین حرکات را نیز تشخیص دهند.

معمولا در ساخت ماوس گیمینگ از پلاستیک یا فلز استفاده می‌شود. سازندگان معمولا در 80 یا 90 درصد از این محصولات از پلاستیک استفاده می‌کنند. همانطوری که می‌دانید، پلاستیک‌ از فلز سبک‌تر است، در نتیجه موجب کاهش وزن شده و راحت‌تر می‌توان اقدامات مختلف را با آن انجام داد. این پلاستیک‌ها کیفیت خوبی دارند. البته ماوس‌های فلزی نیز مقاومت خوبی در برابر فشار دارند ولی سنگین‌تر خواهند بود.

ماوس گیمینگ مناسب حرفه‌ای‌هاست

اگر از جمله افرادی هستید که برای خریداری یک ماوس گیمینگ پول زیادی خرج می‌کنید ولی سپس تنظیمات آن را طوری تعیین می‌کنید که انگار یک ماوس معمولی را در دست گرفته‌اید، ماوس گمینیگ مناسب شما نیست!

این مقاله را هم بخوانید: معرفی بهترین موس گیمینگ در بازار ایران

اگر به تازگی بازی کردن با کامپیوتر را آغاز کرده‌اید و فکر می‌کنید که می‌توانید تنها با خریداری یک ماوس گیمینگ در تمام بازی‌ها پیروز شوید و بر رقبایتان غلبه کنید، سخت در اشتباهید! چرا که بهتر است تنها گیمرها و افراد حرفه‌ای که راز و رمز بازی‌ها را حفظ هستند، از این نوع محصولات استفاده کنند؛ در غیر این صورت، سود چندانی نخواهد داشت.

لیبل گیمینگ را نادیده بگیرید

در هنگام خریداری ماوس گیمینگ، به لیبل گیمینگ توجه نکنید! ممکن است ماوس‌هایی در بازار وجود داشته باشند که دارای برچسب «گیمینگ» نباشند و قیمت پایینی داشته باشند. ولی به اندازه یک ماوس گیمینگ برتری داشته و بتوانند پیروزی‌های زیادی را برای کاربر به ارمغان بیاورند.

در هر صورت بهتر است که قبل از خریداری یک ماوس گیمینگ ویژگی‌های کلیدی زیر را در نظر داشته باشید:

  • دکمه‌های چندگانه: یکی از بهترین ویژگی‌هایی که بهتر است قبل از خریداری یک ماوس مخصوص بازی به آن توجه کنیم این است که دکمه‌های زیادی روی آن وجود داشته باشد. این دکمه‌ها که به عنوان دکمه‌های چندگانه شناخته می‌شوند، باید بیشتر از سه دکمه معمولی باشند. هرچه دکمه‌ها بیشتر باشند، کمتر انگشت خود را روی صفحه‌کلید قرار می‌دهید.
  • دکمه‌های DPI قابل تعویض: دی‌پی‌آی که برای تشخیص حساسیت ماوس کاربرد دارد، نقش زیادی در گیم‌پلی دارد و در تیراندازی و هدف‌گیری‌ها مفید واقع خواهد شد. هر چقدر DPI کمتر باشد، باید ماوس را بیشتر حرکت دهید تا نشانگر روی مانیتور حرکت کند.
  • ارگونومی خوب: با توجه به اینکه بسیاری از گیمرها ساعات طولانی به بازی می‌پردازند، پس بهتر است که به دنبال بهترین ماوس با طراحی خوبی باشند. یک ماوس با ارگونومی خوب خستگی کمتری برای مچ دست و انگشتان ایجاد می‌کند و پاسخدهی را بالا می‌برد.
  • محدوده واقعی DPI: ماوس‌های بازی اغلب با ارقام DPI نه چندان جالب وارد بازار می‌شوند که واقعی نیستند. برای مثال، می‌بینیم که روی یک ماوس 20000 DPI نوشته شده در حالی که گیمرها بازی‌هایی مانند Overwatch یا کالاف را با DPI بین 400 تا 1600 بازی می‌کنند.
  • نوری یا لیزری بودن: هر دو بسیار عالی عمل می‌کنند ولی ماوس‌های نوری دقت بالاتری دارند و نوع لیزری آن نیز روی سطوح بیشتری کار می‌کنند.
  • وایرلس یا سیم‌دار: با اینکه انواع وایرلس ماوس‌ها در طی چند سال اخیر به خوبی پیشرفت کرده‌اند، ولی باز هم باتری محدودی داشته و ممکن است در عملکرد تاخیر داشته باشند. یک ماوس وایرلس باید حداقل عمر باتری 30 ساعته داشته باشد.
  • نورپردازی RGB: دیگر اکثر ماوس‌های گیمینگ به این نوع از نورپردازی مجهز شده‌اند و تفاوت چندانی با سایر موارد در این زمینه ندارند.

ماوس‌ها برای کاربران عادی خیلی اهمیت ندارند ولی برای گیمرها مهم تلقی شده و می‌توانند در نتیجه بازی متفاوت عمل کنند. ماوس‌های گیمینگ سرعت و دقت بالایی دارند و همین امر سبب می‌شود که شاهد اختلاف قیمت زیاد آنها باشیم.

این نوع از ماوس‌ها سنسورهای دقیقی دارند و به سرعت واکنش‌ها را تشخیص می‌دهند. ماوس گیمینگ به چندین دکمه اضافی مجهز شده تا کنترل کردن در بازی‌ها کار آسانی باشد. حتی وجود یک کابل بلند نیز جزو مزایای یک ماوس سیمی محسوب می‌شود.

خوب است بدانید که اکثر ماوس‌های گیمینگ نرم‌افزار مخصوص به خود را دارند؛ در نتیجه به راحتی می‌توان نسبت به شخصی‌سازی و ایجاد تغییرات مختلف در آن اقدام کرد. برای مثال می‌توان نور RGB، عملکرد دکمه‌ها و سرعت DPI را تغییر داد.

ماوس‌های گیمینگ از پلاستیک و فلز ساخته می‌شوند و معمولا عملکرد خوبی دارند. نوع پلاستیکی وزن کمی دارد، ولی نوع فلزی آن استقامت بالایی داشته و ممکن است به مرور زمان کدر و بی‌رنگ شود. در این مقاله به صورت مفصل انواع ویژگی‌های این ماوس‌ها را به شما معرفی کردیم، پس بهتر است که برای اطلاعات بیشتر به مطلب مراجعه فرمایید. حالا شما بگویید که از کدام نوع از ماوس‌ها استفاده می‌کنید؟ لطفا دلایل خود برای استفاده از ماوس گیمینگ را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH