تردز بالاخره در کشورهای اروپایی منتشر شد

شبکه اجتماعی تردز متعلق به شرکت متا بالاخره در اروپا و بیان دقیق‌تر 27 کشور عضو اتحادیه اروپا قابل دسترس است. رقیب توییتر (که اکنون با نام X شناخته می‌شود) تابستان گذشته در کشورهای بریتانیا و ایالات‌متحده عرضه شد و در اولین هفته از راه‌اندازی، رکورد 100 میلیون کاربر ثبت‌نام شده را به خود اختصاص داد.

هم کاربران ثبت‌نام شده و هم کاربران ثبت‌نام نشده با مراجعه به آدرس threads.net می‌توانند به این پلتفرم رسانه اجتماعی دسترسی پیدا کنند. همچنین کاربران گوشی‌های هوشمند نیز به منظور دستیابی به تجربه‌ای کامل از برنامه می‌توانند آن‌را از فروشگاه‌های گوگل پلی یا اپ استور دانلود نمایند.

با این‌حال وابستگی عمیق تردز به اینستاگرام کماکان پابرجا بوده و کاربران بدون در اختیار داشتن اکانت اینستاگرام قادر به انتشار پست‌های تردز نخواهند بود. به بیان دقیق‌تر هر 2 برنامه به شکلی عمیق با یکدیگر ادغام شده‌اند و یک ترد به آسانی می‌تواند در قالب یک استوری، دایرکت مسیج یا حتی یک پست روی اینستاگرام به اشتراک گذاشته شود. این فرآیند به شکل معکوس یعنی از اینستاگرام به سمت تردز اگرچه به میزان مورد انتظار قابل درک نیست؛ اما کماکان امکان‌پذیر است.

البته یک مشکل عمده با مقررات اتحادیه اروپا کماکان به قوت خود باقی مانده است. قانون بازارهای دیجیتال به منظور همسان‌سازی فضای فعالیت و جلوگیری از سوء استفاده شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری در ترجیح پلتفرم‌های اختصاصی خود معرفی شد.

متا به منظور بازگشایی گره پیچیده‌ای که موجب پیوند بین فیس‌بوک، مسنجر، اینستاگرام و تردز شده است؛ بایستی تا ماه مارس 2024 واکنش مناسبی از خود نشان دهد.

روش کار تردز مشابه با پلتفرم X بوده و این رسانه اجتماعی امکان انتشار و بازنشر پست‌ها، اشتراک‌گذاری محتوا با دوستان، ارسال دایرکت مسیج و مهم‌تر از همه ترکیب مجموعه‌ای از پست‌ها در یک ترد را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

تردز به سرعت در میان مردم محبوب شد و هرج و مرج توییتر و تغییر نام تجاری آن به X توسط ایلان ماسک؛ مالک و مدیرعامل جدید این پلتفرم نیز به محبوبیت فزآینده تردز در میان کاربران کمک کرد. اگرچه در این میان، نقش پیوند عمیق تردز با اکانت‌های اینستاگرام را نیز نبایستی نادیده گرفت. اکنون این پرسش مطرح می‌شود که آیا رسانه‌های اجتماعی جدید می‌توانند به کاربران ناراضی توییتر خدمت‌رسانی کنند؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH