متا کنترل خود بر محتوای سیاسی در اینستاگرام و تردز را تشدید می‌کند

به لطف به‌روزرسانی جدید ارائه شده توسط متا، کاربران رسانه‌های اجتماعی در آستانه دستیابی به قابلیت‌های کنترلی بیش‌تر برای فیدهای خود در اینستاگرام و تردز قرار دارند. آدام موسری؛ رئیس اینستاگرام با اشتراک‌گذاری پستی اعلام کرد که هدف از اعمال این تغییرات، احترام به اولویت هر کاربر در مورد محتوای سیاسی است.

اگرچه تعدادی از کاربران خواهان دسترسی به محتوای سیاسی هستند؛ اما برخی دیگر ترجیح می‌دهند تا از مقوله سیاست فاصله بگیرند. به‌روزرسانی‌های متا مشخصا در راستای احترام به این علایق متفاوت منتشر می‌شوند.

کارکرد این ویژگی صرفا به فیلتر کردن محتوای ظاهر شده در فید محدود نمی‌شود؛ بلکه به کاربران امکان می‌دهد تا بسته به شرایط خود در خصوص تعامل با محتوای سیاسی تصمیم‌گیری نمایند.

بدین‌ترتیب کاربران می‌توانند تنظیمات خود برای مشاهده بیش‌تر محتواهای سیاسی را تغییر دهند. افرادی که کماکان مایل به اطلاع از مسائل دولتی، انتخاباتی یا اجتماعی هستند؛ کماکان به این گزینه دسترسی دارند. کاربران با تغییر تنظیمات مدنظر خود می‌توانند در رابطه با باز ماندن این درگاه و تاثیرگذاری آن تنها بر محتوای اکانت‌های عمومی در بخش‌های پیشنهادی مانند Explore و Reels تصمیم‌گیری کنند.

نکته مهم اینکه قابلیت مورد اشاره بر محتوای اکانت‌هایی که کاربر پیش‌تر آنها را فالو کرده است؛ تاثیرگذار نبوده و دسترسی شخصی فید رسانه اجتماعی هر کاربر را حفظ می‌کند.

این ابتکار بخشی از استراتژی گسترده‌تر متا برای دور کردن پلتفرم‌های خود از حوزه‌های بحث‌برانگیز اخبار و سیاست است. حداقل با توجه به محتوای سیاسی فیدهای کاربران مقیم آمریکا و موضع پلتفرم‌ها در رابطه با عدم تبلیغ محتوای سیاسی به‌دلیل مشارکت محدود و پتانسیل منفی آن به‌نظر می‌رسد که این به‌روزرسانی‌ها در زمانی مناسب ارائه شده‌اند.

با نزدیک شدن به هر انتخابات ریاست‌جمهوری، تعادل میان تعادل و کیفیت محتوا به شکل فزآینده‌ای حیاتی می‌شود. همچنین سیاست جدید متا برای تولیدکنندگان محتوا خصوصا کاربرانی که از پلتفرم‌های خود به‌صورت حرفه‌ای استفاده می‌کنند؛ پیامدهایی دارد. امکان بررسی و صحت‌سنجی پیشنهادات از طریق ویژگی Account Status، سطحی از کنترل و شفافیت را فراهم نموده و درک تولیدکنندگان محتوا از چگونگی تاثیرگذاری احتمالی محتوای سیاسی بر دیده شدن خود را تضمین می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH