Apple Watch را بیشتر بشناسید، تمام ویژگی‌های خارق‌العاده این گجت

پس از سالها مرموز بودن و در خفا کار کردن، اپل بالاخره از اپل واچ خود پرده برداشت. این گجت پوشیدنی در فاز اول خود قرار دارد و تا سال آینده نخواهد آمد، اما حداقل اطاعات جالبی از آن در دسترس است.

تمرکز اصلی اپل واچ روی طراحی است و دقت زیادی روی جزئیات و اندازه‌های مختلف، بند و ویژگی‌هایی که باید برای خریدار جذابیت داشته باشد دارد.

این شاهکار اپل، دارای ویژگی‌های جدید و زیادی است که نمی‌توان تنها آنها را در 10 مورد خلاصه کرد، اما فعلا و برای شروع 10 تا از ویژگی‌های دوست داشتنی‌تر این گجت هوشمند را برایتان انتخاب کرده‌ایم.

1:رابط کاربری جدید Digital Crown

New-interface-enabled-by-Digital-Crown-a-glorified-jog-dial

یکی از بزرگترین چالش‌ها برای اپل با وجود این صفحه نمایش کوچک، فعال کردن زوم بوده است. معمولا روی صفحه‌ای به این اندازه زوم کردن ممکن نخواهد بود و بردن انگشتها برای زوم انگشتی روی صفحه، تقریبا تمام سطح آن را پوشش می‌دهد.

برای همین اپل مجبور به ایجاد یک رابط کاربری جدید بوده که بتواند عمل زوم را راحت‌تر کند. Digital Crown یک  jog dial متحرک است که به کاربر امکان زوم کردن می‌دهد و براحتی و با سرعت تمام در بین فهرست‌ها اسکرول می‌کند. بعلاوه این جاگ دایال اصلی‌ترین عامل حرکت بین منوی آیکنهای کوچک است.

الکترودهای کوچک اطراف صفحه، تفاوت بین ضربه و فشار را متوجه می‌شوند و ایجاد فشار در واقع چیزی شبیه به راست کلیک در ویندوز است.

2:موتور تپتیک راهی جدید برای ایجاد ارتباط

A-new-way-to-communicate-Taptic-engine-display-that-senses-force

برای ایجاد ارتباط با چنین صفحه کوچکی، نیاز به راه‌ها و روشهای خلاقانه است.

فن‌آوری استفاده شده در اپل واچ از بازخورد لمسی استفاده کرده تا بتواند با کاربرش ارتباط برقرار کند. این یعنی گجت در هنگام ارتباط لرزیده و از این طریق کاربرش را از مسائل مختلف آگاه می‌کند.

بعلاوه کاربر می‌تواند بدون نیاز به نوشتن، اموجی‌های مورد علاقه خود را ایجاد کند.

3:گجتی برا ارتقا سلامت صاحبش

Built-for-health-and-fitness-move-exercise-stand

اپل واچ با دو برنامه اختصاصی برای ارتقا سلامت فیزیکی کاربر می‌آید: Fitness  و Workout.

با وجود سنسور شمارنده ضربان قلب، این گجت، مقدار تمرین شما را اندازه می‌گیرد. ویژگی دیگری در این گجت پوشیدنی وجود دارد که با تشخیص زمان ایستا بودن کاربر، او را مجبور می‌کند که حداقل هر یک ساعت برای یک دقیقه هم که شده بی‌ایستد و حرکت کند.

4:نمایش مختلف و زنده ساعت

Unparalleled-beauty-in-watchfaces-live-animated

تا بحال و در هیچ یک از Android Wearها با این تصاویر با کیفیت و متحرکی که در اپل واچ تعبیه شده‌اند، مواجه نبودیم. تفاوت این تصاویر و انواع مختلف نمایش ساعت، مثل تفاوت والپیپرهای لایو در اندروید با والپیپرهای ثابت موجود در آیفون است.

5: دو اندازه مختلف برای سازگار بودن با تمام مچ‌ها

Two-sizes-made-to-fit-all-wrists

اپل به تازگی آموخته است که ظاهرا ارائه گجتها در تنها یک اندازه کافی نیست، برای همین اپل واچ خود را در دو اندازه 38 و 42 میلیمتری ساخته است.

6:بندهای زیبا و گوناگون

Bands-something-for-everyone

برای اپل واچ جدید بندهای مختلفی در نظر گرفته شده است تا بتواند خود را دل کاربران مختلف با سلایق گوناگون جا کند.

7: سازگاری Apple Pay با ساعت هوشمند

Apple-Pay-will-work-with-Apple-Watch

اپل واچ به گونه‌ای طراحی شده است که با Apple Pay کار کند. اپل پی در واقع روشی امن برای خرید است.

8: اپل واچ با وجود WatchKit SDK را ه را برای ورود توسعه دهندگان شخص ثالث باز کرده است

Apple-opens-up-Watch-to-third-party-devs-with-WatchKit-SDK

رابط کاربری منحصربفرد و جدید اپل واچ، کاملا به روی توسعه دهندگان باز است تا هر کاری را که با آیفون انجام داده‌اند اینجا با اپل واچ هم بکنند و آنرا پر از برنامه‌های مختلف کنند.

9:اپل واچ با آیفونهای 5 به بالا کار می‌کند

Apple-Watch-will-work-with-iPhone-5-and-later

این گجت پوشیدنی یک دستگاه مجزا نیست و با آیفون‌های 5 به بالا سازگار است. آنهایی که آیفون 4s یا پایینتر هم دارند می‌توانند با بروزرسانی، بین دستگاه و ساعت ارتباط برقرار کنند.

10: قیمت این دستگاه از 349 دلار شروع می‌شود

Apple-Watch-prices-start-from-349-and-go-up-to-infinity-for-gold-version

واقعا چطور می‌شود برای گجتی هوشمندکه به این ظرافت ساخته شده است قیمت گذاشت؟ اگر اپل باشید حتما یک قیمت نجومی برایش انتخاب خواهید کرد. این ساعت هوشمند با قیمت 349 دلار بفروش خواهد رفت. زیاد بالا نیست، ولی از این بیشتر انتظار داشتید؟!

 

1 در مورد “Apple Watch را بیشتر بشناسید، تمام ویژگی‌های خارق‌العاده این گجت”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH