5 دلیل برای آنکه آی‌فون‌های جدید (6 و 6 پلاس) را بخریم و نخریم!

iphone-6

کنفرانس خبری اپل، شب گذشته برگزار شد و با همان حال و هوای هیجان انگیز و پر از خبر و هیاهو به پایان رسید. تقریبا تیتر اول تمام وب‌سایت‌ها و مجلات فناوری، در ارتباط با محصولات جدید این کمپانی است که می‌توان تغییرات بنیادین را در آن‌ها مشاهده کرد. تغییراتی که از زمان ورود نخستین آی‌فون به بازار یعنی سال 2007 بی سابقه بوده و به همین خاطر حواشی زیادی را ایجاد کرده است. اما سوالی در این بین مطرح می‌شود: آیا آی‌فون 6 و 6 پلاس، ارزش خرید دارند؟!

قضاوت دقیق‌تر در ارتباط با این محصول را باید پس از عرضه جهانی و کار کردن با آن‌ها ارایه کنیم، اما می‌توان در همین حال، دلایلی را نیز برای خریدن و نخریدن آی‌فون بیان کرد.

5 دلیل برای خریدن

1- نمایشگر با کیفیت و بزرگ‌تر

iphone-6-display

صفحه نمایش محصولات اپل همیشه یکی از باکیفیت‌ترین‌ها در نوع خود بوده‌اند و با اینکه از پنل‌های LCD در آی‌فون استفاده شده است، اما کیفیت بالا از مشخصه‌های ویژه این گوشی‌های هوشمند است. حال اپل علاوه بر حفظ کیفیت، سایز نمایشگر را نیز بالا برده و از سوی دیگر میزان پیکسل‌ها را نیز افزایش داده است تا شما با یکی از بهترین نمایشگرهای گوشی موبایل در سطح جهان طرف باشید.

2- طراحی باریک

iphone-6-zekhamat

رویه تولید محصولات اپل همیشه به سمت سبک‌تر و باریک‌تر شدن بوده است و در دو مدل آی‌فون 6 و 6 پلاس نیز این روند در ضخامت کاملا رعایت شده تا با اعداد 6.9 و 7.1 میلی‌متر، رسما به نازک‌ترین پرچمداران بازار تبدیل شوند.

3- پردازنده 64 بیتی نسل دوم

iphone-6-chipset

با آنکه تعداد هسته‌ها در چیپست جدید A8 همچنان بر روی عدد 2 باقی مانده است اما فناوری پیشرفته 20 نانومتری و فرکانس بالاتر هسته‌ها، سبب شده تا با یکی از بهترین پردازنده‌های بازار که عملکرد خوبی را نیز ارایه می‌کند، طرف باشید.

4- وای‌فای سریع‌تر

iphone-6-wifi

یکی از استفاده‌های عمومی گوشی‌های هوشمند،‌ اتصال به اینترنت است که سرعت آن در گوشی‌های جدید اپل، تا 3 برابر نسبت به قبل افزایش یافته و این امر به لطف فناوری 802.11 با استاندارد ac است.

5- باتری بهتر

iphone-6-battery

با آنکه آی‌فون‌های جدید، نازک‌ترین اسمارت فون‌های تولیدی این شرکت تا به امروز هستند، اما طبق آمار ارایه شده توسط همین کمپانی، بهترین باتری را نیز دارند؛ به طوری که زمان مکالمه از 10 ساعت در 5s به 12 ساعت در آی‌فون 6 و 24 ساعت در 6 پلاس ارتقا یافته است. ضمن اینکه مدت اتصال به شبکه وای‌فای با یک و دو ساعت افزایش، به 11 و 12 ساعت رسیده است.

5 دلیل برای نخریدن

1- سایز بزرگ

iphone-6-size

یکی از عقاید همیشگی اپل، حفظ سایز نمایشگر حول و حوش 4 اینچ بوده که ظاهرا در محصولات جدید، این اعتقاد را یک‌باره به بوته فراموشی سپرده و نه تنها یک نمونه 4.7 اینچی، بلکه 5.5 اینچی هم تولید کرده است! اما این سایز بزرگ، به خوبی تناسب رقبا نیست! به طور مثال با آنکه آی‌فون 6 پلاس دارای نمایشگری با 0.2 اینچ کوچک‌تر از نوت 4 سامسونگ است، اما طول و عرض بیشتری داشته و این امر سبب می‌شود تا نسبت به رقبا، خوش دست نباشد.

2- رم 1 گیگابایتی

iphone-6-ram

با آنکه بسیاری از پرچمداران امروزی به رم 1 گیگابایتی دست یافته‌اند و اپل هم با ارتقای مواردی چون چیپست، قدرت سخت‌افزاری را افزایش داده است، اما هیچ توجهی به میزان RAM نداشته و آن را در حد گوشی‌های میان رده بازار نگاه داشته است.

3- دوربین 8 مگاپیکسلی

iphone-6-camera

درست است که مگاپیکسل برای یک دوربین همه چیز نیست، اما اپل از زمانی که آی‌فون 4s را در سال 2011 معرفی کرد، هیچ تغییری در این عدد نداده تا حداقل به برخی از پرچمداران بازار، نزدیک هم نشده باشد!

4- قیمت بالا

iphone-6-price

یکی از دلایل باارزش بودن برند اپل، سوددهی بسیار بالای آن است که به واسطه فروش خوب و البته حاشیه سود زیاد محصولاتش، نصیب این شرکت می‌شود. دو گوشی جدید نیز همچون گذشته با قیمت‌های بالا (و تقریبا نجومی!) وارد شده و ارزان‌ترین مدل موجود، آی‌فون 6 نسخه 16 گیگابایتی با 649 دلار است و گران‌ترین آن نیز مربوط به آی‌فون 6 پلاس، نسخه 128 گیگابایت با رقم 999 دلار است! پس ارقامی بین 2.100.000 تومان تا 3.200.000 تومان را نمی‌توان برای خریداران عدد چندان دلچسبی دانست!

5- عدم تنوع رنگ

iphone-6-color

فقط سه رنگ نقره‌ای، خاکستری و طلایی! این تنها رنگ‌های موجود برای آی‌فون‌های جدید اپل است که این بار تنوع رنگی 5c را نیز ندارند و رسما دست خریدار برای انتخاب رنگ مورد علاقه‌اش را محدود به سه گزینه تکراری می‌کند. در این بین تنها آپشن موجود، استفاده از لوازم جانبی جهت رنگارنگ کردن گوشی خودتان است.

20 در مورد “5 دلیل برای آنکه آی‌فون‌های جدید (6 و 6 پلاس) را بخریم و نخریم!”

  1. آقا من اصلا متوجه نمیشم که چرا وقتی آدم میتونه با ۳ میلیون تومان خیلی کار ها بکنه باید بیاد یک گوشی موبایل ای بخره که کار خاصی به جز عکس و فیلم و تماس انجام نمیده آدم با ۳ میلیون میتونه یه بیزینس خونگی و یا حتی محارت هایی رو یاد بگیره که از همینها پول دراره به نظر من هر چقدر هم این گوشی خوب باشه که هست ضرورتی به خرید آن نیست و با گوشی ارزان تر هم کار آدم راه میوفته و به نظر من این گوشی مخصوص قشر پولدار جامعه ی ما است که واقعا ۲ . ۳ م پولی واسشون نیست البته نباید فراموش بکنیم که داشتن پول فراوان نشانه شخصیت و تفکر یک انسان نیست

  2. باسلام , به نظر بنده هرگوشی که کار آدمو راه بندازه وحال آدمو نگیره وبرای خود شخص دلچسب باشه بهترین گوشیه, بسته به چیزی که از گوشی انتظار داری بهترین و بدترینها رو مشخص میکنه

  3. سلام.دوستان بیایید منطقی تر به این قضیه نگاه کنیم.ببینید در حال حاضر توی خونه ی ما از گوشی htc و سونی و هواوی گرفته شده تا اپل.من خودم به شخصه هواوی دارم و خیلی هم راضی ام.ولی واقعا اپل قابل قیاص نیست با هیچ کدوم.بیایم یه مقدار منصفانه تر برخورد کنیم.ios سیستم عاملیه که حتی به رم 512 هم احتیاج نداره چه برسه به 1 گیگ.روون بودن و تاچش اصلا با مارکهای دیگه قابل مقایسه نیست.من به طرفدارای برندهای دیگه احترام میزارم جسارت نباشه.هر کسی یه سلیقه ای داره.قبول دارم قیمت بالایی داره.اما ارزش داره…

  4. آخه خداییش هیچکدوم از این پنج دلیل هیچ آدمی رو راضی نمیکنه که بره اپل بگیره.ولی صد دلیل هست که اپل نگیری.از اونطرف هزار دلیل هست که گوشی آندرویدی بگیری(ال جی-سامی-سونی-اچ تی سی….-و حتی جی ال ایکس)

  5. با وجود note4 خریدنش الان منطقی نیست ، در طراحی سونی ، در کارایی سامسونگ ،‌البته ما بین اینها هم میشه ال جی ، اپل معلوم نیست با خودش چند چنده؟؟!! 🙂

  6. سلام اقای گلکار من اولین گوشی اندرویدی رو میخوام بخرم حالا بین samsung galaxy grand 2 و sony xperia z موندم کدومو انخاب کنم.چیز هایی که دوست دارم گوشیم داشته باشه 1-دوربینش زیاد مهم نیس برا من ولی خوب باشه 2-هنگ زیاد نکنه 3-اپدیت زود بیاد براش 4-هنگ و لگ نداشته باشه
    ممنون

  7. با اینکه اولهاش بیاد ایران گرون خواهد بود اما من حتما یک آیفون جدید خواهم خرید. واقعا برترین گوشی دنیاست و از صدتا مدل سامسونگ و سونی خز برتره 🙂

  8. یعنی واقعا باید طرف عقلش تاب داشته باشه بیاد نوت ۴ و زد ۴ و جی ۳ و… رو ول کنه و این آیفون رو با ۲ برابر قیمت و امکانات نصف بخره!!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH