مدل آینده اکسپریا پرو سونی با رینگ دوربین قابل چرخش روانه بازار خواهد شد

بر اساس اطلاعات دریافتی از شبکه اجتماعی چینی Weibo، مدل آینده گوشی هوشمند اکسپریا پرو سونی مجهز به رینگ دوربین چرخشی خواهد بود. این المان همانند لنز دوربین‌های بدون آینه یا DSLR عمل نموده و مواردی مانند میزان بزرگنمایی، گشودگی دیافراگم و فوکوس را کنترل می‌کند.

متاسفانه پست اصلی به زبان چینی منتشر شده و در وبسایت ژاپنی sumahodigest مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است. بنابراین ترجمه متن با برخی موانع زبانی مواجه است. با توجه به اطلاعات گردآوری شده به‌نظر می‌رسد که آرایش دوربین مشابه با مدل سونی Xperia Pro-l خواهد بود؛ با این تفاوت که فضای اطراف لنزها با حلقه چرخشی احاطه خواهد شد.

ظاهرا این رینگ در هر لحظه یکی از ویژگی‌های سه‌گانه پیش‌تر اشاره شده را کنترل می‌کند. در حال حاضر سونی Xperia Pro-l برای دوربین اصلی خود از لنزی با دیافراگم متغیر استفاده می‌کند. مدل جانشین این گوشی احتمالا لنز با بزرگنمایی متغیر را از سری اکسپریا 1 به ارث خواهد برد.

افراد فاش‌کننده این اطلاعات در رابطه با توانایی سونی برای ساخت سیستمی با قابلیت تنظیم آرام و گام به گام دیافراگم، ابراز تردید کرده‌اند. کاربران گوشی سونی Xperia Pro-l قادر به تنظیم دیافراگم در یکی از 2 حالت f/2.0 و f/4.0 بوده و در این میان هیچ‌گونه گزینه بینابینی وجود ندارد.

همچنین ادعای کنترل این مشخصه با استفاده از رینگ قابل چرخش نیز تا حدی مبالغه‌آمیز به‌نظر می‌رسد. یک شایعه پیش‌تر منتشر شده ادعا می‌کرد که مدل جدید اکسپریا پرو می‌تواند بین حالات f/1.2 و f/4.0 تغییر وضعیت دهد. بنابراین حرکت چند مرحله‌ای نیز یک سناریوی محتمل قلمداد می‌شود.

سونی از مدت‌ها قبل گوشی‌های خود را به‌همراه یک دکمه شاتر 2 مرحله‌ای سخت‌افزاری روانه بازار نموده است. این ویژگی یکی از بازماندگان دورانی است که در آن استفاده از کلیدهای فیزیکی امری رایج‌تر بود.

با این‌حال بایستی به یک نکته مهم دیگر نیز توجه داشت: عملکرد رینگ قابل چرخش احتمالا تنها به دوربین‌های گوشی اکسپریا پرو محدود نخواهد بود. گوشی‌های سونی (و نه صرفا مدل‌های پرو) می‌توانند به‌عنوان نمایشگر خارجی برای دوربین‌های بدون آینه این شرکت عمل نمایند. در نتیجه رینگ قابل چرخش می‌تواند به‌عنوان یک ابزار کنترلی جانبی برای دوربین متصل به گوشی نیز عمل نماید.

گوشی سونی Xperia Pro-ll احتمالا طی سال آینده میلادی و 3 سال پس از عرضه نخستین نسل اکسپریا پرو روانه بازار خواهد شد. با نزدیک شدن به موعد رونمایی از این محصول احتمالا شاهد افشای جزئیات بیش‌تری درباره آن خواهیم بود.

بر اساس اطلاعات پیش‌تر فاش شده، سونی برای گوشی Xperia Pro-ll خود هر 3 ماژول دوربین را ارتقاء خواهد داد. گوشی‌های اکسپریا 1 مارک 6 و اکسپریا 5 مارک 6 احتمالا ضمن برگزاری رویداد MWC در سال آینده رونمایی خواهند شد. مدل جدید اکسپریا پرو نیز احتمالا طی همین رویداد معرفی شده و یا رونمایی از آن به برگزاری یک رویداد اختصاصی موکول خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH