توقف پشتیبانی از ویندوز 10 احتمالا به‌معنای پایان عمر 240 میلیون کامپیوتر خواهد بود!

تحلیل‌گران موسسه تحقیقاتی Canalys برآورد می‌کنند که با توقف پشتیبانی رایگان مایکروسافت از ویندوز 10 پس از اکتبر سال 2025 احتمالا 240 میلیون دستگاه کامپیوتر شخصی بایستی به انبار کالاهای بلا استفاده منتقل شوند.

مایکروسافت پشتیبانی پولی از ویندوز 10 را تا اکتبر سال 2028 ارائه خواهد کرد؛ اما ارتقاء احتمالا هزینه کمتری را به‌دنبال خواهد داشت.

بسیاری از کامپیوترهای مجهز به سیستم‌عامل ویندوز 10 فاقد مشخصات الزامی برای نصب ویندوز 11 هستند. این موضوع بدان معناست که ارتقاء چنین کامپیوترهایی به سیستم‌عامل جدید امکان‌پذیر نخواهد بود.

این شرکت تحقیقاتی برآورد کرده که تا 240 میلیون دستگاه کامپیوتر شخصی به‌دلیل نیاز به خریداری سخت‌افزار جدید برای اجرای ویندوز 11 احتمالا کناز گذاشته خواهند شد. این در حالیست که کامپیوترهای مورد اشاره بعضا در شرایط متفاوت به شکلی مطلوب کار خواهند کرد.

موسسه Canalys برآورد کرده که در نزدیک به دو سال منتهی به پایان پشتیبانی رسمی مایکروسافت از ویندوز 10 (روز 14 اکتبر 2025/ روز 22 مهر 1404) حدودا یک پنجم دستگاه‌ها به‌دلیل عدم سازگاری با ویندوز 11 به زباله‌های الکترونیکی تبدیل خواهند شد. این رقم معادل 240 میلیون واحد کامپیوتر شخصی است.

به گفته این موسسه تحقیقاتی چنان‌چه تمامی این لپ‌تاپ‌ها بر روی یکدیگر چیده شوند؛ در این‌صورت یک تپه با ارتفاع 600 کیلومتری بالای ماه تشکیل می‌دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH