فروش جهانی کنسول پلی‌استیشن 5 از مرز 50 میلیون واحد فراتر رفت

فروش کنسول پلی‌استیشن 5 شرکت سونی به یک نقطه عطف جدید دست یافته است. کمپانی ژاپنی در روز چهارشنبه اعلام کرد که از زمان عرضه این محصول در اواخر سال 2020 تاکنون موفق به فروش 50 میلیون دستگاه پلی‌استیشن 5 شده است.

این عدد نشان می‌دهد که فروش PS5 تا چه اندازه در حال افزایش است؛ چرا که سونی پیش‌تر طی ماه جولای اعلام کرد که بیش از 40 میلیون دستگاه پلی‌استیشن 5 را به فروش رسانده است.

رشد فروش کنسول بازی سونی احتمالا مدیون افزایش دسترس‌پذیری این کنسول پس از رفع مشکلات زنجیره تامین است. این مشکلات منجر به عرضه کنسول‌های کمتر در فروشگاه‌ها و مراکز خرید شده بودند.

جیم رایان؛ رئیس و مدیرعامل واحد سرگرمی‌های تعاملی سونی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: “ما از تمامی افرادی که تاکنون با پلی‌استیشن 5 همسفر شده‌اند؛ سپاسگزاریم و خوشحالیم که در فصل تعطیلات پیش‌ رو برای نخستین بار شاهد عرضه کامل و کافی پلی‌استیشن 5 به بازار هستیم. بنابراین کلیه مشتریان در صورت تمایل می‌توانند یکی از این کنسول‌ها را خریداری نمایند.”

بدین‌ترتیب PS5 تنها یک هفته دیرتر از پلی‌استیشن 4 به رکورد فروش 50 میلیون واحدی رسید؛ اما با توجه به محدودیت‌های موجود، این دستاورد کماکان یک شاهکار فوق‌العاده به‌شمار می‌رود.

نشریه فایننشیال تایمز با استناد به داده‌های گردآوری شده توسط موسسه تحقیقاتی Ampere Analysis گزارش می‌دهد که فروش پلی‌استیشن با رشد 65 درصدی طی سال جاری میلادی به 22.5 میلیون دستگاه رسیده است. بنابراین فروش این محصول از کنسول‌های سوئیچ و ایکس‌باکس که به‌ترتیب کاهش 18 و 15 درصدی را تجربه کرده‌اند؛ پیشی گرفته است.

این پدیده نشان می‌دهد که سونی در مسیر خود برای رسیدن به فروش هدف‌گذاری شده 25 میلیون کنسول تا ماه مارس 2024 قرار دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH