ثبت کارت بانکی در شاپرک

تمام روش‌های ثبت کارت بانکی در شاپرک

در عصری به سر می‌بریم که برای پرداخت‌های اینترنتی خود نیازمند استفاده از درگاه شاپرک هستیم، ولی آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که برای ثبت کارت بانکی در شاپرک چه باید کرد؟ ما قصد داریم در این مطلب به این موضوع بپردازیم و تمامی ترفندهایی که در اینجا کاربردی هستند را برای شما ذکر کنیم.

پس اگر در این زمینه سوالاتی دارید و یا حتی هیچ اطلاعاتی درباره درگاه شاپرک ندارید بهتر است که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. درگاه شاپرک در اصل به شبکه الکترونیکی پرداخت کارت می‌گویند و افراد زیادی اکنون از این درگاه برای پرداخت‌های اینترنتی خود استفاده می‌کنند.

خوب است بدانید که حدود 10 سال پیش شورای پول و اعتبار اعلام کرد که باید برای نظارت دقیق‌تر بر پرداخت‌های اینترنتی بستری امن به نام درگاه شاپرک ایجاد شود. یعنی از همان زمان بود که شاهد توسعه‌ای در پرداخت‌های اینترنتی بودیم.

شرکت شاپرک اهداف مختلفی را دنبال می‌کند و بهتر است که کاربران قبل از استفاده از آن درگاه نسبت به ثبت کارت بانکی خود اقدام کنند. برای ثبت کارت بانکی در سامانه شاپرک چه باید کرد و کدام راه تایید شده است؟ اگر چنین سوالاتی ذهن شما را نیز درگیر کرده است تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا با انواع ترفندهایی که می‌توانید کارت خود را در درگاه شاپرک ثبت کنید آشنا شوید.

شاپرک چیست و نحوه ثبت کارت بانکی در شاپرک

بدون شک تا به حال چندین بار نام درگاه شاپرک را شنیده‌اید یا شاید از آن استفاده کرده باشید. شاپرک در اصل مخفف شبکه الکترونیکی پرداخت کارت است و برای پرداخت‌های الکترونیکی کاربرد دارد.

بررسی و مقایسه 8 اپلیکیشن بانکی محبوب کشور + تصاویر و جدول

حدودا 10 سال پیش بود که شورای پول و اعتبار دستور تاسیس شرکت شاپرک را اعلام کرد تا نظارت دقیق‌تری روی پرداخت‌های اینترنتی و تراکنش‌ها ایجاد شود. این درگاه کاملا مطمئن است و هر روزه کاربران زیادی با خیال راحت از آن استفاده می‌کنند. این سامانه چند هدف را دنبال می‌کند که عبارتند از:

  1. افزایش کیفیت امنیت و ‌تنظیم‌گری
  2. افزایش نظارت هوشمند
  3. تقویت بسترهای نوآوری
  4. ایجاد فرصت‌های جدید و تقویت مشارکت‌ افراد
  5. افزایش قابلیت‌های راهبردی و توسعه سرمایه انسانی

همیشه قبل از آخرین مرحله از خرید اینترنتی خود به یک درگاه پرداخت منتقل می‌شوید. از این بخش که همان درگاه شاپرک است می‌توانید مبلغ مورد نظر را پرداخت کنید. اما بر اساس قانون جدیدی که وضع شده است کاربران باید قبل از استفاده از سامانه شاپرک در ابتدا نسبت به ثبت کارت بانکی خود اقدام کنند.

برای این کار کافیست از یکی از برنامه‌های مورد اعتماد استفاده کرده و از طریق آنها کارت خود را ثبت کنید.

برای اینکه بتوانید لیست برنامه‌های خوب را تشخیص دهید پس از ورود به سایت شاپرک وارد بخش شرکت‌ها و برنامک‌های مجاز شوید. سپس برنامک‌های طرح چک را انتخاب کنید. (در این بخش می‌توانید برنامه‌هایی مانند آپ، 724، تاپ، سکه و ایوا را مشاهده کنید).

دیدگاه: بزرگ‌ترین مشکل شما با اپلیکیشن‌های بانکی چیست؟

بنابراین با توجه به سیستم عامل گوشی خود یکی از این برنامه‌ها را دانلود و نصب کنید. ما چند برنامه آپ و 724 و غیره را انتخاب کردیم. ثبت کارت هیچ هزینه‌ای برای کاربر ندارد و کاملا رایگان است. خوب است بدانید که برای ثبت کارت بانکی خود از طریق آپ و دیگر اپلیکیشن‌ها باید شماره کارت بانکی و شماره موبایل به نام خودتان باشد.

کاربران باید برای تراکنش‌های دقیق‌تر و نظارت بر آنها کارت خود را در سامانه ثبت کنند. در ادامه این مطلب نحوه ثبت کارت بانکی را از سه طریق به شما آموزش داده‌ایم، پس با ما همراه باشید.

ثبت کارت بانکی در سامانه شاپرک از طریق آپ

همانطور که در بالا نیز گفتیم پس از دانلود و نصب آپ، وارد برنامه شوید و به بخش کارت به کارت بروید.

حالا در بخش کارت مبدا با یک هشدار با این مضمون روبرو می‌شوید: طبق دستورالعمل بانک مرکزی بانک شما به سامانه هاب شاپرک اضافه شده و باید ابتدا کارت خود را در این سامانه ثبت کنید.

روی ادامه بزنید تا صفحه جدیدی باز شود. پس از وارد کردن متن داخل کادر کد تاییدی برایتان ارسال می‌شود. حالا شماره کارت بانکی خود و تاریخ انقضای آن را وارد کنید. همچنین گزینه شرایط و قوانین را نیز تیک بزنید و سپس روی ادامه بزنید.

اگر این مراحل را به درستی طی کنید، در نهایت کارت بانکی شما در سامانه شاپرک ثبت می‌شود‌. در نهایت با پیامی با مضمون کارت با موفقیت ثبت شد روبرو خواهید شد. در انتها به اپلیکیشن آپ باز گردید و در صفحه‌ای با عبارت عملیات با موفقیت انجام شد روی تایید بزنید.

نکته: توجه کنید که شماره موبایلی که از آن استفاده می‌کنید باید به نام خودتان باشد.

یکی از مزیت‌های ثبت کارت در درگاه شاپرک این است که می‌توانید روزانه تا سقف 50 میلیون ریال پول انتقال دهید. تنها کافی است که در ابتدا نسبت به ثبت کارت خود در این اپلیکیشن اقدام کنید. تا تاریخ انقضای کارت، اطلاعات کارت در آنجا باقی خواهد ماند.

ثبت کارت‌ ملی، ملت، سامان، رفاه، شهر، گردشگری، خاورمیانه و ملل در این اپلیکیشن انجام می‌شود و قرار است به زودی تمام بانک‌ها نیز در آن فعال شوند.

ثبت کارت بانکی به سامانه شاپرک از طریق 724

این برنامه نیز مانند برنامه بالا می‌تواند به شما کمک کند تا سریعتر کارت بانکی خود را در شاپرک ثبت کنید.

  1. در ابتدا باید برنامه را دانلود کنید و پس از وارد شدن به آن به بخش سامانه صیاد بروید.
  2.  حالا روی گزینه ثبت چک یا پیگیری وضعیت بزنید تا پیغام افزودن کارت برایتان نمایش داده شود.
  3. در این مرحله روی افزودن کارت کلیک کنید تا صفحه رسمی شاپرک باز شود.
  4. سعی کنید متن داخل کادر را وارد کنید تا کد تاییدی به شماره‌تان ارسال شود و سپس نسبت به وارد کردن شماره کارت خود و تاریخ انقضای آن در صفحه جدید اقدام کنید. در انتها روی ادامه بزنید.
  5. در نهایت این بخش نیز به پایان رسید و موفق شده‌اید که به سادگی کارت بانکی خود را در شاپرک ثبت کنید و احراز هویت شوید.

در اینجا نیز به یاد داشته باشید که حتما شماره موبایلی که از آن استفاده می‌کنید به نام خودتان باشد یعنی مالک سیم کارت و کارت بانکی خودتان باشید، در غیر این صورت این فرایند با خطا مواجه خواهد شد.

ثبت کارت بانکی در شاپرک

نحوه ثبت کارت در سامانه شاپرک از طریق سکه

اپلیکیشن سکه مانند دو برنامه بالا که به آنها پرداختیم برای ثبت کارت در سامانه شاپرک کاربردی است. برای این کار کافیست:

  1. اپلیکیشن سکه را دانلود کنید و پس از ورود به آن به سامانه چک صیادی بروید.
  2. حالا روی انتقال چک صیادی بزنید و در صفحه جدید اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کنید.
  3. اکنون به صفحه جدیدی وارد می‌شوید، روی دکمه بعلاوه در پایین سمت چپ بزنید.
  4. حالا این برنامه شما را به سایت شاپرک هدایت می‌کند تا کارت خود را ثبت کنید. مانند روش‌های بالا متن تصویر را در کادر پایین وارد کنید و روی ادامه بزنید.
  5. در این بخش باید شماره‌ای را که سامانه شاپرک به شماره همراه شما پیامک کرده در قسمت اول بنویسید و سپس به سراغ وارد کردن شماره کارت و تاریخ انقضای آن بروید. پس از آن تیک با شرایط و قوانین ثبت کارت موافقم را علامت بزنید و به ادامه این پروسه بروید.
  6. اگر پیام کارت با موفقیت ثبت شد را مشاهده کردید یعنی ثبت کارت در سامانه شاپرک از طریق برنامه سکه را به درستی انجام داده‌اید.

چرا کارت در شاپرک ثبت نمی‌شود؟

چند تا از دلایلی که موجب می‌شوند کارت کاربران در شاپرک ثبت نشود عبارتند از:

  1. اطلاعات را اشتباه وارد می‌کنید
  2. شماره موبایل به نام شما نیست
  3. قطع یا کندی سیستم‌های بانکی
  4. عدم اتصال به اینترنت

شما می‌توانید به جای استفاده از برنامه 724، آپ یا سکه از برنامه‌های دیگری مانند ایوا نیز کمک بگیرید. همچنین اگر تمام مراحل را به درستی اجرا نموده‌اید ولی حدس می‌زنید که مشکل از سیستم بانکی یا اینترنت باشد می‌توانید روز بعد یا چند ساعت بعد دوباره این پروسه‌ها را تکرار کنید. در صورتی که مشکل حل نشد با بانک صادر کننده کارت تماس بگیرید و از راهنمایی مشاوران استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH