اندروید 15 احتمالا با ویژگی نمایش درصد سلامت باتری منتشر خواهد شد

کاربران آیفون از سال‌ها قبل به یک ویژگی جالب و مفید یعنی نمایش درصد سلامت باتری دسترسی دارند. این در حالیست که کاربران دستگاه‌های اندرویدی از وجود چنین قابلیتی محروم هستند. این ابزار ساده، وضعیت کنونی باتری را در مقایسه با حداکثر ظرفیت آن نمایش داده و تصویری واضح از میزان تخریب باتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اما این وضعیت احتمالا به‌زودی دستخوش تغییر خواهد شد؛ چرا که شواهد به‌دست آمده نشان می‌دهند که اندروید 15 احتمالا این ویژگی بسیار مطلوب را به‌همراه خواهد داشت. وبسایت Android Authority و نایل سادیکوف؛ سردبیر کانال تلگرامی گوگل نیوز اخیرا با بررسی دومین نسخه بتا Android 14 QPR2 به‌طور تصادفی به وجود صفحه مخفی سلامت باتری پی بردند.

این ویژگی اگرچه هم‌اکنون در وضعیت غیرفعال قرار دارد؛ اما تجزیه و تحلیل کد نشان می‌دهد که مشخصه مذکور “درصد تقریبی شارژ باتری در مقطع کنونی نسبت به زمان نو بودن آن” را نمایش خواهد داد. به بیان ساده این همان ویژگی درصد سلامت باتری در آیفون‌های اپل است.

اگرچه زمان عرضه این ویژگی کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ اما وبسایت Android Authority پیش‌بینی می‌کند که این قابلیت احتمالا در اندروید 15 گنجانده شده و در وهله نخست به‌صورت انحصاری در دسترس دستگاه‌های پیکسلی قرار خواهد گرفت. با این‌حال عدم ارائه چنین قابلیتی نیز محتمل خواهد بود؛ اگرچه تلاش‌های اخیر گوگل نشان‌دهنده پدیده‌ای متفاوت است.

گوگل پیش‌تر در جدیدترین به‌روزرسانی Pixel Feature Drop از ویژگی نمایش اطلاعات باتری رونمایی کرده است. این ویژگی، تعداد چرخه‌های شارژ باتری و تاریخ ساخت آن‌را نمایش می‌دهد. بعلاوه اندروید 14 با وجود API باتری به توسعه‌دهندگان و برنامه‌های مختلف امکان داد تا میزان سلامت باتری را تخمین بزنند. به‌نظر می‌رسد که این اقدامات برای ارائه ویژگی داخلی نمایش سلامت باتری، راه را هموار خواهند کرد.

مزایای ارائه چنین قابلیتی بر هیچ‌کس پوشیده نیست. ویژگی نمایش میزان سلامت باتری مشخصا برای کاربرانی که طی مدت زمان طولانی‌تری از گوشی خود استفاده می‌کنند؛ مفید واقع خواهد شد.

گوگل از انتشار 7 ساله به‌روزرسانی‌ها برای سری پیکسل 8 خود خبر داده است؛ بنابراین ویژگی نظارت بر سلامت باتری برای دارندگان دستگاه‌های پیکسلی جدید سودمند خواهد بود. بر اساس پیش‌بینی‌ها به‌زودی شاهد انتشار جزئیات بیش‌تری دریاره این ویژگی خواهیم بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH