تصویر ماژول دوربین پشتی سامسونگ گلکسی S24 اولترا منتشر شد

پس از افشای رندرهای باکیفیت و مشخصات فنی کامل سامسونگ گلکسی S24 اولترا اکنون یک افشاگر با شناسه chunvn8888@ تصاویر واقعی از ماژول دوربین این گوشی هوشمند را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته است.

تصاویر منتشر شده تائیدکننده این واقعیت هستند که سامسونگ گلکسی S24 اولترا به‌جای استفاده از دوربین تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی با بزرگنمایی 10 برابری به سراغ سنسوری با رزولوشن بالا 50 مگاپیکسلی و بزرگنمایی 5 برابری خواهد رفت.

ماژول پریسکوپی کوچک‌تر گلکسی S24 اولترا در مقایسه با مدل نسل فعلی از کاهش فاصله کانونی لنز حکایت دارد. شایعات پیشین در خصوص قابلیت‌های بزرگنمایی دوربین تا حدی سردرگم‌کننده بودند. بر این اساس برای رزولوشن و برد بزرگنمایی دوربین‌های تله‌فوتو گوشی، اعداد و ارقام متفاوتی اعلام می‌شد. 

اکنون تصویر پایین نشان می‌دهد که اندازه لنز تله‌فوتو به اندازه قابل‌توجهی کاهش یافته است. این پدیده نشان‌دهنده کاهش فاصله کانونی دوربین بوده و تغییر بزرگنمایی از 10 به 5 برابر را مورد تائید قرار می‌دهد.

همان‌طور که در تصویر زیر ملاحظه می‌کنید؛ اندازه ماژول تله‌فوتو با بزرگنمایی 10 برابری در قسمت پایینی سیستم دوربین سامسونگ گلکسی S23 اولترا در مقایسه با تصویر به اشتراک گذاشته شده توسط chunvn8888@ بسیار بزرگ‌تر به‌نظر می‌رسد.

تصویر لو رفته از ماژول دوربین گلکسی S24 اولترا (دوربین پریسکوپی از اندازه کوچک‌تری برخوردار است)

در صورت صحت تصاویر لو رفته تا حد زیادی می‌توان تائید کرد که گوشی جدید گلکسی S24 اولترا که بر اساس پیش‌بینی‌ها در ماه ژانویه آینده عرضه می‌شود؛ به‌جای استفاده از ماژول تله‌فوتو 10X از دوربینی با بزرگنمایی 5 برابری بهره‌برداری خواهد کرد.

با توجه به شایعات پیشین و روند حاکم بر صنعت به‌نظر می‌رسد که سنسور جدید احتمالا از رزولوشن 50 مگاپیکسلی برخوردار خواهد بود. بدین‌ترتیب رزولوشن دوربین در مقایسه با مدل‌های اولترا سه نسل قبلی افزایش خواهد یافت.

دوربین تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی با بزرگنمایی 10 برابری از اندازه بسیار بزرگ‌تری برخوردار است.

از جنبه مشخصات نیز گلکسی S24 اولترا احتمالا با فریم میانی از جنس تیتانیوم و جدیدترین تراشه پرچمدار کوالکام موسوم به اسنپدراگون 8 نسل 3 روانه بازار خواهد شد. شایان به ذکر است که مدل‌های گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس از فریم آلومینیومی استفاده خواهند کرد.

از سوی دیگر سری گلکسی S24 تحت عنوان گوشی هوش مصنوعی (AI Phone) روانه بازار خواهد شد. با این‌حال نام نهایی این خانواده هنوز مورد تائید قرار نگرفته است. به گفته یکی از مقامات سامسونگ، این برند در سری‌های آینده نمی‌تواند قابلیت‌های هوش مصنوعی را به‌طور کامل به تصویر بکشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH