تصویر گوشی هواوی نوا 12 پرو با تراشه کایرین 8000 منتشر شد

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها شرکت هواوی طی روز 26 دسامبر (5 دی ماه) از گوشی‌های هوشمند سری نوا 12 در کشور چین رونمایی خواهد کرد. گزارش‌های اخیرا منتشر شده به مشخصات کلیدی گوشی هواوی نوا 12 اولترا اشاره دارند. با توجه به اطلاعات لو رفته انتظار می‌رود که این گوشی از نسخه ویژه تراشه کایرین 9000S با فرکانس پردازشی پایین‌تر استفاده کند. ورژن استاندارد این تراشه پیش‌تر در سری میت 60 هواوی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

با توجه به نوع تراشه به‌کارگیری شده در هواوی نوا 12 اولترا انتظار می‌رود که این گوشی هوشمند از ارتباطات ماهواره‌ای دو جانبه پشتیبانی نماید. اکنون تصویر جدیدی که در شبکه اجتماعی Weibo منتشر شده است؛ نه‌تنها طراحی پنل جلویی هواوی نوا 12 پرو را برای نخستین بار به معرض نمایش می‌گذارد؛ بلکه برخی مشخصات کلیدی این دستگاه از جمله تراشه جدید مورد استفاده در آن‌را نیز تائید می‌کند.

تصویر منتشر شده نشان‌دهنده گوشی هواوی نوا 12 پرو در حال اجرای اپلیکیشن Device Info HW است. این تصویر از وجود حفره بیضی‌شکل دوربین بر روی نمایشگر دستگاه حکایت دارد. در نتیجه هواوی نوا 12 پرو به احتمال فراوان همانند نوا 12 اولترا از دوربین سلفی دوگانه بهره خواهد برد.

نمایشگر اولد با لبه‌های خمیده دارای رزولوشن 2776×1224 پیکسلی بوده و احتمالا از نرخ نوسازی حداکثر 120 هرتزی پشتیبانی خواهد کرد. همچنین بر اساس محتوای تصویر، این دستگاه دارای شماره مدل ADA-AL00 خواهد بود.

نکته جالب توجه اینکه اطلاعات فاش شده نشان می‌دهند نوا 12 پرو از تراشه جدید کایرین 8000 استفاده خواهد کرد. این نیمه‌هادی هنوز از سوی هواوی عرضه نشده است. بعلاوه تصویر زیر نشان می‌دهد که دستگاه مجهز به 12 گیگابایت رم LPDDR4 و تراشه NFC از نوع Hi1105 خواهد بود.

تصویر لو رفته احتمالی از گوشی هواوی نوا 12 پرو

از سوی دیگر یک افشاگر مشهور با شناسه Digital Chat Station نیز به جزئیات جالبی درباره هواوی نوا 12 پرو اشاره نموده است. به گفته وی این دستگاه مجهز به پنل نمایشگر 6.78 اینچی بوده و تراشه کایرین 8000 مورد استفاده توسط آن در مقایسه با پردازنده به‌کارگیری شده در نوا 12 اولترا از توان پردازشی پایین‌تری برخوردار خواهد بود. سایر مشخصات نوا 12 پرو احتمالا مشابه با مدل اولترا خواهد بود.

از این‌رو انتظار می‌رود که هواوی نوا 12 پرو مجهز به سیستم دوربین سلفی دوگانه شامل ماژول اصلی 60 مگاپیکسلی و لنز پرتره 8 مگاپیکسلی با بزرگنمایی 2 برابری باشد. پنل پشتی دستگاه احتمالا از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم فیزیکی متغیر در محدوده f/1.4 تا f/4.0 میزبانی خواهد کرد.

این گوشی احتمالا همانند مدل اولترا از یک باتری 4600 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ 100 واتی بهره خواهد برد. اگرچه مدل‌های نوا 12 پرو و نوا 12 اولترا از اتصال 5G پشتیبانی می‌کنند؛ اما ظاهرا گوشی‌های نوا 12 و نوا 12 لایت (Vitality Edition) از تراشه 4G اسنپدراگون استفاده خواهند کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH