با رقیبان و جایگزین‌های Apple Watch آشنا شوید

اپل از ساعت هوشمند خود با نام اپل واچ، روز نهم سپتامبر پرده‌برداری کرد. این ساعت هوشمند قرار است وارد بازاری شود که پر شده است از ساعت‌های هوشمند دیگر، از رقیبانی چون سامسونگ، ال‌جی و غیره. تازه موتورولا 360 هم است، ساعتی که با وجود طراحی جذاب و صنعتی که دارد، توجه خیلی‌ها را به سمت خود معطوف کرده است. این ساعت طراحی متفاوت از دیگر ساعت‌های هوشمند دارد و به همین دلیل چشم‌ها و قلب‌های زیادی را به سوی خود کشانده است.
وضعیت برای اپل واچ تا حدی رقابتی است که عرق این هوشمند در خواهد آمد تا بتواند با رقیبانی که شاید ارزانتر هم باشند رقابت کند.
بی‌آیید با هم نگاهی بی‌اندازیم به رقبایی که اپل واچ با آنها روبرو خواهد شد و توضیح مختصری از ویژگی‌ها و قابلیت‌های آنها بدهیم.
Motorola Moto 360‌
Motorola-Moto-360 (1)


Motorola-Moto-360

یکی از اولین اسمارتواچ‌هایی که توجهات زیادی را به دلیل طراحی جذاب و دوست داشتنی به خود جلب کرد، موتو 360 بود.
این ساعت هوشمند اندرویدی بوده و بدنه‌ای از جنس فلز و مقاوم به آب دارد. رزولوشن این اسمارتواچ با طراحی کلاسیک 290×320 پیکسل است و 4 گیگابایت حافظه داخلی دارد. بند این ساعت از جنسهای مختلفی چون چرم و فلز است و قطعا سخت‌ترین رقیب اپل واچ محسوب می‌شود.
LG G Watch R
LG-G-Watch-R


LG-G-Watch-R (1)

جی واچ آر ال‌جی را به عنوان اولین اسمارتواچ با صفحه گرد از یک کمپانی مشهور می‌دانند.
 G Watch R چه از درون و چه بیرون دوست داشتنی است. ضد آب است و بدنه‌اش از جنس استیل است. پردازنده تک هسته‌ای اسنپدراگون با فرکانس 1.2 گیگاهرتز برایش در نظر گرفته شده است و یک رم 512 مگابایتی دارد. در ضمن حافظه داخلی این گجت پوشیدنی 4 گیگابایت است. یک باتری 410 میلی آمپری هم قلب این هوشمند را به تپش می‌اندازد. این ساعت هم با بندهای مختلف و قابل تعویض می‌آید. به نظرتان قابلیت رقابت با اپل واچ را دارد؟
Samsung Gear S
Samsung-Gear-S (1)


Samsung-Gear-S

گیر اس جدیدترین ساعت هوشمند تایزنی سامسونگ است و پیشرفته‌ترین گجت ساخت شرکت در کلاس خود محسوب می‌شود. در طراحی این ساعت از طراحی اسمارتفونهای سامسونگ الهام گرفته شده و پایین صفحه یک دکمه سخت‌افزاری تعبیه شده است. درست مثل دیگر رقبای اندرویدی، گیر اس هم ضد آب بوده و از جنس فلز ساخته شده است، اما در واقع قابل توجه‌ترین ویژگی این گجت را می‌توان صفحه نمایش خمیده و پردازنده دو هسته‌ای با فرکانس 1 گیگاهرتز دانست که آنرا یکی از پر قدرت‌ترین پوشیدنی‌های دنیا می‌کند.
این ساعت بعلاوه شکاف سیم کارت هم دارد و بند پیش فرضش پلاستیکی است. با اینکه شاید از نظر طراحی به پای دیگر پوشیدنی‌های اندرویدی نرسد، گیر اس ارزش رقابت با اپل واچ را دارد.
Asus ZenWatch
Asus-ZenWatch


Asus-ZenWatch (1)

 پس از کلی تبلیغات ایسوس بالاخره از ساعت هوشمند خود با نام ایسوس زن واچ در رویداد ایفا پرده‌برداری کرد. بدنه استیل این گجت کمی خمیده است و صفحه نمایش 2.5 بعدی آن کمی قوس دارد و با یک بند چرمی همه چیز تکمیل می‌شود. به طور کل اگر بخواهیم از نظر طراحی این هوشمند را بررسی کنیم، باید بگوییم که ایسوس این کار را خوب انجام داده است.
از نظر سخت‌افزار داخلی هم که دیگر هیچ، یک پردازنده اسنپدراگون 400، رم 512 مگابایتی و 4 گیگابایت حافظه داخلی، از زن واچ یک رقیب سرسخت در دنیای پوشیدنی‌ها می‌سازد. این هوشمند هم مثل بیشتر هم رده‌هایش ضد آب است. منتها استانداردش از استاندارد IPS5 کمی پایینتر قرار دارد.

2 در مورد “با رقیبان و جایگزین‌های Apple Watch آشنا شوید”

  1. دوست من همه اون امکاناتی که شما میگی تو این ساعتها هم هست که هیچ حتی بیشترش هم هست بیشتر اون امکاناتی رو هم که روش گذاشته از گوشی های اندرویدی و تایزنی کپی کرده..یه جور میگه امکانات فضایی کسی ندونه فکر میکنه الان این ساعت اپل میخواد سفینه بفرسته هوا .. با اون طراحیه کابلمه ای شکلش .تازه این همه هم براش تبلیغات و سر و صدا راه انداخته بود که نگو ..اخرش این خدایش خجالت نکشید تازه تو رونمایی از این ساعت اینقدر از این ساعت تعریف کردن که یادشون رفت که اصلا میخوان اون ایفون هارو هم معرفی بکنن که طراحیش یه کپی از htc , sony هستش

  2. هیچ کدوم ارزش رقابت با ساعت اپل رو ندارن یعنی به گرد پاشم نمیرسن مخصوصا تو امکانات فضایی که گذاشته روش

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH