بهترین ماکروویو بازار

بهترین ماکروویو بازار در رده‌های قیمتی مختلف

اگر به دنبال خرید یک ماکروویو با کیفیت هستید، در این مقاله بهترین ماکروویو بازار در رده‌های قیمتی مختلف را به شما معرفی می‌کنیم.

ماکروویو را می‌توان یکی از ضروری‌ترین لوازم برای آشپزخانه نامید. این وسیله به سرعت می‌تواند مواد غذایی را گرم کرده و در وقت و انرژی صرفه‌جویی کند.

کار با ماکروویو می‌تواند زندگی شما را آسان‌تر کند و سریع‌تر شما را به یک غذای گرم و خوشمره برساند.

از این رو تازه عروس‌ها و همچنین خانواده‌ها سعی می‌کنند یک ماکروویو از برندی خوب و قابل اطمینان را برای منزل خود خریداری کنند.

اما بهترین ماکروویو بازار کدام است؟ این سوالیست که خریداران دارند و می‌خواهیم در این مطلب به آن پاسخ دهیم.

در ادامه مقاله با بررسی کیفیت، کارایی و قیمت ماکروویو‌های مختلف، تعدادی از بهترین و پرفروش‌ترین ماکروویو های بازار را به شما معرفی خواهیم کرد، با ما همراه باشید:

آیا ماکروویو ضرر دارد؟

یک سوال بسیار مهمی که در خصوص ماکروویو وجود دارد، نوع کارکرد و البته ضرر آن برای انسان است. برای پاسخ دادن به این سوال باید ابتدا با نحوه کار ماکروویو آشنا شویم.

همانطور که می‌دانید ماکروویو با استفاده از امواج الکترومغناطیسی غذا را گرم می‌کند. برخی دانشمندان باور دارند که این نحوه گرم‌ کردن غذا در طولانی مدت برای بدن انسان ضرر دارد.

روش کار ماکروویو به این گونه است که ابتدا بر روی مولکول‌های قطبی تاثیر گذاشته و باعث لرزش و ارتعاش آن‌ها می‌شود. این کار باعث برخورد مولکول‌ها شده و در نهایت ایجاد حرارت و انرژی گرمایی می‌شود.

این گرما مانند زمانی است که کف دو دست خود را بر هم بمالید یا زمانی که با چکش بر روی میخ می‌کوبید.

اکثریت مقالات علمی در این خصوص تایید کردند که ماکروویو برای انسان ضرر ندارد. سازمان جهانی بهداشت و سازمان غذا و دارو آمریکا نیز بی‌ضرر بودن ماکروویو را تایید کردند.

ولی هنوز برخی از محققین بر این موضوع اصرار دارند که استفاده از ماکروویو می‌تواند در طولانی مدت برای انسان مضر باشد. تاکنون هیچ بیماری که منشا آن استفاده از ماکروویو باشد، شناسایی نشده است.

دیدگاه: شما لوازم خانگی خارجی می‌خرید یا ایرانی؟

به این ترتیب می‌توان وسیله را یک دستگاه بی‌خطر اعلام کرد ولی شاید بهتر باشد در استفاده از آن زیاده‌روی نکنید و تا جای ممکن غذا را با شعله آتش یا بخارآب گرم کنید.

بهترین برندهای ماکروویو بازار کدام است؟

در بازار ایران ماکروویوهای خارجی قابل خریداری است و برندهای ال‌جی، سامسونگ، پاناسونیک و بوش جزو برندهای مطرح در تولید ماکرویوو هستند.

این محصولات کیفیت و طول عمر بالایی دارند ولی شما می‌توانید از برندهای ایرانی مانند جی‌پلاس و داتیس هم استفاده کنید.

بهترین ماکروویو های بازار

در ادامه نگاهی به بهترین ماکروویو بازار خواهیم داشت. تلاش شده در این لیست بهترین ماکروویوها بر اساس کیفیت و کارایی به ترتیب قیمت و از برندهای مختلف به شما معرفی شود.

مایکروویو پاناسونیک NN-ST34NB

قیمت حدودا 6 میلیون تومان

این مدل از ارزان‌ترین ماکروویو‌های بازار است و بسته به قیمتش، کیفیت بسیار خوبی دارد. ماکروویو پاناسونیک طراحی زیبایی دارد و ابعاد آن برای استفاده‌های روزانه مناسب است.

این ماکروویو برای زوج‌های جوان، افرادی که به صورت مجردی یا دانشجویی زندگی می‌کنند، برای استفاده در محل کار و مغازه بسیار مناسب است.

پاناسونیک در این ماکروویو از فضای 25 لیتری استفاده کرده که برای استفاده توسط خانواده‌‌های پرجمعیت مناسب نیست.

طول و عرض ماکروویو 48 در 40 سانتی‌متر بوده و 28 سانتی‌متر هم ارتفاع دارد.

بدنه ماکروویو از فلز ساخته شده و قدرت آن 800 وات است که بیشتر برای گرم‌کردن و یخ‌زدایی مناسب است تا پخت و پز!

دکمه‌های لمسی، صفحه گردان با قطر 28 سانتی‌متر و چندین برنامه پخت از پیش آماده، از دیگر قابلیت‌های ماکروویو پاناسونیک NN-ST34NB است.

ویژگی‌های مایکروویو پاناسونیک:

ابعاد: 48 در 40 در 28 سانتی‌متر

وزن: 12 کیلوگرم

ظرفیت: 25 لیتر

توان: 800 وات

ویژگی‌ها: دکمه‌های لمسی، بدنه فلزی، قیمت مقرون به صرفه، قابلیت‌های مختلف گرم کردن مواد غذایی و یخ‌زدایی

ماکروویو پاناسونیک NN-ST34

حدود قیمت 8 میلیون تومان

دومین ماکروویو معرفی شده در این مقاله هم ساخت پاناسونیک است. این محصول توسط شرکت‌های داخلی گارانتی شده و قطعات آن هم در بازار موجود است.

این ماکروویو از نظر مدل و ابعاد مشابه ماکروویو قبلی است ولی از فناوری جدیدتری بهره می‌برد.

این مدل از نظر ابعاد 48 سانتی‌متر طول و 40 سانتی‌متر عرض دارد، ارتفاع و قطر صفحه گردان آن 28 سانتی‌متر است.

این ماکروویو هم 25 لیتری بوده و برای استفاده 2 تا 5 نفر کارایی دارد. این ماکروویو 800 وات قدرت دارد و می‌تواند به خوبی مواد غذایی را گرم و یخ‌زدایی کند.

به طور کلی برای یک استفاده عادی و معمولی روزانه مفید است و از چندین برنامه غذایی هم پشتیبانی می‌کند که اطلاعات آن در دفترچه یادداشت برنامه است.

ویژگی‌های مایکروویو پاناسونیک:

ابعاد: 48 در 40 در 28 سانتی‌متر

وزن: 12 کیلوگرم

ظرفیت: 25 لیتر

توان: 800 وات

ویژگی‌ها: دکمه‌های لمسی، بدنه فلزی، طراحی مدرن، قابلیت گریل، جنس داخلی از سرامیک، قابلیت‌های مختلف گرم کردن مواد غذایی و یخ‌زدایی

مایکروویو ال جی MH8265 DIS

حدود قیمت 8 میلیون تومان

ماکروویو ال‌جی MH8265 DIS را می‌توان یکی از بهترین مدل‌ها در این رده قیمتی در بازار نامید. این ماکروویو با توجه به قیمت مناسبی که دارد، از امکانات متنوع و متعدد بهره می‌برد و وجود آن در هر خانه واجب است.

این ماکروویو ابعاد بزرگی دارد و با اندازه 48 سانتی‌متر در 36 سانتی‌متر ساخته شده است. اما ارتفاع 36 سانتی‌متری آن امکان قراردادن مواد غذایی مختلف درون آن را فراهم می‌کند.

بهترین ماکروویو بازار

این مدل 42 لیتر جا دارد که برای استفاده در یک خانواده پرجمعیت 5-6 نفری مناسب است. ضمن این که از دو حالت ماکروویو و گریل بهره می‌برد و می‌توانید مواد غذایی مختلف را درون آن گریل کنید.

توان ماکروویو تا 1200 وات افزایش پیدا‌ می‌کند که برای پخت مناسب است. همچنین حالت‌های پخت و پز و انجمادزدایی متعدد این ماکروویو برای مواد غذایی مختلف، امکان دریافت بهترین نتیجه در هر حالت را فراهم می‌کند. مهم نیست بخواهید یک پاستا درست کنید یا یک نان را گرم کنید، این ماکروویو تنظیمات مناسب برای هرکدام از این کارها را دارد.

طراحی زیبا و شکیل ماکروویو از دیگر ویزگی‌های آن است.

ویژگی‌های مایکروویو ال‌جی:

ابعاد: 53 در 44 در 30 سانتی‌متر

وزن: 13 کیلوگرم

ظرفیت: 42 لیتر

توان: 1200 وات

ویژگی‌ها: دکمه‌های لمسی، بدنه فلزی، جنس داخلی از لعاب سرامیکی ضد باکتریال، قابلیت‌های مختلف گرم کردن مواد غذایی و یخ‌زدایی و گریل

مایکروویو مایدیا EG142A5L

حدود قیمت 8.5 میلیون تومان

مایدیا از برندهای خوب ماکروویو در بازار ایران است که محصولات با کیفیتی دارد. مدل EG142A5L از ماکروویو‌های بزرگ و حجیم در این رده قیمتی است و برای خانواده‌های پرجمعیت هم پیشنهاد می‌شود.

این مدل 55 سانتی‌متر طول، 45 سانتی‌متر عرض و 30 سانتی‌متر ارتفاع دارد. قطر صفحه چرخان این مدل 30 سانتی‌متر است که از مدل‌هایی که تاکنون معرفی شده بیشتر است.

همچنین با توجه به ابعادش از ظرفیت 42 لیتری بهره می‌برد که برای گرم کردن و پخت مواد غذایی در حجم زیاد مناسب است.

ماکروویو مایدیا از دو حالت ماکروویو و گریل پشتیبانی می‌کند، توان ماکروویو 1100 وات و توان گریل 1300 وات است که برای پخت انواع مواد غذایی مناسب است.

طراحی زیبا، کنترل‌های لمسی، انواع برنامه‌های پخت و پز و گرم‌کردن مواد غذایی و سیستم ایمنی قطع خودکار از جمله قابلیت‌های این ماکروویو هستند.

ویژگی‌های مایکروویو مایدیا:

ابعاد: 55 در 45 در 30 سانتی‌متر

وزن: 25 کیلوگرم

ظرفیت: 42 لیتر

توان: 1300 وات گریل – 1100 وات ماکروویو

ویژگی‌ها: دکمه‌های لمسی، بدنه فلزی، جنس داخلی از لعاب سرامیکی، قابلیت‌های مختلف گرم کردن مواد غذایی و یخ‌زدایی و گریل

جی‌پلاس GMW-P348

حدود قیمت 10 میلیون تومان

جی پلاس GMW-P348 از جمله ماکروویو‌های ایرانی با کیفیت بازار است که برای طرفداران محصولات ایرانی مناسب است.

این محصول از ابعاد بزرگ و قابلیت‌های متعددی بهره می‌برد که آن را به یک انتخاب خوب تبدیل می‌کند.

ابعاد ماکروویو جی‌پلاس بزرگ و مناسب است، این مدل از 51 سانتی‌متر طول و 49 سانتی‌متر عرض بهره می‌برد، در واقع طراحی این مدل مربعی بوده و سینی گردان بزرگی برای مواد غذایی دارد، ارتفاع ماکروویو هم 31.5 سانتی‌متر بوده که ارتفاع بسیار زیادی‌ است.

این مدل از 9 منوی پخت خودکار، امکان ذخیره‌سازی اطلاعات، پخت فوری، فن بو زدایی و کانونشن عملکرد خودکار ماکروویو پشتیبانی می‌کند.

این ماکروویو جزو مدل‌های پر قابلیت و کارآمد است که به افرادی که قصد پخت و پز با ماکروویو را دارند، پیشنهاد می‌شود.

ویژگی‌های مایکروویو جی‌پلاس:

ابعاد: 51 در 49 در 31 سانتی‌متر

وزن: 18.5 کیلوگرم

ظرفیت: 34 لیتر

توان: 1300 وات گریل – 1100 وات ماکروویو

ویژگی‌ها: دکمه‌های لمسی، بدنه فلزی، جنس داخلی از لعاب سرامیکی، قابلیت‌های مختلف گرم کردن مواد غذایی، یخ‌زدایی، گریل، پخت آرام، پخت سریع، فن بوزدایی، سرخ کردنی، خشک کردن مواد غذایی و تخمیر ماست

مایکروویو سامسونگ MG402MADXBB

حدود قیمت 10 میلیون تومان

سامسونگ در این رده ماکروویوی را طراحی کرده که امکانات متنوع و ابعاد بزرگی دارد و برای افرادی که زیاد از ماکروویو استفاده می‌کنند، بسیار مناسب است.

این ماکروویو 40 لیتری، 45 سانتی‌متر عرض و 31 سانتی‌متر طول دارد، ارتفاع این مدل 55 میلی‌متر است که باعث می‌شود از ماکروویو‌های بزرگ این مقاله باشد.

بهترین ماکروویو بازار

توان ماکروویو 1500 وات است که برای پخت و پز انواع مواد غذایی عالی است و با توجه به 7 برنامه پخت خودکاری که دارد، می‌تواند با یک دکمه، مواد غذایی مختلف را گرم کند یا بپزد.

این ماکروویو طراحی جدید و مدرنی دارد و بدنه آن از استیل ضد خط و خش ساخته شده است.

قدرت ماکروویو در 10 درجه تنظیم می‌شود و حالت تنظیم زمان از 90 ثانیه تا 99 دقیقه را دارد. در عین حال مصرف برق ماکروویو پایین بوده و در مصرف برق صرفه‌جویی می‌کند.

ویژگی‌های مایکروویو سامسونگ:

ابعاد: 45 در 31 در 55 سانتی‌متر

وزن: 22 کیلوگرم

ظرفیت: 40 لیتر

توان: 1500 وات

ویژگی‌ها: دکمه‌های لمسی، بدنه فلزی، جنس داخلی از سرامیک ضد زنگ و ضد خش، قابلیت‌های مختلف گرم کردن مواد غذایی، یخ‌زدایی، گریل، پخت آرام، پخت سریع، بوزدایی، سرخ کردنی، خشک کردم مواد غذایی، پخت یکنواخت

مایکروویو بوش HMT84G451

قیمت حدود 14 میلیون تومان

برند بوش از برجسته‌ترین تولید کنندگان لوازم خانگی در جهان است که به ارائه محصولات گران قیمت ولی با کیفیت شهرت دارد.

این ماکروویو بوش از ظاهری ساده برخوردار بوده که استفاده از دکمه‌های فیزیکی طرح آن را از ماکروویو‌های مدرن جدا می‌کند. بدنه این مدل از استیل ساخته شده و مستحکم و ضد زنگ است. همچنین از نظر قدرت و کارایی جزو بهترین مدل‌ها در رده قیمتی خودش محسوب می‌شود.

این مدل در دو حالت ماکروویو و گریل کار می‌کند که حالت گریل 1200 وات قدرت دارد و برای پخت و پز کاملا مناسب است.

بهترین ماکروویو بازار

از نظر ابعاد با یک ماکروویو متوسط طرف هستیم، 52 سانتی‌متر طول، 42 سانتی‌متر عرض و 30 سانتی‌متر ارتفاع و ظرفیت 25 لیتری این ماکروویو برای استفاده‌های عادی مناسب است.

قدرت حالت ماکروویو 900 وات است و مواد غذایی روی صفحه گردانی با قطر 31 سانتی‌متر قرار می‌گیرند.

این ماکروویو 8 برنامه از پیش آمده برای پخت و پز ترکیبی دارد و عملیات گرم‌کردن یا یخ‌زدایی محصولات غذایی را به سرعت انجام می‌دهد.

ویژگی‌های مایکروویو بوش:

ابعاد: 52 در 40 در 30 سانتی‌متر

وزن: 16 کیلوگرم

ظرفیت: 25 لیتر

توان: 900 وات ماکروویو – 1200 وات گریل

ویژگی‌ها: بدنه فلزی، جنس داخلی از سرامیک، قابلیت‌های مختلف گرم کردن مواد غذایی، یخ‌زدایی، گریل، پخت آرام، پخت سریع

مایکروویو توکار داتیس 930

حدود قیمت 14 میلیون تومان

ماکروویوهای توکار، مدل‌هایی هستند که درون دیوار یا کابینت‌های آشپزخانه جای می‌گیرند و قابلیت جابه‌جایی ندارند. شرکت داتیش از برندهای داخلی برجسته در زمینه تولید هود، فر و ماکروویو است که یکی از پرفروش‌ترین محصولات این شرکت را در این مقاله معرفی می‌کنیم.

بهترین ماکروویو بازار

اگر به ماکروویو‌ های توکار علاقه دارید، داتیس مدل 930 از بهترین مدل های بازار است. این مدل 60 سانتی‌متر طول و 40 سانتی‌متر عرض دارد. بدنه داخلی از جنس استیل ساخته شده و ظاهری مدرن دارد.

برنامه‌های مختلف پخت و پز، یخ‌زدایی، تایمر و پخت اتوماتیک با دکمه‌های لمسی بر روی این ماکروویو مشخص است.

توان ماکروویو 900 وات و توان حالت گریل 1000 وات است، به این ترتیب می‌توانید برای انواع پخت و پز از این ماکروویو استفاده کنید.

ویژگی‌های مایکروویو داتیس:

ابعاد: 60 در 40 در 38 سانتی‌متر

وزن: 18 کیلوگرم

ظرفیت: 28 لیتر

توان: ماکروویو 900 وات – گریل 1000 وات

ویژگی‌ها: دکمه‌های لمسی، بدنه فلزی، جنس داخلی از استیل، قابلیت‌های مختلف گرم کردن مواد غذایی، یخ‌زدایی، گریل، پخت آرام، پخت سریع، سرخ کردنی، پخت یکنواخت

ماکروویو گریل ال‌جی MJ3965BCS

حدود قیمت 24 میلیون تومان

اما در میان محصولات بالارده که بیش از 20 میلیون تومان قیمت دارند، ماکروویو ال‌جی MJ3965BCS یکی از بهترین های بازار است.

این ماکروویو فضای بزرگی دارد و از برنامه‌های پخت متنوعی پشتیبانی می‌کند که هم کار پخت و پز را آسان کرده و هم زمان گرم کردن مواد غذایی را کاهش می‌دهد.

این مدل 54 سانتی‌متر طول، 32 سانتی‌متر عرض و 52 سانتی‌متر ارتفاع دارد، البته ارتفاع نیم‌متری با محاسبه پایه‌های ماکروویو است.

بهترین ماکروویو بازار

فضای 39 لیتری داخل ماکروویو برای پخت و گرم کردن حجم زیادی از مواد غذایی مناسب است. این مدل از 48 برنامه متنوع پخت و پز پشتیبانی می‌کند که دست شما را برای پخت و پز و گرم کردن انواع مواد غذایی و همچنین درست کردن پاپ کورن باز می‌گذارد.

همچنین حالت‌های پخت و پز آرام، گردشی، گریل کردن و کباب کردن، آب‌پز، سرخ‌ کردن و پخت دقیق و یکدست کار شما را برای پخت و پز آسان می‌کند.

با عجیب‌ترین لوازم خانگی هوشمند در سال 2023 آشنا شوید

قدرت پخت ترکیبی هم به 1900 وات می‌رسد که برای پخت انواع گوشت و مرغ مناسب است.

بر روی سینی 6 محوره این مدل می‌توانید تا 2 کیلوگرم مواد غذایی قرار دهید.

ویژگی‌های مایکروویو ال‌جی:

ابعاد: 52 در 32 در 52 سانتی‌متر

وزن: 15 کیلوگرم

ظرفیت: 39 لیتر

توان: ماکروویو 950 وات – گریل 1100 وات – کانونشن 1850 وات

اقلام همراه: ظرف آب بخارپز، سینی بخارپز، درپوش بخار پز، پایه و توری فلزی گریل

ویژگی‌ها: دکمه‌های لمسی، بدنه فلزی، جنس داخلی از پوشش آنتی باکتریال از جنس زئولیت، قابلیت‌های مختلف گرم کردن مواد غذایی، یخ‌زدایی، گریل، پخت آرام، پخت سریع، بوزدایی، سرخ کردنی، خشک کردم مواد غذایی، پخت یکنواخت

مایکروویو سامسونگ GE286B

قیمت حدود 34 میلیون تومان

به عنوان آخرین مدل به سراغ ماکروویو مدرن و گران قیمت سامسونگ رفتیم که یکی از بهترین ماکروویوها در بازار جهانی است. این ماکروویو زیبا و کارآمد، قابلیت‌های مختلفی دارد که باعث می‌شود در زمان شما صرفه جویی شود.

در این ماکروویو انواع مواد غذایی از سبزیجات سبک تا فیله گوشت و ماهی را می‌توانید بپزید و در زمان خود صرفه جویی کنید. این مدل به قابلیت بوزدایی مجهز است که بوی داخل ماکروویو را از بین برده و غذاها را با بو و طعم خودشان گرم می‌کند.

بهترین ماکروویو بازار

بدنه با پوشش سرامیکی ساخته شده که باعث افزایش کیفیت و طول عمل محصول می‌شود.

فضای داخلی ماکروویو 28 لیتر جا دارد و قدرت ماکروویو در حالت گریل به 1500 وات می‌رسد که برای پخت انواع گوشت و مرغ و بافت‌های ضخیم مواد غذایی مناسب است.

این مدل طبق انتظار قابلیت‌هایی مانند ذوب کردن مواد غذایی، صرفه‌جویی در انرژی، توزیع حرارت یکپارچه و یخ‌زدایی دارد که البته با توجه به رده قیمتی آن طبیعی است.

ویژگی‌های مایکروویو سامسونگ:

ابعاد: 51 در 29 در 40 سانتی‌متر

وزن: 17 کیلوگرم

ظرفیت: 28 لیتر

توان: ماکروویو 900 وات – گریل 1500 وات

اقلام همراه: ظروف مخصوص سرخ کردنی

ویژگی‌ها: دکمه‌های لمسی، بدنه فلزی، جنس داخلی از سرامیک، قابلیت‌های مختلف گرم کردن مواد غذایی، یخ‌زدایی، گریل، پخت آرام، پخت سریع، بوزدایی، سرخ کردنی، خشک کردم مواد غذایی، پخت یکنواخت

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH