اقدامات ایلان ماسک موجب افت چند برابری ارزش پلتفرم X شده است

بر اساس ارزیابی صندوق Fidelity، ارزش شبکه اجتماعی X تحت مالکیت ایلان ماسک تقریبا 75.1 درصد کمتر از زمانی است که وی این شرکت (که پیش‌تر با نام توییتر شناخته می‌شد) را خریداری کرد. بایستی یادآور شد که این خرید در اکتبر سال 2022 نهایی شد.

صندوق Fidelity’s Blue Chip Growth سهم نسبتا کمی از پلتفرم X را در اختیار دارد. ارزش سهام این صندوق تا روز 30 نوامبر 2023 (9 آذر ماه) برابر با 5.6 میلیون دلار بود. در عین‌حال ارزش سهام صندوق در ابتدای کار حدودا 19.7 میلیون دلار برآورد شد.

چنان‌چه مبلغ 44 میلیارد دلاری که ایلان ماسک برای خریداری X پرداخت نموده است را مدنظر قرار دهیم؛ در این‌صورت ارزش‌گذاری صندوق Fidelity نشان می‌دهد که شرکت X امروزه حدودا 12.5 میلیارد دلار ارزش دارد.

بر اساس گزارش‌ها، رسانه اجتماعی تحت مالکیت ایلان ماسک در ماه اکتبر و با توجه به ارزش کمک‌های بلاعوض سهام به کارمندان، ارزش خود را حدودا 19 میلیارد دلار برآورد کرد. از زمانی‌که ایلان ماسک توییتر را به یک شرکت خصوصی تبدیل کرده است؛ ردیابی ارزش و درآمد آن به‌مراتب دشوارتر شده است.

وبسایت Axios خاطرنشان می‌کند که اگرچه Fidelity سهامدار یک کسب‌وکار خصوصی است؛ اما در رابطه با عملکرد مالی X لزوما به اطلاعات داخلی زیادی دسترسی ندارد. بنابراین سایر سهامداران احتمالا ارزش سهام خود در X را متفاوت ارزیابی می‌کنند. ایلان ماسک به‌دلیل رویکرد خود در قبال تعدیل محتوا در زمینه تعامل با تبلیغ‌کنندگان تا حد زیادی دچار مشکل بوده است. وی اندکی پس از قبول مسئولیت در توییتر، اکثر کارمندان این شرکت را اخراج کرد.

ایلان ماسک؛ رئیس شرکت‌های SpaceX و تسلا اخیرا در شبکه اجتماعی X به بزرگ‌ترین مشکل بشریت اشاره کرد. همچنین وی از پرتاب ماهواره‌های جدیدی خبر داد که امکان ارتباط گوشی‌های هوشمند در تمامی نقاط جهان را فراهم می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH