راهنمای خرید تلویزیون متناسب با بودجه شما

تلویزیون از لوازم صوتی و تصویری در منزل است که می تواند در اوقات استراحت و بیکاری، بهترین کارایی را داشته باشد. انتخاب تلویزیون مناسب، می تواند تجربه تماشای فیلم، بازی و یا هر محتوای تصویری را برای شما لذت بخش کند. با این حال انتخاب تلویزیون به عواملی همچون اندازه صفحه نمایش، وضوح تصویر، نوع نمایشگر، زاویه دید، نرخ تازه سازی و موارد دیگری بستگی دارد که در این مقاله (راهنمای خرید تلویزیون مناسب با بودجه شما) به بررسی آنها می پردازیم. همچنین سعی می کنیم تا سؤالات بسیاری از کاربران را در خصوص ” تلویزیون چی بخرم خوبه؟ ” ” تلویزیون قیمت مناسب چی بخرم؟ ” ” چه مدل تلویزیونی بخرم؟ ” را پاسخ دهیم.

اندازه صفحه نمایش، اولین پارامتر در انتخاب TV

یکی از مواردی که شاید اولین موضوعی باشد که کاربران در هنگام خرید تلویزیون در نظر بگیرند، اندازه صفحه نمایش است. از آنجایی که اندازه صفحه نمایش با فضای نشیمن شما ارتباط مستقیم دارد، سعی کنید متناسب با ابعاد سالن، سایز مورد نظر را انتخاب کنید. چرا که اگر سایز تلویزیون بزرگتر از مساحت سالن شما باشد نه تنها وضوح و شفافیت لازم را نخواهد داشت، بلکه ممکن است حتی به چشم های شما نیز آسیب بزند. این در حالی است که اگر اندازه تلویزیون شما کوچکتر از فضای اتاق باشد مسلماً  مشاهده ایدئالی را نخواهید داشت.

کیفیت تصویر، مهم ترین ویژگی در هنگام خرید تلویزیون

از دیگر نکات مهمی که در یک راهنمای خرید تلویزیون مورد بررسی قرار می گیرد، وضوح و کیفیت تصویر است. امروزه کمپانی های تولید کننده متناسب با سایز تلویزیون از کیفت تصویر HD، Full HD، 4K و حتی وضوح بالاتر در محصولات خود استفاده می کنند، که هر کدام با رزولوشن های متفاوتی محتوای تصویری را برای شما پخش می کنند.
باید در نظر داشته باشید که وضوح تصویر با کیفیت محتوا ارتباط مستقیم دارد. یعنی اگر محتوای شما دارای وضوح 4K باشد، اما تلویزیون انتخابی کیفیت Full HD داشته باشد، قطعاً مشاهده دلپسندی را نخواهید داشت. با این حال انتخاب تلویزیون با کیفیت تصویر 4K می تواند نمایش محتوا را با هر کیفیتی برای شما ممکن کند. چرا که تلویزیون های فورکی با دارا بودن فناوری HDR که جزئیات را در هر نقطه تصویر نشان می دهند، محتوای شما را می توانند با هر کیفیتی نمایش دهند. البته برخی از مدل تلویزیون های جدید با مجهز شدن به فناوری Dolby Atmos با سه بعدی کردن محتوا حال و هوای یک سینمای واقعی را نیز برای کاربران ایجاد می کنند.
اکنون با توجه به کارایی و عملکرد تلویزیون های 4K، اگر شما نیز قصد خرید تلویزیون با وضوح فورکی دارید ما به شما برند ال جی را که جزو برترین تولید کننده ها است، پیشنهاد می کنیم. اما باید توجه داشته باشید که قیمت تلویزیون ال جی با توجه به مدل، فناوری های به کار رفته در آن و سایز متغیر است.

کدام نوع صفحه نمایش بهتر است؟

امروزه شاهد عرضه تلویزیون با نمایشگرهای متنوعی هستیم که جذابیت خاصی را به محتوای تصویری می بخشند. از آخرین ورژن صفحه نمایش های موجود در بازار می توان اشاره کرد به نمایشگرهای LED، OLED و QLED که هر کدام از این نمایشگر ها به نوعی در شفافیت و نمایش رنگ های موجود در تصویر نقش دارند.
تلویزیون های ال ای دی برای نوردهی پس زمینه از چراغ های بسیار ریز ال ای دی (دیود) استفاده می کند که در نهایت شما با تصاویری بسیار روشن و واقعی مواجه می شوید. این در حالی است که نمایشگرهای کیولد از نانوذرات کوانتومی برای بهبود کنتراست و پویایی تصویر بهره برده اند. و اما نمایشگرهای اولد با استفاده از دیودهای نوری اولد که از مواد آلی ساخته شده اند با عمق بیشتری رنگ ها را نمایان می کنند. به طوری که در هنگام مشاهده با دنیایی از رنگ های شفاف و طبیعی رو به رو می شوید.
نکته ای که باید متذکر شویم این است که هر کدام از این نمایشگرها به نوعی قیمت تلویزیون را تحت تأثیر قرار داده اند که در ثبت سفارش نهایی حتماً باید به آن توجه داشته باشید. البته اگر از کاربرانی هستید که قصد خرید تلویزیون با نمایشگر جدید را دارید؛ تلویزیون های QLED سامسونگ بهترین گزینه هستند. چرا که علاوه بر نمایش فوق العاده ای که ایجاد می کنند، شما می توانید با مناسب ترین قیمت تلویزیون سامسونگ اصل کره را خریداری کنید.

زاویه دید، از اصول راهنمای خرید تلویزیون

زاویه دید گسترده از مواردی است که در هنگام خرید می تواند بسیار مهم باشد؛ مخصوصاً برای افرادی که بیشتر وقت خود را به صورت گروهی مشغول تماشای بازی فوتبال یا فیلم های سینمایی هستند. البته زاویه دید به نوع پنل تلویزیون انتخابی شما نیز بستگی دارد. به عنوان مثال تلویزیون های ال ای دی و کیولد به طور معمول دارای پنل VA و IPS هستند. تلویزیون هایی که از پنل VA برخوردار هستند معمولاً زاویه دید کمتری دارند، به طوری که اگر از گوشه به صفحه نمایش این تلویزیون ها نگاه کنید محتوا را تار و با وضوح کمتری مشاهده خواهید کرد.
اما تلویزیون هایی که پنل IPS دارند زاویه دید گسترده تری دارند؛ به نحوی که شما حتی در زاویه های تند نیز می توانید با بهترین کیفیت محتوا را ببینید و لذت ببرید. نکته ای که باید در اینجا متذکر شویم این است که تلویزیون های ال جی که از فناوری نانوسل در نمایشگر بهره مند شده اند داری پنل IPS هستند.
البته اگر شما تمایل دارید تا در هر زاویه و گوشه سالن با همان کیفیتی که در مرکز تلویزیون قرار گرفته اید محتوا را مشاهده کنید، تلویزیون های اولد بهترین گزینه هستند. چرا که با برخورداری از پنل OLED می توانند بسیار واضح علاقه مندی های شما را نشان دهند.

نرخ تازه سازی؛ مهم ترین عامل برای انتخاب تلویزیون

فرض کنید مشغول یک بازی مهیج با تلویزیون خود هستید؛ اگر نرخ تازه سازی یا همان ریفرش ریت دستگاه ایدئال نباشد، بی شک شما با مشکل مکث در بازی، تاری صفحه و تأخیر در ورودی مواجه خواهید شد. در اینجاست که اهمیت نرخ تازه سازی برای شما نمایان می شود. به طور معمول رفرش ریت تلویزیون ها 60 هرتز است که سبب می شود تا شما در هنگام بازی حرکات و جا به جایی ها را کمی آهسته مشاهده کنید.
این در حالی است که در تلویزیون های پیشرفته و جدید نرخ تازه سازی تا 120 هرتز نیز افزایش پیدا کرده است که با توجه به آن کاربران می توانند یک بازی بدون لگ، شفاف، بدون تأخیر و با سرعت بی نظیری را تجربه کنند. با این وجود اگر جزو کاربران گیمر هستید، در هنگام خرید تلویزیون حتماً در مورد نرخ تازه سازی دستگاه از فروشنده سؤال کنید.

هوش مصنوعی تلویزیون چقد برای شما مهم است؟

هوش مصنوعی تحول عظیمی را در دنیای تلویزیون ها ایجاد کرد. فناوری هوش مصنوعی بر روی تلویزیون ها امکان دسترسی کاربران را به دنیای اینترنت و وبگردی به طور کامل مهیا کرده است. به طوری که کاربران با اتصال تلویزیون به وای فای از طریق قابلیت Smart Thinq یا همان هوش مصنوعی می توانند به تمام شبکه های اجتماعی، شبکه های فیلم نتفلیکس، مرورگر گوگل و فیس بوک دسترسی کامل داشته باشند. بنابراین با در نظر گرفتن قابلیت هایی که هوش مصنوعی می تواند برای شما ایجاد کند، خرید تلویزیون مناسب با دارا بودن Smart Thinq برای کاربرانی که تمایل دارند تا در ابعاد بزرگتری محتوای اینترنتی خود را مشاهده کنند، یکی از بهترین ها خواهد بود. لازم به ذکر است که بیشتر تلویزیون هایی که از برندهای اصلی ال جی، سامسونگ و بوش در بازار موجود هستند دارای فناوری Smart Thinq هستند.

قیمت؛ اصلی ترین موضوع در راهنمای خرید تلویزیون

در نظر گرفتن قیمت، از اصلی ترین مواردی است که برای کاربران در هنگام خرید تلویزیون بسیار مهم است. با توجه به اینکه قیمت تلویزیون به مواردی همچون مدل، فناوری ها، طراحی و سال ساخت بستگی دارد، اگر از آن دسته افراد هستید که تمایل به خرید تلویزیون با جدیدترین و پیشرفته ترین تکنولوژی ها را دارید و قیمت را چندان مَد نظر قرار نمی دهید، پیشنهاد می کنیم انتخاب تلویزیون را از برند سونی انجام دهید.
اما اگر در کنار کیفیت و فناوری، قیمت را نیز جزو موارد اصلی برای خرید قرار داده اید به نظر می آید انتخاب تلویزیون از برندهای ال جی و سامسونگ جایگزین بهتری باشند.

خرید تلویزیون مناسب با بودجه شما در آترین پلاس

با توجه به توضیحات ارائه شده، اکنون باید پاسخ سؤال ” تلویزیون با کیفیت چی بخرم ” را دریافت کرده باشید. به طور کلی انتخاب تلویزیون مناسب به بودجه، انتظارات و نوع استفاده شما بستگی دارد. با در نظر گرفتن این عوامل شما می توانید بهترین تلویزیون را انتخاب کنید. با توجه به تقاضای بسیار کاربران به خرید تلویزیون های جدید، ما نیز در فروشگاه آترین پلاس مجموعه ای از پیشرفته ترین تلویزیون های روز را برای مشاهده در اختیار مشتریان قرار داده ایم تا در صورت تمایل بتوانند با تضمین اصالت و سلامت، گارانتی 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، یک خرید مناسب و ایدئال را برای خود ثبت کنند.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

1 در مورد “راهنمای خرید تلویزیون متناسب با بودجه شما”

  1. مراد حمیدی

    سلام
    اگر شما فیلم و سریال می بینید حتما پنل VA بخرید. اگر شما استفاده معمول و خانوادگی و روزمره دارید پنل IPS بخرید.

    طول عمر و کیفیت کلی تلویزیون های سونی Sony بسیار بیشتر از برند های کره ای است.
    طول عمر LG و Samsung بیشتر از شیائومی است.
    و طول عمر و کیفیت تلویزیون شیائومی بسیار بیشتر از برند های داخلی است.

    تعمیر کار تلویزیون هستم. تجربیات رو براتون نوشتم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH