معرفی تمام روش‌های استعلام بیمه شخص ثالث

استعلام بیمه شخص ثالث یکی از مهم‌ترین کارهایی است که تمام افراد باید به آن توجه کنند. بیمه شخص ثالث در اصل یک بیمه اجباری برای تمام وسایل نقلیه زمینی است و می‌تواند در تصادفات برای جبران خسارت‌های جانی و مالی مورد استفاده قرار بگیرد.

شما با بیمه کردن می‌توانید مطمئن شوید که شرکت بیمه‌گر در مقابل دریافت مبلغی هزینه‌های حادثه را به شما برمی‌گرداند. بنابراین تمام افرادی که در حادثه خسارت جانی یا مالی دیدند تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار خواهند گرفت. همچنین رانندگان مقصر نیز می‌توانند با استفاده از بیمه حوادث راننده از مزایای خوب آن استفاده کنند.

برای استعلام بیمه شخص ثالث شما می‌توانید از چندین ترفند استفاده کنید که از جمله آنها می‌توانیم به استعلام بیمه نامه شخص ثالث با پلاک و استعلام بیمه نامه شخص ثالث بدون پلاک اشاره کنیم. مدت اعتبار بیمه نامه‌ها متفاوت است و قیمت متفاوتی نیز دارند.

اگر شما نیز در زمینه استعلام بیمه شخص ثالث سوالاتی دارید و نمی‌دانید که چگونه باید از بیمه شخص ثالث استعلام بگیرید بهتر است که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. چرا که ما قصد داریم اطلاعات مفیدی را در زمینه استعلام بیمه شخص ثالث به شما ارائه کنیم.

بیمه شخص ثالث چیست

همانطوری که در مقدمه نیز به آن اشاره کردیم، بیمه شخص ثالث یک بیمه اجباری برای تمام وسایل نقلیه زمینی است که می‌تواند در زمان حوادث تمام خسارت‌های جانی و مالی را جبران کند. امروزه شرکت‌های بیمه‌گر زیادی هستند که انجام ثبت نام بیمه شخص ثالث را برای افراد مختلف بر عهده می‌گیرند.

معرفی روش‌های استعلام خلافی خودرو + توضیح کامل ترفندهای استعلام خلافی

شخص سوم یا ثالث در بیمه شخص ثالث افرادی هستند که در زمان حادثه در خودروی فرد حضور دارند و در این حادثه خسارت جانی یا مالی دیدند. بنابراین تمام این افراد تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار خواهند گرفت.

چند نکته قبل از استعلام بیمه شخص ثالث

شما می‌توانید با استفاده از چند روش به استعلام بیمه شخص ثالث بپردازید. شرکت‌های مختلفی امروزه در حوزه بیمه فعالیت کرده و انواع بیمه را برای مشتریان عرضه می‌کنند.

قبل از اینکه به استعلام بیمه شخص ثالث بپردازید بهتر است که به چند نکته دقت کنید:

  • مدت اعتبار بیمه‌نامه شخص ثالث
  • کاربری خودرو
  • قیمت بیمه
  • میزان پوشش‌های مالی و جانی
  • پوشش حوادث راننده

تمامی مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم در استعلام بیمه شخص ثالث بسیار اهمیت دارند و به شما کمک می‌کنند تا با داشتن اطلاعات بیشتر بیمه‌گر مطمئنی را شناسایی کنید.

مدت اعتبار بیمه‌نامه شخص ثالث

اعتبار بیمه شخص ثالث بیشتر وقت‌ها یک ساله است ولی شما می‌توانید از بیمه نامه کوتاه مدت نیز استفاده کنید. خوب است بدانید که معمولاً قیمت بیمه شخص ثالث کوتاه مدت 18 تا 20 درصد از بیمه نامه یک ساله بیشتر است، این امر موجب می‌شود تا افراد به سوی خریداری بیمه یک ساله بروند. هرچه مدت زمان بیمه کوتاه‌تر باشد شما باید زودتر برای تمدید آن اقدام کنید.

کاربری خودرو

کاربری خودرو به شما کمک می‌کند تا به صورت احتمالی ریسک تصادف را حدس بزنید و بدانید که در زمان حادثه چه مقدار خسارت به بار خواهد آمد. کاربری خودرو به نوع استفاده از خودرو می‌گویند. هرچه یک خودرو بیشتر در معرض تصادف قرار بگیرد حق بیمه بیشتری نیز باید پرداخت شود که برای مثال می‌توانیم به ماشین‌های آموزش رانندگی اشاره کنیم. حق بیمه شخص ثالث این خودروها نسبت به خودروهای عادی بیشتر است.

قیمت بیمه

از آنجایی که قیمت هیچ چیزی ثابت نیست، قیمت بیمه شخص ثالث نیز هر بار تغییر می‌کند. برای اینکه بدانید قیمت بیمه چقدر است باید به نرخ دیه آن سال نیز توجه کنید. نرخ پایه بیمه برای همه خودروها ممکن است متفاوت باشد که این امر بستگی به کاربری خودرو، تعداد و نوع سیلندر ماشین دارد.

میزان پوشش‌های مالی و جانی

پوشش مالی معمولا هر گونه خسارت‌ مالی ناشی از تصادف با دیگر خودروها، گاردریل، درخت، جدول و غیره را جبران می‌کند. بیمه‌ها برای پرداخت مالی سقف خاصی دارند که بر اساس مبلغ دیه در ماه حرام تعیین می‌شود. خوب است بدانید که مبلغ دیه در سال 1402 و برای ماه‌های عادی 900 میلیون و برای ماه‌های حرام 1 میلیارد و 200 میلیون تومان اعلام شده است.

کمترین میزان تعهدات مالی بیمه شخص ثالث 2.5 درصد مبلغ دیه هر سال در ماه حرام خواهد بود که برای مثال در سال 1402 برابر با 30 میلیون تومان برآورد می‌شود. در پوشش جانی نیز بیمه متعهد می‌شود تا در هنگام تصادفات ماشین بیمه شده غرامت فوت، نقص عضو و هزینه‌های درمانی افراد آسیب دیده را جبران کند.

پوشش حوادث راننده

رانندگان مقصر نیز می‌توانند‌ از مزایای بیمه شخص ثالث برخوردار شوند. اگر راننده مقصر گواهینامه معتبری داشته باشد می‌تواند هزینه خسارت‌های جانی را از بیمه دریافت کند.

استعلام بیمه شخص ثالث با چند روش

شما می‌توانید برای استعلام بیمه شخص ثالث از چند روش استفاده کنید. سامانه‌های زیادی برای انجام این کار وجود دارند که از جمله آنها می‌توانیم به ازکی، سامانه سنهاب بیمه مرکزی و غیره اشاره کنیم.

استعلام بیمه شخص ثالث از سنهاب از طریق پیامک

برای انجام این کار یکی از قالب‌های زیر را انتخاب کرده و با استفاده از اطلاعات خود پیامکی برای شماره 30002621 ارسال کنید.

  • قالب اول: شماره بیمه نامه چاپ شده * کد ملی بیمه گذار * 1 (نمونه: 99/01/002/000189 * 1138598000 * 1)
  • قالب دوم: کد یکتای بیمه نامه * کد ملی بیمه گذار * 2 (نمونه: 1234567890 * 003894000 * 2)
  • قالب سوم: VIN * کدملی متعلق به شماره همراه استعلام کننده * 3
معرفی دو روش استعلام گواهینامه به صورت آنلاین

استعلام با کد VIN در سنهاب

برای استعلام بیمه شخص ثالث با کد VIN می‌توانید در ابتدا وارد این سایت شوید.

پس از وارد کردن کد، تلفن همراه و کد امنیتی وارد این بخش می‌شوید و می‌توانید نسبت به استعلام بیمه خود اقدام کنید.

استعلام بیمه شخص ثالث

استعلام با شماره بیمه نامه

علاوه بر روش بالا بسیاری از افراد از کد بیمه نامه نیز برای استعلام بیمه خود استفاده می‌کنند. برای انجام این کار در ابتدا وارد این بخش از سایت شوید یا به استعلام با شماره بیمه نامه بروید.

حالا باید اطلاعاتی نظیر شرکت بیمه‌گر، شماره بیمه نامه، کد ملی/ شناسه ملی (استعلام کننده) و غیره را وارد کنید و روی استعلام بزنید.

استعلام بیمه شخص ثالث

استعلام بیمه از طریق سنهاب با کد یکتا

برای استعلام بیمه با کد یکتا باید پس از ورود به این لینک اطلاعاتی را وارد کنید که شامل شماره یکتا بیمه نامه، کد ملی/ شناسه ملی بیمه گذار (بیمه گذار)، کد ملی/ شناسه ملی (استعلام کننده) و غیره هستند.

در نهایت روی استعلام کلیک کنید تا از بیمه شخص ثالث خود استعلام بگیرید. به همین راحتی توانستید با روش‌های متفاوت و گوناگون به استعلام بیمه بپردازید.

استعلام بیمه شخص ثالث از ازکی 

برای انجام این کار کافی است وارد سایت ازکی شوید. سپس در بین گزینه‌های موجود، روی بیمه شخص ثالث خودرو بزنید.

در صفحه جدید می‌توانید شماره پلاک خودرو و کدملی صاحب پلاک را وارد کنید.

استعلام بیمه شخص ثالث

اگر می‌خواهید بدون پلاک اقدام کنید، به این لینک بروید. در این قسمت، مشخصات خودرو خود را وارد کنید و به مرحله بعدی بروید تا بتوانید به طور کامل اطلاعات بیمه‌گر، قیمت بیمه، میزان پوشش آن برای وسیله نقلیه خودتان و سایر اطلاعات را مشاهده کنید. پس از خریداری بیمه و اتمام آن، می‌توانید از شرکت بیمه‌گر بخواهید که نسخه فیزیکی بیمه‌نامه‌تان را به درب منزل ارسال کند.

استعلام بیمه شخص ثالث

صدور بیمه‌نامه در این سایت به سرعت انجام می‌شود و طبق ادعای ازکی، اگر تا قبل از 9 شب، درخواست خود را تایید کنید، می‌توانید از ساعت 12 شب از آن بهره ببرید.

شما همچنین می‌توانید از سایت‌ بیمه سنهاب نیز به استعلام بیمه شخص ثالث اقدام کنید. در این سایت می‌توانید علاوه بر استعلام با پیامک و یا شماره بیمه نامه، از کد VIN و کد یکتا نیز کمک بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH