مورد انتظار‌ترین بازی های سال 2024

مورد انتظار‌ترین بازی‌های سال 2024

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی مورد انتظارترین بازی های 2024 بپردازیم. با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید. شما می‌توانید مقاله‌های مورد انتظارترین بازی‌های 2023 و بازی‌های 2022 را نیز در آی‌تی‌رسان بخوانید.

کرونا و تاخیرهای بسیاری از بازی‌های سال 2022، باعث شد تا سال 2023 یکی از بهترین سال‌های تاریخ برای صنعت گیمینگ لقب بگیرد. این سال حتی توانست رکورد بیشترین بازی‌ها با نمره متاکریتیک بالای 90 را نیز جابه‌جا کند.

با وجود این که هنوز رویدادهای معرفی بازی‌های امسال برگزار نشده‌اند، بازی‌های بسیار زیادی برای عرضه در امسال برنامه‌ریزی شده‌اند تا شاید سال 2024 بتواند جانشین خوبی برای سال گذشته باشد. با برگزاری رویدادهای مختلف از شرکت‌های مختلف، قطعا بر تعداد و کیفیت این لیست افزوده خواهد شد.

توجه داشته باشید که در این مقاله تنها به معرفی بازی های جدیدی که در 2024 عرضه خواهند شد، پرداختیم. برای مثال بازی‌هایی که در سال‌های اخیر عرضه شدند و امسال تنها به پلتفرم‌های جدید می‌آیند و یا بسته‌های الحاقی بازی‌های عرضه شده در این لیست جایی ندارند. همچنین لازم به ذکر است که در نگارش لیست ترتیب خاصی برای چیدمان بازی‌ها در نظر گرفته نشده است.

Senua’s Saga: Hellblade II

مورد انتظار‌ترین بازی های سال 2024

استودیو نینجا تئوری در سال 2017 نسخه اول Hellblade را عرضه کرد، این بازی که با بودجه و افراد بسیار محدود ساخته شده بود، توانست خیلی زود به موفقیت برسد. این استودیو که چندین سال در صنعت گیمینگ فعالیت دارد، با عرضه این بازی توانست استعداد بالای خود را در ساخت بازی‌های خاص و با کیفیت نمایان کند. یک سال پس از موفقیت‌های هلبلید یک، ایکس‌ باکس موفق به خریداری استودیو نینجا تئوری شد تا این استودیو دیگر درگیر مشکلات مالی و کمبود افراد نباشد و بتواند بدون هیچگونه محدودیتی مشغول ساخت ایده‌های خود شود.

ایکس باکس در سال 2019 هنگام معرفی کنسول نسل جدید خود، از دنباله بازی هلبلید با نام Senua’s Saga: Hellblade II رونمایی کرد که نشان‌دهنده اهمیت بالای این بازی برای برند ایکس باکس و اعتماد این شرکت به استودیو نینجا تئوری است. استودیو نینجا تئوری از سال 2019، تریلرهای زیادی از خود بازی و فیلم‌های متنوعی از پشت پرده ساخت آن منتشر کرده که با هر نمایش جدید، انتظار برای تجربه بازی سخت‌تر می‌شود!

در یکی از این فیلم‌های پشت صحنه، بازیگر اصلی سنئوا می‌گوید که نینجا تئوری برای ساخت بهترین و طبیعی‌ترین صحنه‌ها و انیمیشن‌های شمشیر زنی بازی، او را به کلاس‌های آموزش شمشیر زنی فرستاده تا خود بازیگر سنئوا این صحنه‌ها را ثبت کند. در فیلمی دیگر، نینجا تئوری لباس سنئوا را در دنیای واقعی ساخته و آن را به آتش کشیده تا بتواند جزئیات و نحوه آتش گرفتن آن را به دقیق‌ترین حالت ممکن در بازی پیاده‌سازی کند.

نینجا تئوری با ساخت سیستم‌های متنوع و ابداع روش‌های جدید، تمام تلاش خود را کرده تا هلبلید 2 را به سینماتیک‌ترین حالت ممکن برساند. با دیدن تریلر بازی، متوجه دقت بالای این استودیو در کوچک‌ترین جزئیات بازی و دست‌آوردهای فنی آن خواهید شد. با وجود این تحولات جدید، این دنباله کاملا به داستان، گیم‌پلی و ایده‌های نسخه اول وفادار باقی مانده است.

این بازی اکشن ماجراجویی در دنیای اساطیر شمال قرار دارد و تمرکز ویژه‌ای بر مشکلات روانی سنئوا دارد. در بازی هلبلید یک، سنئوا باید به رلم Helheim سفر می‌کرد تا بتواند روح معشوق خود را از دست Hela نجات دهد، اما نینجا تئوری اطلاعات زیادی درباره داستان نسخه دوم رونمایی نکرده است. استودیو نینجا تئوری بالاخره در رویداد Developer Direct ایکس باکس در اوایل سال، از تاریخ عرضه دقیق این بازی در سال 2024 رونمایی کرد.

  • سازنده: Ninja Theory
  • ناشر: Xbox
  • تاریخ عرضه: 1 خرداد
  • پلتفرم‌ها: Xbox Series X | S و Windows
  • انتشار در گیم‌پس: روز عرضه

Dragon’s Dogma 2

مورد انتظار‌ترین بازی های سال 2024

بازی اول این مجموعه، ایده‌های بسیار جذابی را در آن زمان به صنعت گیمینگ معرفی کرده و هر بازیکنی که بازی را تجربه کرده بود، به طرفدار دوآتیشه خود تبدیل کرده بود. این بازی تنها چند ماه بعد از بازی بسیار موفق اسکایریم عرضه شد، و به دلیل وجود شباهت‌های مختلف در فضا و حس و حال بازی، نتوانست توجه افراد زیادی را از اسکایریم به خود تغییر دهد. همه این اتفافات باعث شد تا ایده‌های بسیار جالب این بازی همه‌گیر نشوند و فقط مختص این بازی کم‌آشنا بماند.

12 سال بعد، کپکام قصد دارد تا دنباله این بازی را عرضه کند و تمام این ایده‌ها را به تکامل برساند. یکی از این ایده‌ها، سیستم Pawnها نام دارد، در این بازی شما تنها نیستید و چند هوش مصنوعی مختلف شما را در ماجراجویی‌های مختلف یاری می‌کنند. هر یک از این افراد، Pawn نام دارند که توسط هوش مصنوعی خلاق و پیچیده بازی کنترل می‌شوند. این Pawnها به مرور زمان از سبک بازی شما یاد می‌گیرند تا در بخش‌هایی که برای شما اهمیت بالایی دارد، فعالیت کنند. برای مثال اگر از آن دسته گیمرها هستید که بعد از کشتن هر شخص سریعا به لوت کردن می‌پردازید، یک Pawn بعد از مدتی، بعد از کشتن هر شخص به جای شما مشغول لوت کردن می‌شود.

علاوه بر تطبیق سبک بازی Pawnها با سبک شما، این افراد در شرایط مختلف، اطلاعات با ارزشی در اختیار شما قرار خواهند داد، برای مثال شما می‌توانید 2 عدد از Pawnهای بازیکنان دیگر را استخدام کنید، این پان‌ها که ماجراجویی‌های دیگری را تجربه کردند، اطلاعات و تجارب خاص و جدیدی را در اختیار شما می‌گزارند. یکی از جذابیت‌های این سیستم این است که وقتی که شما مشغول بازی نیستید، دیگر بازیکنان می‌توانند Pawnهای شما را استخدام کنند و پان‌های شما از این دست ماجراجویی‌ها نیز برای شما تعریف خواهند کرد.

کپکام می‌گوید که آزادی عمل در این بازی حرف اول را می‌زند. در یکی از تریلرهای بازی، یک باس‌فایت را نمایش می‌دهد که در آن بازیکن باید جلوی یک هیولای بسیار بزرگی را بگیرد. کپکام دست بازیکن را باز گذاشته تا بازیکن در این باس‌فایت بتوانند از هر راهی که می‌خواهد، استفاده کند. این کار باعث می‌شود که بازیکنان علاوه بر المنت‌های نقش‌آفرینی در شخصیت خود و رهبری خاص خود بر Pawnها بتوانند ماجراجویی‌های منحصر به فردی را نیز تجربه کنند.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Capcom
  • ناشر: Capcom
  • تاریخ عرضه: 3 فروردین
  • پلتفرم‌ها: Windows, PS5, Xbox Series X | S

Avowed

مورد انتظار‌ترین بازی های سال 2024

استودیو آبسیدین یکی از بهترین استودیوهای صنعت گیمینگ در ژانر نقش‌آفرینی است که تاریخچه و کارنامه بسیار قدرتمندی دارد. این استودیو، سازنده Fallout 3 New Vegas بوده که در دیدگاه بسیاری، بهترین بازی در سری خود است. بازی Star Wars Knights of the Old Republic نیز توسط آبسیدین ساخته شده که قبل از بازی‌های استاروارز اخیر، لقب بهترین بازی Star Wars را به خود اختصاص داده بود. این استودیو، دو بازی در سری Pillars of Eternity خود عرضه کرده که با وجود کیفیت و نمرات بالای آن‌‌ها، به خاطر ژانر خاص‌شان نتوانستند بازیکنان زیادی را جذب خود کنند.

برای تغییر این رویه، آبسیدین تصمیم گرفت تا بازی جدیدی در همین دنیای Pillars of Eternity، اما در ژانر دیگری بسازد. بعد از ساخت پروتوتایپ‌های اولیه و نمایش آن به ایکس باکس، این شرکت تصمیم گرفت تا این استودیو را خریداری کند و تمام حمایت‌ها و منابع لازم را در اختیار استودیو قرار دهد. 2 سال بعد از این اتفاقات، آبسیدین از بازی Avowed در یکی از رویدادهای ایکس باکس، رونمایی کرد. این بازی یک بازی اول شخص اکشن نقش‌آفرینی بوده که در دنیای Eora از سری Pillars of Eternity قرار دارد و تماما به این دنیا وفادار است.

آبسیدین توجه ویژه‌ای به گیم‌پلی اول شخص بازی داشته و با ترکیب اسلحه‌ها و جادوهای مختلف، گزینه‌های زیادی در اختیار بازیکن قرار داده است. بر اساس برخی شایعه‌ها و تریلرهای بازی، آبسیدین توجه خاصی به فیزیک جادو محور نیز داشته تا بتوانید با ترکیب اثرات جادوهای مختلف، نتایج مختلفی را به‌دست آورید. همچنین شما می‌توانید سلاح‌های مختلف را به دست چپ و راست خود اختصاص دهید، تا به ترکیب مورد علاقه خود دست یابید.

بسیاری از طرفداران معتقدند، همانطور که آبسیدین توانست یک فال‌اوت بهتر از خود بتسدا بسازد، با Avowed نیز قصد دارد تا بازی بسیار موفق Skyrim را به چالش بکشد.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Obsidian Entertainment
  • ناشر: Xbox
  • تاریخ عرضه: پاییز 2024
  • پلتفرم‌ها: Xbox Series X | S و Windows
  • انتشار در گیم‌پس: روز عرضه

بازی 2024: Final Fantasy VII Rebirth

مورد انتظار‌ترین بازی های سال 2024

شرکت بازی‌سازی Square Enix بازی‌ها و سری‌های باکیفیت بسیار زیادی را در تاریخچه خود عرضه کرده، اما سری فاینال فانتزی را تقریبا می‌توان به عنوان مهم‌ترین سری این شرکت معرفی کرد. تا کنون 16 بازی اصلی به همراه چند اسپین‌آف در این مجموعه عرضه شده که بسیاری از طرفداران، نسخه هفتم را به عنوان بهترین بازی فاینال فانتری معرفی می‌کنند. این نسخه برای اولین بار در سال 1997 عرضه شد که با استانداردهای امروزی بسیار قدیمی حساب می‌شود. به همین علت شرکت Square Enix تصمیم گرفت تا با بازسازی کامل بازی، امکان تجربه این بازی را به بهترین شکل برای طرفداران خود فراهم سازد.

شرکت اسکوئر تصمیم گرفته که بازی اولیه را به سه قسمت مجزا تقسیم کند تا فاینال فانتزی 7، به تنهایی تبدیل به یک بازی سه‌گانه شود. قسمت اول این پروژه بازسازی، در سال 2020 عرضه شد. قسمت اول، توانست به خوبی جادوی زیبای نسخه اصلی را با استانداردهای امروزی به تصویر بکشد. نسخه دوم این پروژه بازسازی در نیمه سال 2022 معرفی شد و توانست جایزه موردانتظارترین بازی سال را از Game Awards و Golden Joystick Awards در سال 2023 دریافت کند.

بازی Final Fantasy VII Rebirth نه تنها یک پیشرفت بزرگ نسبت به بازی اصلی در سال 1997 حساب می‌شود، بلکه با توجه به تریلرها، حتی در مقایسه با قسمت اول بازسازی نیز کاملا یک بازی نسل بعدی احساس می‌شود.

یکی از نکات مهم این بازسازی‌ها این است که حتی اگر نسخه اولیه را بازی کرده باشید، بازهم تجربه بازی به شما پیشنهاد می‌شود، چرا که علاوه بر محتواهای جدید افزوده شده، بازی با پیشرفت‌های متعدد تقریبا یک بازی کاملا جدید احساس می‎‌شود. با وجود این که دو شرکت ایکس باکس و اسکوئر انیکس، به صورت عمومی خبر از بهبود روابط بین دو شرکت و عرضه بازی‌های بیشتر اسکوئر انیکس برای کنسول‌های ایکس باکس دادند، بازی Final Fantasy VII Rebirth به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 5 عرضه خواهد شد.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Square Enix
  • ناشر: Square Enix
  • تاریخ عرضه: 10 اسفند
  • پلتفرم‌ها: PS5

Indiana Jones and the Great Circle

مورد انتظار‌ترین بازی های سال 2024

در اوایل سال 2021، استودیو ماشین‌گیمز با یک توئیت ساده خبر از ساخت یک بازی بر اساس شخصیت ایندیانا جونز داد. با توجه به نوع معرفی بازی، بسیاری فرض کردند که روند ساخت بازی تازه شروع شده و تا چند سال بعد این بازی را نخواهیم دید. این استودیو در ایونت اوایل سال 2024 ایکس باکس، 10 دقیقه از گیم‌پلی، عرضه در سال 2024 و نام Indiana Jones and the Great Circle را به طرفداران خود نمایش داد.

کارگردان بازی‌های فال‌اوت، الدر اسکرولز و استارفیلد یعنی آقای Todd Howard در چند سال گذشته ایده و داستان اصلی این بازی را در ذهن داشت، ولی در نهایت تصمیم گرفت که تیم سازنده خود در بتصدا، استودیو مناسبی برای این بازی نیست. بعد از گذر چند سال اقای تاد، این ایده را به Lucasfilm مالک آی‌پی ارائه داد که با استقبال شدید این شرکت مواجه شد و اجازه ساخت آن را دریافت کرد. آقای تاد بارها استودیو MachineGames را با توجه به مهارت‌های استودیو به عنوان بهترین استودیو ممکن برای این بازی معرفی کرده است.

مدل سه بعدی شخصیت ایندیانا جونز در این بازی از روی آقای Harrison Ford طراحی شده اما صداگذاری این شخصیت توسط Troy Baker انجام خواهد شد. داستان بازی در سال 1937 میلادی یعنی بین فیلم‌های Raiders of the Lost Ark  و the Last Crusade جریان دارد. اسم بازی (به معنی دایره بزرگ) اشاره به ایده کلی داستان بازی دارد، ایندیانا جونز در این بازی متوجه می‌شود که موقعیت مکانی بسیاری از سازه‌های باستانی در طول تاریخ را می‌توان با یک دایره دقیق دور کره زمین نمایش داد. از همین‌جا ماجراجویی‌های جونز برای تحقیق در این باره آغاز می‌شود.

با توجه به کارنامه بازی‌های تماما اول شخص، جای تعجبی ندارد که استودیو MachineGames، زاویه اول شخص را برای این بازی انتخاب کرده است. البته به جز کامبت و معما حل کردن، بسیاری از بخش‌های دیگر بازی مانند تعامل با برخی ابزارها و سینماتیک‌های بازی در نمای سوم شخص خواهد بود. این استودیو توجه بسیاری به شخصیت و طرز تفکر ایندیانا جونز در نبردها نیز داشته است. ابزارها و شرایط محیطی خاصی برای بازی در نظر گرفته شده تا در صورت تمایل بتوانید به جای نبرد تن به تن، از خلاقیت‌های خاص شخصیت ایندیانا استفاده کنید.

یکی از ابزارهای مهم ایندیانا جونز و شما، شلاق است. استفاده‌های بسیار مختلفی برای این شلاق در نظر گرفته شده که می‌توان به موارد نبرد با دشمنان، پرت کردن حواس دشمنان با ایجاد صدا و بالا رفتن از مکان‌های مختلف اشاره کرد. همچنین همانند بازی‌های قبلی، استودیو MachineGames توجه ویژه‌ای به شخصیت‌پردازی شخصیت منفی بازی خود داشته است.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: MachineGames
  • ناشر: Bethesda Softworks و Xbox
  • تاریخ عرضه: نامشخص
  • پلتفرم‌ها: Windows, Xbox Series X | S

Black Myth: Wukong

مورد انتظار‌ترین بازی های سال 2024

در روزهای آغازین نسل فعلی کنسول‌ها، یک بازی مستقل که با استفاده از نسل جدید آنریل انجین برای این کنسول‌های نسل جدید در حال ساخت بود، معرفی شد. این بازی جزو اولین بازی‌هایی بود که گیمرها را بازی‌های نسل بعدی آشنا کرد. Black Myth: Wukong از همان لحظه معرفی، توجهات بسیار زیادی را به خاطر گیم‌پلی بسیار روان و جذاب به همراه گرافیک دیدنی، جذب خود کرد. این بازی در ژانر اکشن نقش‌آفرینی قرار دارد و با توجه نمایش‌های فعلی بازی، ظاهرا نبردهای بسیار حماسی و جذابی را در قالب باس فایت‌های خود جا داده است.

استودیو چینی Game Science وظیفه ساخت این بازی را بر عهده دارد و چین باستان را به عنوان فضای بازی انتخاب کرده است. داستان این بازی بر اساس رمان Journey to the West از قرن شانزدهم میلادی، نوشته شده است. با دریافت مجوز از سریال ساخته شده از این رمان، Game Science می‌تواند از آهنگ اصلی سریال Journey to the West نیز استفاده کند. شخصیت اصلی رمان و این بازی Sun Wukong نام دارد که لقب Monkey King (شاه میمونی) به او داده شده است. این شخصیت یکی از شخصیت‌های بسیار مهم در افسانه‌های باستانی چین به حساب می‌آید و قدرت تبدیل شدن به برخی دیگر از موجودات را نیز دارد که در بازی، مکانیک‌های متعددی بر اساس این قابلیت مانکی کینگ، طراحی شده‌اند.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Game Science
  • ناشر: Game Science
  • تاریخ عرضه: 30 مرداد
  • پلتفرم‌ها: Windows, PS5, Xbox Series X | S

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl

معرفی بازی

استاکر 2 که به دست استودیو GSC Game World در حال ساخت است یک بازی اول شخص شوتر بوده که در مورد حوادث چرنوبیل است. این بازی قرار بود اولین بازی ساخته شده توسط آنریل انجین 5 باشد، اما به دلیل رخ دادن جنگ نظامی در کشور استودیو سازنده و شرایط پیچیده آن، بازی تاخیرهای بسیار زیادی را تجربه کرد. با این حال بازهم جزو اولین بازی‌هایی خواهد بود که با موتور بازی‌سای آنریل انجین 5 عرضه می‌شوند.

در آی‌تی‌رسان بخوانید: معرفی بهترین بازی‌های رایگان در سبک‌های مختلف.

گرافیک و نورپردازی خیره کننده‌ای که این بازی در نمایش‌های خود داشته، توجه بسیاری را جلب کرده است. همچنین انیمیشن‌های صورت شخصیت‌های مختلف بازی، احساسات شخصیت‌ها را بسیار واقع‌گرایانه به تصویر می‌کشند. نام سری استاکر در ایران زیاد مطرح نیست اما همواره طرفداران بسیار زیادی در دنیا دارد که سالیان سال منتظر نسخه جدیدی از این بازی بودند. در عوض، سری بازی‌های Metro که شباهت‌های بسیار زیادی در حس و حال کلی بازی به سری استاکر دارند، در ایران شناخته شده‌تر هستند. اگر از بازی‌های سری مترو خوش‌تان می‌آید، به هیچ‌وجه از تجربه S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl غافل نشوید!

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: GSC Game World
  • ناشر: Xbox
  • تاریخ عرضه: 15 شهریور
  • پلتفرم‌ها: Xbox Series X | S و Windows
  • انتشار در گیم‌پس: روز عرضه

Suicide Squad: Kill the Justice League

بازی 2023

کم‌تر کسی با دو فیلم جوخه انتحار آشنا نیست. اکنون نیز بازی مربوط به این گروه که شامل هارلی کویین، کینگ شارک، مستر بومرنگ و ددشات می‌شود، توسط استودیو Rocksteady Studios در حال ساخت است. این بازی نیز در اواسط 2024 عرضه خواهد شد. در این بازی، شخصیت‌های مختلف قدرت‌ها و قابلیت‌های مختلف و خاصی دارند، اما گیم‌پلی اصلی همه آن‌ها، شوتر سوم شخص بوده که در آن کنترل‌های حرکتی از اهمیت بالایی برخوردار است. استودیو راک‌استدی قصد دارد از این بازی به مدت بلندی پشتیبانی کند و محتواهای جدیدی را به آن اضافه کند.

این استودیو را با سه‌گانه محبوب و تحسین شده بتمن می‌شناسیم که همین موضوع هم این بازی را بیشتر مورد انتظار قرار می‌دهد. استودیو RockSteady را می‌توان اولین استودیویی دانست که یک بازی بسیار خوب را بر اساس شخصیت‌های کمیکی ساخت و این جنبش امروزی ساخت بازی‌ها بر اساس آی‌پی‌های معروف را آغاز کرد. داستان بازی نیز همان‌طور که از نامش پیداست، در مورد کشتن اعضای تیم جاستیس لیگ است چراکه توسط شخصیت برینیاک تحت کنترل قرار گرفته‌اند. بازیکن می‌تواند در نقش هر کدام از این چهار عضو بازی کند که تنوع بسیاری به گیم‌پلی می‌بخشد. در نمایش‌های بازی شاهد یک گیم‌پلی شلوغ و هیجان انگیز و گرافیکی زیبا بودیم.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: RockSteady Games
  • ناشر: WB Games
  • تاریخ عرضه: 13 بهمن
  • پلتفرم‌ها: Xbox Series X | S, PC, PS5

بازی 2024: Ark II

بازی 2022

آرک دو همانند نسخه قبل در دنیایی به سبک پارک ژوراسیک جریان دارد. به ساخت قبیله خود و دایناسور سواری خواهید پرداخت و جنگ‌های قبیله‌ای را تجربه خواهید کرد. همچنین در نمایش این بازی متوجه شدیم که وین دیزل نیز در آرک 2 نقش آفرینی کرده و بعدها مشخص شد که وین دیزل تنها بازیگر نبوده و حتی در روند ساخت بازی نیز مشارکت داشته است. این بازی اکشن ماجراجویی توسط استودیو Wildcard ساخته می‌شود.

طبق شنیده‌ها، طرفداران نسخه اول این بازی، باید منتظر تجربه‌ای بسیار متفاوت و عظیم‌تری باشند. استودیو وایلدکارد مدت زمان زیادی روی این دنباله کار کرده تا بتواند موفقیت بازی اول را دوباره تکرار کند. تاریخ عرضه اولیه این بازی برای سال 2022 معرفی شده بود، اما تاخیرهای متفاوت عرضه آن را به 2024 کشاند، تا انتظار این بازی برای کاربران طولانی‌تر و سخت‌تر شود. استودیو سازنده بازی برای دلجویی از بازیکنان و کمی درآمد اضافه، تصمیم گرفت این فاصله خالی تا عرضه نسخه دوم را با عرضه ریمستر نسخه اول بازی پر کند. این ریمستر، بهبودهای فنی و گرافیکی بسیار زیادی را به بازی آورده تا تقریبا یک بازسازی در کنسول‌ها قلمداد شود.

این بازی به صورت انحصاری زمانی برای ایکس‌باکس و پی‌سی منتشر می‌شود. احتمالا 6 یا 12 ماه بعد از عرضه بازی، خبرهای عرضه آن برای دیگر پلتفرم‌ها مانند پلی‌استیشن 5 نیز منتشر شود.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Wildcard
  • ناشر: Xbox
  • تاریخ عرضه: اواخر سال میلادی
  • پلتفرم‌ها: Xbox Series X | S و Windows
  • انتشار در گیم‌پس: روز عرضه

بازی 2024: Rise of the Rōnin

مورد انتظار‌ترین بازی های سال 2024

استودیو تیم نینجا یکی از بهترین استودیوهای صنعت بازی‌سازی در ژانر بازی‌های اکشن بوده که در طول نزدیک به سه دهه، بازی‌های بسیار باکیفیتی را در کارنامه خود ثبت کرده است. این استودیو بر روی سری‌های مختلفی مانند Dead or Alive، Ninja Gaiden و Nioh نیز کار کرده و بسیاری از افراد، کیفیت بازی‌های این استودیو را با بازی‌های فرام‌سافتور نیز مقایسه می‌کنند. کارنامه استودیو به تنهایی نوید یک بازی اکشن بسیار باکیفیت را می‌دهد، نمایش‌های اخیر بازی نیز دلایل بیشتری به ما می‌دهند تا هرچه بیشتر منتظر تجربه بازی بمانیم.

بازی Rise of the Rōnin که در ژانر اکشن نقش‌آفرینی قرار می‌گیرد، داستانی در اواخر قرن 19 میلادی را در ژاپن روایت می‌کند. داستان آن درباره نبردی با نام Boshin میان دولت نظامی Tokugawa Shogunate و گروه‌های مختلف معترض به بازگشایی مرزهای ژاپن به غرب و اثرگیری از فرهنگ‌های غربی است. تیم نینجا می‌گوید که بازیکنان، شخصیت خود را شخصی‌سازی خواهند کرد، با انتخاب اسلحه‌های مختلف سبک مبارزه خود را انتخاب خواهند کرد و در لحظات مختلف بازی، تصمیمات سرنوشت‌سازی خواهند گرفت.

 برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Team Ninja
  • ناشر: Sony
  • تاریخ عرضه: 3 فروردین
  • پلتفرم‌ها: PS5

Flintlock: The Siege of Dawn

مورد انتظار‌ترین بازی های سال 2024

سازندگان بازی Ashen یعنی A44 Games این بار سراغ پروژه‌ای به مراتب بزرگ‌تر و جاه‌طلبانه‌تری رفتند. بازی Flintlock: The Siege of Dawn به نظر می‌رسد که انیمیشن‌ها و کامبت پیچیده‌ بازی‌های God of War را با المنت‌های مختلف ژانر سولز از نظر باس فایت‌ها و سختی نبرد‌ها با یکدیگر ترکیب می‌کند. ترکیبی که از نظر بسیاری پتانسیل‌های بسیار بالایی را می‌تواند خلق کند.

در بازی اکشن نقش‌آفرینی Flintlock، شما شخصیتی به نام Nor Vanek کنترل خواهید کرد که برای نجات بشریت، باید به نبرد با خدایان باستانی برود. مکانیک‌های بسیار پیچیده‌ای برای کامبت بازی در نظر گرفته شده تا هرچه بیشتر فلینتلاک را بازی کنید، مهارت بیشتری کسب کنید. در برخی از نمایش‌های بازی، اهمیت زیادی به جاخالی دادن حملات دشمن داده شده که حاکی از توجه ویژه استودیو به اجرای هرچه بهتر این بخش بازی است.

نقشه این بازی چهان‌باز خواهد بود که به سه دسته اصلی تقسیم شده که از تصمیمات مختلف شما اثر خواهند گرفت. برای مثال از بین بردن تهدیدات مختلف در یک دهکده، باعث برگشتن جمعیت این دهکده خواهد شد. با این کار شخصیت‌های بیشتری وارد بازی خواهند شد و داستان‌های جدید خود را به همراه خود به بازی اضافه خواهند کرد.

این بازی در تاریخی نامعلوم در سال 2024، برای تقریبا تمام پلتفرم‌ها به جز نینتندو سوئیچ عرضه خواهد شد. شایان ذکر است که این بازی از روز عرضه روی سرویس گیم‌پس نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: A44 Games
  • ناشر: Kepler Interactive
  • تاریخ عرضه: نامشخص
  • پلتفرم‌ها: Windows, PS5, PS4, Xbox Series X | S, Xbox One
  • انتشار در گیم‌پس: روز عرضه

بازی 2024: Tekken 8

مورد انتظار‌ترین بازی های سال 2024

در سال 2023، مهمترین سری بازی‌های فایتینگ مانند استریت فایتر و مورتال کامبت، میزبان نسخه‌های جدیدی بودند، تنها غایب مهم این ژانر در سال قبل، سری Tekken بود. این سری، نسخه هشتم اصلی خود را در تاریخ 6 بهمن برای طرفداران خود عرضه خواهد کرد. هم استریت فایتر 6 و هم مورتال کامبت 1، با کیفیت بالایی که داشتند جزو بهترین بازی‌های سال گذشته بودند، با توجه به نمایش‌های فعلی از Tekken 8، به نظر می‌رسد که خوشحالی طرفداران ژانر فایتینگ ادامه خواهد داشت.

داستان Tekken 8، شش ماه پس از اتفاقات نسخه هفتم مجموعه و درباره نبرد نهایی Jin Kazama و Kazuya Mishima خواهد بود. تا کنون 32 شخصیت مختلف برای روز عرضه و 4 شخصیت برای DLC اول بازی تایید شدند. کارگردان بازی یعنی آقای Katsuhiro Harada، می‌گوید که تغییرات جدید در فرمول Tekken به بازیکنان هجومی‌تر، برتری بیشتری خواهد داد.

همچنین در ابتدا برنامه‌هایی برای بازگرداندن مکانیک Screw از نسخه هفتم مجموعه وجود داشت، اما در نهایت سازندگان بازی تنها به استفاده از سیستم Rage از بازی‌های قبلی بسنده کردند. همچنین این نسخه یک مکانیک جدید در بخش گیم‌پلی با نام Heat معرفی خواهد کرد. با افزوده شدن Heat، بازیکنان می‌توانند به مدت 10 ثانیه وارد حالت Heat شوند. در این حالت حرکات فعلی بهتر خواهند شد و حرکات جدیدی در دسترس بازیکن قرار خواهد گرفت. همچنین چند قابلیت جدید حرکتی نیز مانند کنسل کردن Dash نیز در حالت Heat در دسترس بازیکنان قرار خواهد گرفت.

بازی Tekken 8 تنها یک دنباله ساده نیست و Bandai Namco مدل و صداگزاری‌های تمام شخصیت‌ها را از اول ساخته است. همچنین این بار سازندگان بازی توجه بیشتری به سینماتیک‌تر کردن بازی داشته‌اند، طبق اطلاعات فعلی، در این نسخه شاهد آسیب‌های محیطی بیشتر و واکنش شخصیت‌ها به این آسیب‌ها در قالب دیالوگ خواهیم بود.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Bandai Namco و Arika
  • ناشر: Bandai Namco
  • تاریخ عرضه: 6 بهمن
  • پلتفرم‌ها: Windows, PS5, Xbox Series X | S

بازی 2024: Star Wars Outlaws

مورد انتظار‌ترین بازی های سال 2024

ظاهرا هنگام توسعه بازی Avatar: Frontiers of Pandora، دیزنی از عملکرد استودیو Massive Entertainment رضایت زیادی داشته و به همین علت اجازه ساخت یک بازی در دنیای Star Wars را نیز به این استودیو داد. Massive به صورت همزمان مشغول توسعه دو بازی بر اساس مهم‌ترین آی‌پی‌های دیزنی یعنی آواتار و استار وارز بود. بازی آواتار در اواخر سال 2023 عرضه شد که گرچه نمرات بالایی از منتقدین دریافت نکرد، اما بازیکنان مخصوصا طرفداران فیلم‌های آواتار علاقه زیادی به بازی نشان دادند. با توجه به توسعه همزمان این دو بازی، زمان زیادی با عرضه بازی Star Wars Outlaws باقی نمانده است.

داستان بازی اکشن ماجراجویی Star Wars Outlaws میان دو فیلم Return of the Jedi و The Empire Strikes Back قرار می‌گیرد. این بازی جهان‌باز بوده و المنت‌های مخفی‌کاری، نبرد‌های ماشینی، نبرد‌های فضایی و نبرد‌های زمینی را در نمای سوم شخص گیم‌پلی خود جا داده است. شخصیت اصلی بازی، Kay Vess نام دارد و به همراه موجودی به نام Nix ماجراجویی‌های مختلفی را در چند سیاره مختلف خواهند داشت تا به هدف نهایی خود یعنی ثبت بزرگترین سرقت تاریخ در Outer Rim برسند. با توجه به این که Kay Vess یک جدای (Jedi) نیست، گیم‌پلی بازی تنها سوم‌شخص شوتر خواهد بود و تجربه کاملا متفاوتی نسبت به استاروارزهای اخیر مانند Jedi Survivors ارائه خواهد کرد.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Massive Entertainment
  • ناشر: Ubisoft
  • تاریخ عرضه: نامشخص
  • پلتفرم‌ها: Windows, PS5, Xbox Series X | S

Prince of Persia: The Lost Crown

مورد انتظار‌ترین بازی های سال 2024

قطعا یکی از بهترین استودیوهای یوبیسافت و یکی از بهترین استودیوهای ژانر پلتفرمر دوبعدی را می‌توان Ubisoft Montpellier معرفی کرد. این استودیو بازی‌های بسیار جذابی را در سری Rayman خلق کرده و همچین سازنده بازی Beyond Good and Evil 2 نیز هست. یکی از آی‌پی‌های یوبیسافت که طرفداران بسیار زیادی را دوران قدیم داشته اما در دنیای امروزه هیچ بازی جدیدی برای آن ساخته نمی‌شود، شاهزاده ایرانی است. یوبیسافت تصمیم گرفته تا هم با بازسازی یکی از نسخه‌های قدیمی و هم با عرضه نسخه‌های جدید، به این سری محبوب خود جان جدیدی ببخشد.

استودیو Ubisoft Montpellier تمام مهارت‌ها و استعدادهای خاص خود را برای ساخت بازی‌های پلتفرمر خوب به سری شاهزاده ایرانی می‌آورد. جالب است بدانید که سری شاهزاده ایرانی به عنوان یک بازی دوبعدی کار خود را آغاز کرد و بعدها به بازی‌های سه‌بعدی تبدیل شد. این بار یوبیسافت قصد دارد تا سری را به ریشه‌های خودش بازگرداند. هر تریلری که از Prince of Persia: The Lost Crown منتشر می‌شود، بر جذابیت و محوبیبت آن می‌افزاید.

نمایش‌های مختلف بازی، وعده عمق بالای کامبت و باس فایت‌های مختلف جذاب را به بازیکنان می‌دهند. ژانر بازی، اکشن ادونچر ساید اسکرولر بوده که المنت‌هایی از ژانر Metroidvania را نیز به ارث برده است. این بازی علاوه بر گرافیک چشم‌نواز بر روی تمام کنسول‌ها حتی نینتندو سوئیچ حداقل در نرخ به‌روزرسانی 60 فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Ubisoft Montpellier
  • ناشر: Ubisoft
  • تاریخ عرضه: 28 دی
  • پلتفرم‌ها: Windows, PS5, PS4, Nintendo Switch, Xbox Series X | S, Xbox One

Like a Dragon: Infinite Wealth

مورد انتظار‌ترین بازی های سال 2024

شرکت Sega و استودیو Ryu Ga Gotoku در چند سال اخیر رضایت کامل طرفداران سری یاکوزا را کسب کرده‌اند. علاوه بر این که این بازی‌ها برای اولین بار به کنسول‌های ایکس‌باکس پورت شده و در سرویس گیم‌پس قرار گرفته‌اند تا طرفداران جدیدی کسب کنند، بلکه با عرضه آثار بسیار باکیفیت در سری، آن هم با فواصل زمانی کوتاه، طرفداران قبلی مجموعه را نیز بسیار خوشحال نگه داشته‌اند. از سال 2020 به اینور، Like a Dragon: Infinite Wealth پنجمین بازی سری خود خواهد بود!

این بازی که در ژانر نقش‌آفرینی قرار دارد و دنباله مستقیم بازی Yakuza: Like a Dragon خواهد بود. شخصیت بازی Yakuza: Like a Dragon یعنی Ichiban Kasuga و شخصیت اصلی اوایل مجموعه یعنی Kazuma Kiryu نیز در این بازی حضور خواهند داشت. بازیکنان کنترل هر دوی این شخصیت‌ها به همراه چند شخصیت دیگر را در گیم‌پلی نوبتی بازی کنترل خواهند کرد. در این بازی هر شخصیت یک وظیفه یا Job در اختیار دارند که حکم کلاس شخصیتی در دیگر بازی‌های نقش‌آفرینی دارد. هر Job ویژگی‌ها، حرکات و برتری‌های مختص خود را خواهد داشت که بازیکنان باید با استفاده و ترکیب آن‌ها راه پیروزی خود را بیابند.

علاوه بر مکان‌های مختلف ژاپن، بازی Like a Dragon: Infinite Wealth سری یاکوزا را برای اولین بار به سواحل هاوایی می‌آورد.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Ryu Ga Gotoku Studio
  • ناشر: Sega
  • تاریخ عرضه: 6 بهمن
  • پلتفرم‌ها: Windows, PS5, PS4, Xbox Series X | S, Xbox One

بازی 2024: Persona 3 Reload

مورد انتظار‌ترین بازی های سال 2024

شرکت Atlus برنامه‌های زیادی را برای مجموعه پرسونای خود دارد. این استودیو علاوه بر نسخه اصلی جدید که فعلا با نام پرسونا 6 شناخته می‌شود، مشغول ساخت اسپین‌آف‌های مختلف و ریمیک بازی Persona 3 با نام Persona 3 Reload است. شخصیت اصلی این نسخه، یک بچه دبیرستانی بوده که یک دهه بعد از مرگ والدینش بر اثر تصادف، به شهر خود باز می‌گردد. این شخصیت به زودی قابلیت احضار یک پرسونا (فرم مادی روح درونی شخص!) را به دست می‌آورد.

استودیو Atlus معمولا برنامه‌ریزی‌های عجیبی را برای مجموعه‌های خود در نظر می‌گیرد. به‌ گونه‌ای که گویا بزرگ‌ترین مانع جهانی شدن مجموعه پرسونا، خود استودیو Atlus و مقاومت بی‌جای آن برای عرضه‌ بازی برای بازیکنان بیشتر بود. در گذشته نه چندان دور، بازی‌های Atlus یا فقط در ژاپن تبلیغ می‌شدند یا فقط در این کشور عرضه می‌شدند. همچنین پلتفرم‌های محدودتری نیز برای بازی‌ها بدون دلیل خاصی انتخاب می‌شدند. امروزه، Atlus استراتژی‌های خود را تغییر داده و حالا برای موفقیت روز‌افزون پرسونا تلاش می‌کند. بازی‌های Atlus برای تمام کشورها و پلتفرم‌ها عرضه خواهند شد تا جامعه طرفداری مجموعه گسترش یابد.

یکی از برنامه‌های Atlus برای معرفی بازیکنان بیشتر به مجموعه، بازسازی Persona 3 است. این بازسازی روحیه کلی بازی را حفظ خواهد کرد و تنها به‌روزرسانی‌های گرافیکی و فنی را به بازی اصلی خواهد آورد. همچنین المنت‌های داستانی کاملا جدیدی را نیز در خود جا داده است.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Atlus
  • ناشر: Atlus
  • تاریخ عرضه: 13 بهمن
  • پلتفرم‌ها: Windows, PS5, PS4, Xbox Series X | S, Xbox One
  • انتشار در گیم‌پس: روز عرضه

Ara: History Untold

مورد انتظار‌ترین بازی های سال 2024

استودیو Oxide Games در ظاهر تنها بازی Ashes of the Singularity را در سال 2016 عرضه کرده اما با نگاه دقیق‌تر، بسیاری از اعضای این استودیو جزو سازندگان بازی‌های استراتژیکی مانند Civilization و Command and Conquer هستند و تجارب خود را به این استودیو و بازی جدید استودیو با نام Ara: History Untold آورده‌اند. این بازی در ژانر استراتژیک 4X قرار دارد و بازیکنان یک ملیت جدید ایجاد خواهند کرد و آن را در یک Alternative History (تاریخ متفاوت نسبت به دنیای واقعی) به طور کامل رهبری خواهند کرد.

استودیو Oxide زمان زیادی را صرف ساخت موتور بازی سازی خود با نام Nitrous Engine کرده که مختص ساخت بازی‌های استراتژیک طراحی شده است. بازی Ara: History Untold قرار است در تاریخی نامعلوم در سال 2024 برای کاربران ویندوز عرضه شود. با توجه به این که این بازی با همکاری با Xbox Game Studios در حال ساخت بوده، احتمال انتشار بازی برای کنسول‌های ایکس باکس نیز در آینده وجود دارد.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Oxide Games
  • ناشر: Xbox
  • تاریخ عرضه: پاییز 2024
  • پلتفرم‌ها: Windows
  • انتشار در گیم‌پس: روز عرضه

Banishers: Ghosts of New Eden

مورد انتظار‌ترین بازی های سال 2024

شرکت Focus Entertainment، بازی‌های بسیار خوبی را در چند سال اخیر منتشر کرده و بازی‌های بسیار جذابی را برای انتشار در سال‌های آینده برنامه‌ریزی کرده است. یکی از این بازی‌ها، Banishers: Ghosts of New Eden نام دارد که توسط استودیو Don’t Nod در حال ساخت است. این استودیو اولین بار است که سراغ ژانر اکشن نقش‌آفرینی AAA با تمرکز بسیار بالا روی کامبت می‌رود.

در این بازی سوم شخص، شما کنترل دو شکارچی ارواح با نام‌های Antea Duarte و Red mac Raith را در اختیار خواهید داشت که وظیفه تحقیق جامعه کوچک اما نفرین شده New Eden را برعهده دارند. برای درگیری با دشمنان گوناگون شما می‌توانید از مهارت‌های Raith در اسلحه‌های مختلف و قابلیت‌های روحانی Duarte استفاده کنید. بازی Banishers: Ghosts of New Eden ابتدا قرار بود در اواخر سال 2023 عرضه شود، اما برای عدم رقابت با بازی‌های بسیار بزرگ در بازه زمانی عرضه بازی، انتشار آن به اوایل 2024 تغییر کرد.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Don’t Nod
  • ناشر: Focus Entertainment
  • تاریخ عرضه: 24 بهمن
  • پلتفرم‌ها: Windows, PS5, Xbox Series X | S

Warhammer 40,000: Space Marine 2

مورد انتظار‌ترین بازی های سال 2024

سری Warhammer 40000، یکی از بزرگ‌ترین سری‌های بازی‌های رومیزی هست و به این واسطه طرفداران بسیار زیادی دارد. این محبوبیت بالا باعث شده تا فیلم‌ها و بازی‌های زیادی بر اساس آن‌ها ساخته شود. تعداد این آثار تولید شده بسیار زیاد هستند و خود به چند زیر مجموعه تبدیل می‌شوند. یکی از این آثار Warhammer 40,000: Space Marine نام داشت که در سال 2011 عرضه شد. این بار استودیو Saber و ناشر Focus قصد دارند تا دنباله باشکوهی را برای این بازی در سال 2024 عرضه کنند.

بازی Warhammer 40,000: Space Marine 2 در ژانر شوتر سوم شخص و Hack-n-Slash قرار می‌گیرد که بازیکنان باید دشمنان بی‌شماری را با استفاده از اسلحه‌های نزدیک‌زن و دورزن به قتل برسانند. شخصیت اصلی بازی Titus نام دارد که یک ستوان جنگی است. دو Space Marine (سرباز ارتش فضایی) با نام‌های Chairon و Gadriel این ستوان را همراه خواهند کرد. بازیکن کنترل Titus را بر عهده خواهد گرفت و دو سرباز دیگر یا توسط بازیکنان دیگر در حالت آنلاین، یا توسط هوش مصنوعی در حالت تک نفره کنترل خواهند شد.

در تریلرهایی که تا کنون از بازی منتشر شدند، گیم‌پلی بسیار اکشنی به تصویر کشیده شده و عمق بالای مکانیک‌های مختلف بازی را نمایش داده شده است. همچنین به نظر می‌رسد که تعداد دشمنانی که در هر لحظه در تصویر مشاهده خواهید کرد، بسیار بالا باشد.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Saber Interactive
  • ناشر: Focus Entertainment
  • تاریخ عرضه: 19 شهریور
  • پلتفرم‌ها: Windows, PS5, Xbox Series X | S
  • انتشار در گیم‌پس: روز عرضه

بازی 2024: Skull and Bones

مورد انتظار‌ترین بازی های سال 2024

بازی Skulls and Bones هر سال همراه مقاله‌های مورد انتظارترین بازی‌های سال ما بوده و با تاخیرهای بی‌شمارش، هر سال در لیست ما قرار گرفته ولی هنوز عرضه نشده است. با این حال امسال نشانه‌های زیادی وجود دارند که عرضه بازی در امسال را تایید می‌کند. برای مثال چند وقت پیش برخی از رسانه‌های مختلف از طرف یوبیسافت دعوت شدند تا بخش کوچکی از بازی را تجربه کنند. معمولا وقتی استودیوها آماده نمایش بازی به رسانه‌ها باشند، یعنی آماده عرضه بازی نیز هستند.

بازی Sea of Thieves یکی از بهترین بازی‌های آنلاین است که در دنیای دزدان دریایی رخ می‌دهد. این بازی موفقیت بسیار بالایی داشته و بیش از 35 میلیون بازیکن دارد. یوبیسافت اولین استودیو است که می‌خواهد بازی Sea of Thieves را به چالش بکشد. بازی Skull and Bones که به عنوان کابوس یوبیسافت شناخته می‌شود اولین بار در سال 2017 معرفی شد. جالب است بدانید که روند ساخت این بازی چند سال قبل از این معرفی و در سال 2013 آغاز شد. بعد از عرضه بازی اساسینز کرید بلک فلگ و استقبال مردم از آن، یوبیسافت تصمیم گرفت که یک بازی مستقل با المنت‌های بلک فلگ بسازد. این رویای یوبیسافت با پایان رسیدن سال 2023، ده ساله شد!

در تریلر بازی اطلاعات زیادی از آن منتشر شد اما با توجه به اطلاعات منتشر شده این بازی راه سختی برای کسب مقام اول این ژانر را در پیش دارد. با این حال باید به این بازی فرصت داد تا ببینیم چه مقامی را برای خود کسب خواهد کرد.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Ubisoft Singapore
  • ناشر: Ubisoft
  • تاریخ عرضه: 27 بهمن
  • پلتفرم‌ها: Windows, PS5, Xbox Series X | S

Microsoft Flight Simulator 2024

مورد انتظار‌ترین بازی های سال 2024

در سال 2020 استودیو Asobo با همکاری با ایکس باکس، یکی از فرنچایز مهم مایکروسافت یعنی شبیه‌ساز پرواز را ریبوت کرد. بازی‌های بسیار زیادی در طول تاریخ در سری Microsoft Flight Simulator عرضه شدند و همواره محبوبیت بالایی در میان علاقه‌مندان این ژانر داشتند. استودیو Asobo با ساخت تکنولوژی‌های مختلف، در سال 2020 این سری را به سطح جدیدی از نظر دست‌آوردهای فنی رساند.

این استودیو توانست با استفاده از Azure مایکروسافت و تحلیل 2 پتابایت (!) اطلاعات نقشه، تمام کره زمین را در بازی فلایت سیمولیتور به تصویر بکشد. در این بازی شما می‌توانید به تمام نقاط دنیای واقعی سفر کنید. همچنین بازی می‌تواند به صورت آنلاین، آب و هوا را با دنیای واقعی هماهنگ کند. یعنی اگر روزی در آمریکا باران ببارد، در نقشه آمریکای بازی نیز بارش باران را خواهید دید.

علاوه بر این دست‌آوردهای فنی بی‌نظیر، این بازی دقت بسیار بالایی در شبیه‌سازی پرواز و خلبانی دارد و توانست موفقیت‌های زیادی را کسب کند. طبق قراردادهای میان Asobo و ایکس باکس، این استودیو چند سالی روی این مجموعه کار خواهد کرد. به همین علت در رویداد اصلی ایکس‌ باکس در سال 2023، بازی جدید این مجموعه با نام ساده Microsoft Flight Simulator 2024 معرفی شد. این نسخه جدید، بخش‌های زیادی از بازی را ارتقا می‌دهد، اما مهم‌ترین تمایز آن با نسخه قبلی، اضافه شدن انواع مختلفی از ماموریت‌های مختلف است که می‌تواند جذابیت‌های جدیدی را به بازی اضافه کند.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Asobo Studio
  • ناشر: Xbox
  • تاریخ عرضه: نامشخص
  • پلتفرم‌ها: Xbox Series X | S و Windows
  • انتشار در گیم‌پس: روز عرضه

بازی 2024: Sons of the Forest

مورد انتظار‌ترین بازی های سال 2024

بازی Sons of the Forest به صورت دسترسی زودهنگام (Early Access) در سال 2023 عرضه شد و خیلی زود توانست موفقیت‌های بسیار زیادی را در اعداد و ارقام مختلف کسب کند. این بازی در 24 ساعت اول توانست بیش از 400 هزار بازیکن همزمان (جزو 20 بازی برتر تاریخ استیم) را ثبت کند و 2 میلیون نسخه بفروشد. نسخه نهایی این بازی قرار است در تاریخ 3 اسفند به دست بازیکنان برسد.

این بازی دنباله نسخه قبلی با نام The Forset بوده و توانسته تقریبا هر بخش بازی را بهتر و عمیق‌تر کند. ژانر بازی تلاش برای بقا (Survival) بوده که در آن شخصیت بازی در یک جزیره گیر افتاده و باید برای زنده ماندن دست به هرکاری بزند. در این بازی شما برای زنده ماندن باید سراغ ساخت اسلحه‌ها و ساختمان‌های مختلف بروید.

مکانیک‌های کاملا جدیدی نیز نسبت به نسخه قبل مانند پرینت سه‌بعدی به بازی اضافه شده است. همچنین چند شخصیت NPC نیز در این بازی قرار داده شده‌اند که دوست شما خواهند بود. یکی از این NPCها ناشنوا بوده و قدرت تکلم نیز ندارد و شما می‌توانید با نوشتن دستورهای مختلف روی کاغذ با او ارتباط برقرار کنید. یک شخصیت دیگر با سه دست و سه پا نیز وجود دارد که می‌توانید از او در بخش کامبت بازی کمک بگیرید.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Endnight Games
  • ناشر: Newnight
  • تاریخ عرضه: 3 اسفند
  • پلتفرم‌ها: Windows

بازی 2024: The Outlast Trials

مورد انتظار‌ترین بازی های سال 2024

سومین نسخه از سری ترسناک بازی‌های Outlast از نظر زمانی به قبل از دو نسخه و دوران جنگ سرد می‌رود. استودیو Red Barrels توانست با اتمسر جذاب و گیم‌پلی محدودش، ترس به بازیکنان بیاورد و موفقیت‌های زیادی را با دو بازی پیشین کسب کند. یکی از ستون‌های اصلی بازی اوت‌لست این است که شما در قبال دشمنان کاملا بی‌دفاع هستید و نمی‌توانید آن‌ها را بکشید! صرفا باید از دست دشمنان فرار کنید و با دوربین خود گزارشات مختلفی تهیه کنید. نکته جالب درباره دوربین شما این است که در شب‌ها و نقاط تاریک، قابلیت دید در شب دوربین، تنها امید شما برای دیدن مسیر و دشمنان خواهد بود. همچنین باید حواس‌تان به باتری باقی مانده دوربین باشد و اکثر باتری‌های قلمی محوطه را پیدا کنید.

بازی The Outlast Trials المنت‌های جدیدی را برای اول به سری Outlast می‌آورد. بازیکنان می‌توانند یا تنهایی یا همراه با 3 دوست خود به صورت همرمان، به دنیای ترسناک Outlast بروند. 4 شخصیت مختلف در بازی قرار داده شده که هر یک قابلیت‌ها و وظایف خاص خود را دارند. برای این قابلیت‌ها می‌توان به مین‌گذاری، پرتاب دستگاهی به دشمنان برای معطل نگه داشتن‌ آن‌ها، قابلیت التیام یاران و دیدن دشمنان از میان دیوارها اشاره کرد. این بازی نیمه سال میلادی گذشته در قالب دسترسی زودهنگام عرضه شد و تاریخ 29 اردیبهشت انتشار کامل خود را تجربه خواهد کرد.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Red Barrels
  • ناشر: Red Barrels
  • تاریخ عرضه: 29 اردیبهشت
  • پلتفرم‌ها: Windows, PS5, PS4, Xbox Series X | S, Xbox One

بازی 2024: 33 Immortals

مورد انتظار‌ترین بازی های سال 2024

عدد 33، فقط یک عدد ساده برای نام بازی نیست، بلکه به تعداد بازیکنان به صورت همزمان در هر دست بازی اشاره دارد. در بازی 33Immortals هر بازیکن نقش یک روح را بازی می‌کند که در دنیای پس از مرگ محکوم به عذاب ابدی شده‌اند. این ارواح تصمیم به شورش علیه قضاوت خدای شیطانی بازی می‌گیرند. شما و بازیکنان دیگر در هر دست از بازی سعی دارید تا با ترکیب سلاح‌ها و قدرت‌های مختلف شانس پیروزی شورش خود را بالاتر ببرید. در دنیای جهان‌باز بازی، بازیکنان به گروه‌های متعددی تقسیم خواهند شد تا با شکست دشمنان و باس‌های مختلف، خود را برای نبرد نهایی بازی آماده کنند.

یکی از وعده‌هایی که استودیو Thunder Lotus قبل از عرضه بازی به بازیکنان می‌دهد، نبردهای باشکوه و حماسی بزرگ است. این استودیو تمام تلاش خود را کرده تا نبردهای حماسی بزرگ بازی‌هایی ژانر MMO را به دست بازیکنان بیشتری برساند. این بازی‌ها معمولا قبل از نبردهای خود نیاز به ساعت‌ها تلاش و برنامه‌ریزی دارند، اما سازندگان 33Immortals، بازی را Pick-up and Raid توصیف کردند. یعنی به محض شروع بازی، شما در قلب یک شورش علیه خدای شیطانی بازی قرار می‌گیرید و نبرد شما آغاز می‌شود.

از دید برخی بازیکنان، این بازی شباهت بالایی به بازی Hades چه از نظر بصری و چه از نظر هدف و گیم‌پلی بازی دارد. اگر به بازی تک‌نفره Hades علاقه‌مند هستید، حتما منتظر عرضه بازی 33Immortals در سال 2024 باشید.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Thunder Lotus Games
  • ناشر: Thunder Lotus Games
  • تاریخ عرضه: نامشخص
  • پلتفرم‌ها: Xbox Series X | S, PC, PS5
  • انتشار در گیم‌پس: روز عرضه

بازی 2024: Little Nightmares III

مورد انتظار‌ترین بازی های سال 2024

دو بازی اول این مجموعه توسط استودیو Tarsier طراحی و ساخته شده‌اند. بعد از خریداری شدن این استودیو توسط Embracer، این استودیو اعلام کرد که دیگر روی این مجموعه کار نخواهد کرد. ناشر Bandai Namco مالک اصلی سری Little Nightmares بوده و تصمیم گرفت که موفقیت‌های این مجموعه را با استودیو دیگری ادامه دهد. در نهایت استودیو Supermassive که بازی‌ Until Dawn و چند نسخه از بازی‌های Dark Pictures Anthology را در کارنامه خود دارد، به عنوان سازنده نسخه سوم انتخاب شد.

بازی‌هایی این سری در ژانر پلتفرمر پازل‌محور ماجراجویی و ترسناک قرار می‌گیرند. نسخه سوم، دو شخصیت مختلف Low (کم) و Alone (تنها) را به عنوان شخصیت‌های اصلی معرفی می‌کند. برای کنترل این دو شخصیت، شما می‌توانید در حالت coop، این بازی را با یکی از دوستان خود تجربه کنید یا هوش مصنوعی بازی را به عنوان همراه خود انتخاب کنید. هر یک از این دو شخصیت، چند مکانیک مختص به خود دارند. برای مثال، Low از تیر و کمان خود و Alone از آچار خود استفاده خواهد کرد.

مانند دو بازی پیشین Little Nightmares III آرت دو و نیم بعدی و اتمسفر ترسناک جذابی دارد. بیشتر چالش‌های بازی، پازل‌های آن هستند و بخش‌های کمی مهارت پلتفرمر شما را خواهند سنجید.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Supermassive Games
  • ناشر: Bandai Namco
  • تاریخ عرضه: نامشخص
  • پلتفرم‌ها: Windows, PS5, PS4, Nintendo Switch, Xbox Series X | S, Xbox One

Metaphor: ReFantazio

مورد انتظار‌ترین بازی های سال 2024

بازی‌های پیشین Atlus مانند Shin Megami Tensei و Persona بر اساس نسخه‌‌های خیالی از دنیای واقعی ساخته شده‌اند. بازی Metaphor: ReFantazio که یک آی‌پی جدید در ژانر JRPG بوده، یک دنیای کاملا فانتزی و جدیدی را روایت خواهد کرد. کاملا فانتزی بودن این آی‌پی باعث می‌شود که Atlus بتواند بدون هیچ‌گونه محدودیتی، تمام جزئیات دنیا را بر اساس ایده‌های خود خلق کند. اولین بار با این بازی در سال 2016 با نام Project ReFantazio آشنا شدیم و تقریبا هیچ اطلاعات دیگری از آن، تا لحظه معرفی نداشتیم.

در بازی Metaphor: ReFantazio، بازیکنان دنیای تاریک و پر از رمز و راز بازی را با آرت زیبای آن کاوش خواهند کرد و با گیم‌پلی کامبت نوبتی، نبردهای مختلفی را پشت سر خواهند گزاشت. بازی در United Kingdom of Euchronia جریان دارد که یک قلمرو خیالی بوده که در آن تکنولوژی‌های مختلف دهه 60 میلادی با جادوهای مختلف ترکیب شده است. مردمان این قلمرو همواره در صلح و خوشی زندگی می‌کردند، تا این که یک روز، پادشاه این قلمرو به قتل رسید و دوران خوشی Euchronia به پایان رسید.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Atlus و Studio Zero
  • ناشر: Atlus
  • تاریخ عرضه: پاییز 2024
  • پلتفرم‌ها: Windows, PS5, PS4, Nintendo Switch, Xbox Series X | S, Xbox One

بازی 2024: MultiVersus

مورد انتظار‌ترین بازی های سال 2024

بعد از لیک شدن و منتشر شدن شایعه‌های مختلف درباره بازی، WB Games تصمیم گرفت بازی MultiVersus را زودتر از موعد و در سال 2021 معرفی کند. این بازی در سال 2022 در حالت آزمایشی Open Beta منتشر شد که با وجود این که عرضه آن فقط به صورت آزمایشی بود به موفقیت‌های بسیاری رسید. برای مثال، این بازی توانست جوایز بهترین بازی مبارزه‌ای را از Game Awards 2022 و D.I.C.E Awards 2023 دریافت کند و همچنین بزرگترین عرضه برای بازی‌های WB و بزرگ‌ترین عرضه یک بازی مبارزه‌ای در استیم را ثبت کند.

بعد از گذشت چندین ماه، تعداد بازیکنان فعال این بازی به علت نبود آپدیت‌های کافی شدیدا کاهش یافت تا در نهایت استودیو سازنده یعنی Player First Games تصمیم گرفت تا بازی را از حالت بتا خارج کند. این بازی در تاریخ 5 مرداد، انتشار کامل خود را تجربه خواهد کرد.

بازی MultiVersus یک عنوان مبارزه‌ای رایگان بوده که بسیاری از شخصیت‌های مختلف Warner Bros را در خود جا داده است. هدف این بازی مبارزه‌ای دو بعدی، پرتاب کردن بازیکنان مختلف به بیرون از صفحه بازی است.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Player First Games
  • ناشر: WB Games
  • تاریخ عرضه: 5 مرداد
  • پلتفرم‌ها: Windows, PS5, PS4, Xbox Series X | S, Xbox One

بازی 2024: Stellar Blade

مورد انتظار‌ترین بازی های سال 2024

این بازی در سال 2019 با نام موقت Project Eve برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوترها معرفی شد. امروزه نه تنها نام بازی، بلکه پلتفرم‌های آن نیز تغییر کرده است. سونی با امضای قرارداد با استودیو کره‌ای Shift Up، بازی را با نام Stellar Blade به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 5 منتشر خواهد کرد.

بازی اکشن ماجراجویی Stellar Blade، گیم‌پلی خود را به دو دسته اصلی نبرد و کاوش تقسیم کرده است. نمایش‌های مختلف بازی، گیم‌پلی بسیار جذابی از بازی را نمایش می‌دهد که می‌توان آن را نقطه قوت اصلی فعلی بازی معرفی کرد. در دنیای این بازی، انسان‌ها در نبردی با بیگانگانی که با نام NA:tives شناخته می‌شوند، زمین را از دست داده‌اند. شخصیت بازی، Eve به همراه یک تیم به زمین فرستاده شده‌اند تا بتوانند زمین را از دست NA:tives پس بگیرند.

Eve در ماجراجویی خود با یک بازمانده با نام Adam آشنا می‌شود. Adam بازیکن و Eve را به شهر Xion می‌برد، که آخرین شهر باقی‌مانده بشریت بر روی زمین است.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Shift Up
  • ناشر: Sony
  • تاریخ عرضه: نامشخص
  • پلتفرم‌ها: PS5

بازی 2024: Towerborne

مورد انتظار‌ترین بازی های سال 2024

اولین بار در سال 2021 با نام Project Belfry از طریق شایعه‌ها با این بازی آشنا شدیم. استودیو Stoic و ایکس باکس، در سال 2023 به معرفی بازی Towerborne پرداختند. این بازی دو بعدی ساید اسکرولینگ در ژانر اکشن ادونچر با الهام از ژانر Beat ’em up قرار می‌گیرد و توجه بسیار ویژه‌ای به عمق مکانیک‌های کامبت و مهارت بازیکن دارد. Towerborne هیچ سبک بازی خاصی را به بازیکن پیشنهاد نمی‌دهد و با ارائه سلاح‌ها و قابلیت‌های مختلف به بازیکن اجازه می‌دهد که خود سبک بازی خود را انتخاب کند.

در دنیای فانتزی این بازی، هیولاهای بسیار زیادی مناطق مختلف بازی را اشغال کرده‌اند. هدف بازیکنان که در بازی، Ace نام دارند، بازپس‌گیری این مناطق بوده که می‌توانند این کار را در حالت‌های چند نفره آنلاین و آفلاین تا 4 بازیکن انجام دهند. هر منطقه بازی، چالش‌ها و داستان‌های خود را دارد و با پیشرفت در بازی، مناطق بیشتر به همراه چالش‌ها و داستان‌های بیشتری در دسترس بازیکن قرار خواهند گرفت.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Stoic Studio
  • ناشر: Xbox
  • تاریخ عرضه: نامشخص
  • پلتفرم‌ها: Xbox Series X | S و Windows
  • انتشار در گیم‌پس: روز عرضه

Alone in the Dark (2024)

مورد انتظار‌ترین بازی های سال 2024

این بازی هفتمین بازی در مجموعه Alone in the Dark است که نقش یک ریبوت را برای مجموعه و یک بازنگری برای نسخه 1992 بازی خواهد کرد. بر خلاف نسخه 1992 که زاویه دوربین کارگردانی شده‌ای داشت، این ریبوت مانند بازسازی‌های رزیدنت اویل، زاویه دوربین سوم شخص را جایگزین کرده است.

در ابتدا آتاری تصمیم به بازسازی نسخه اولیه گرفته بود، اما با شکست بازی‌های اخیر این سری، این بازسازی را کنسل کرده و حق مجموعه را به شرکت THQ Nordic فروخت. استودیو Pieces Interactive که با بازی Magicka 2 شناخته می‌شود، در سال 2019 وظیفه ریبوت این سری را بر عهده گرفت.

داستان این نسخه درباره گم شدن آقای Jeremy Hartwood است. در این بازی برادرزاده آقای Hartwood با نام Emily (با نقش‌آفرینی Jodie Comer) و کارگاه خصوصی Edward Carnby (با نقش‌آفرینی David Harbour) برای تحقیقات به Derceto Manor خواهند رفت که خانه‌ای برای افراد با مشکلات روانی است.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Pieces Interactive
  • ناشر: THQ Nordic
  • تاریخ عرضه: 1 فروردین
  • پلتفرم‌ها: Windows, PS5, Xbox Series X | S

Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2

مورد انتظار‌ترین بازی های سال 2024

روند ساخت این بازی با مشکلات زیادی همراه بود. در ابتدا و همزمان با انتشار نسخه اول بازی در سال 2004، برنامه‌های ساخت نسخه دوم آن دنبال می‌شد، اما با وجود شکست بازی و فروش کمتر از 100 هزار نسخه، این برنامه‌ها کنسل شدند. شرکت Paradox، در سال 2015 توانست حقوق این بازی را خریداری و تصاحب کند و از همان موقع نوید ساخت دنباله بازی در صورت پیدا شدن استودیو مناسب را به طرفداران خود داد.

در این زمان استودیو Hardsuit Labs پیشنهاد ساخت دنباله بازی را به Paradox ارائه داد و با تایید این شرکت، روند ساخت بازی آغاز گردید. روند توسعه بازی Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 به خوبی دنبال نمی‌شد و تاخیر‌های بسیار زیادی را تجربه کرد. در نهایت در اوایل سال 2021، شرکت Paradox اعلام کرد که استودیو Hardsuit Labs دیگر روی این بازی کار نخواهد کرد و استودیو جدیدی برای این کار انتخاب شده است. بعد از گذشت 2 سال از این خبر، استودیو Chinese Room به عنوان سازنده جدید بازی معرفی شد.

قبل از آغاز بازی شما مدتی را صرف ساخت ومپایر مورد نظر خود برای این بازی اکشن نقش‌آفرینی خواهید کرد. سپس یک قبیله برای خود انتخاب خواهید کرد که هر یک قابلیت‌های خاصی را به بازیکن ارائه خواهند کرد. المنت‌های مخفی کاری به همراه نبردهای بسیار سریع در زاویه دوربین اول شخص بازی در نظر گرفته شده است. اطلاعات زیاد دیگری درباره این بازی در اختیار نداریم، چرا که با وجود مشکلات راه، امکان نمایش‌های مختلف از بازی مهیا نبود. البته سازندگان بازی وعده نمایش‌های کامل و متعددی را در ماه‌های اولیه سال 2024 را به طرفداران خود داده‌اند.

بازی Dead Island 2 نیز مشکلات مشابهی را در روند توسعه خود تجربه کرد، اما هنگام عرضه اثبات کرد که با وجود این مشکلات، هنوز می‌توان بازی بسیار خوبی را عرضه کرد. به همین دلیل هنوز امید زیادی به موفقیت بازی Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 وجود دارد.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Chinese Room
  • ناشر: Paradox Interactive
  • تاریخ عرضه: نامشخص
  • پلتفرم‌ها: Windows, PS5, Xbox Series X | S

بازی 2024: Visions of Mana

مورد انتظار‌ترین بازی های سال 2024

سری بازی‌های Mana از شرکت‌ Sqaure Enix نیز تاریخچه بسیار بلندی دارد و ریشه‌های آن به سال 1991 برمی‌گردد. اولین بازی این مجموعه در قالب یک اسپین‌آف برای سری فاینال فانتزی ساخته شده بود، اما با گذر زمان تیدیل به یک مجموعه کامل شده است. در چند سال اخیر بازی‌های فرعی و بازسازی نسخه‌های اصلی زیادی عرضه شدند و بازی Visions of Mana اولین نسخه اصلی بازی در 15 سال اخیر به شمار می‌آید. این بازی، سری را به ریشه‌های اکشن نقش‌آفرینی آن باز می‌گرداند.

در تریلر معرفی بازی، آرت جشم‌نواز، محیط‌های متنوع، گیم‌پلی اکشن بازی و دشمنان مختلفی نمایش داده شد. قدرت‌های طبیعت با عناصر روحانی ترکیب شده‌اند تا دنیای جادویی Visions of Mana را شکل بدهند. شخصیت اصلی بازی یک نگهبان روح بوده که Val نام دارد و وظیفه محافظت از یکی از دوستان کودکی خود را برعهده دارد.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Square Enix
  • ناشر: Square Enix
  • تاریخ عرضه: تابستان 2024
  • پلتفرم‌ها: Windows, PS5, PS4, Xbox Series X | S

بازی 2024: The Wolf Among Us 2

مورد انتظار‌ترین بازی های سال 2024

استودیو Telltale بعد از پایان کار بر روی نسخه اول بازی در سال 2014 به فکر دنباله بازی نیز بود، اما به خاطر تعهداتش به ساخت چند پروژه دیگر، فرصت ساخت آن را نداشت. در سال 2017 نسخه دوم بازی معرفی و سال 2018 را به عنوان سال عرضه انتخاب کرد، اما این تاریخ با تاخیر موجه شد و به 2019 تغییر یافت. در این سال، استودیو Telltale مشکلات بسیار زیادی را تحمل کرد و به مرز تعطیلی کامل نیز رسید. به همین علت، روند ساخت بازی تا کنون طول کشیده و در نهایت سال 2024 به عنوان تاریخ عرضه بازی The Wolf Among Us 2 مشخص شده است.

این بازی که به صورت سریالی با قسمت‌های مختلف عرضه خواهد شد، داستانی از شش ماه بعد از نسخه اول را به صورت ماجراجویی بصری روایت خواهد کرد.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Telltale Games و AdHoc Studio
  • ناشر: Telltale Games
  • تاریخ عرضه: نامشخص
  • پلتفرم‌ها: Windows, PS5, PS4, Xbox Series X | S, Xbox One

بازی 2024: Helldivers II

مورد انتظار‌ترین بازی های سال 2024

بازی Helldivers II توسط استودیو Arrowhead و با همکاری با سونی در حال ساخت بوده و بر روی کامپیوتر و پلی‌استیشن 5 عرضه خواهد شد. نسخه اول این بازی، 8 سال پیش عرضه شد و این بار Arrowhead با دنباله بازی، تغییرات زیادی در فرمول نسخه اول اعمال کرده و موفقیت‌های به مراتب بیشتری را هدف خود گزاشته است.

زاویه دوربین بازی سوم شخص بوده، اما با ارائه سلاح‌های متنوع، انتخاب بین نبرد‌ها از دور با تیراندازی در سبک شوتر یا نبردهای تن‌به‌تن با سلاح‌های سرد به بازیکن سپرده شده است. در این بازی، شما می‌توانید تا 3 بازیکن دیگر را به عنوان همراه خود انتخاب کنید و به نبرد با موج‌های مختلف دشمنان بیگانه و باس‌های مختلف بروید.

برخی اطلاعات بازی:

  • سازنده: Arrowhead
  • ناشر: Sony
  • تاریخ عرضه: 19 بهمن
  • پلتفرم‌ها: PC, PS5

شما می‌توانید بازی های مورد انتظار خود از سال 2024 را در بخش کامنت‌ها با ما در آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH