سامسونگ عرضه اولین پچ امنیتی سال 2024 برای پرچمداران گلکسی را آغاز کرد

سامسونگ انتشار اولین پچ امنیتی سال 2024 متعلق به ماه ژانویه را برای گوشی‌های پرچمدار خود آغاز کرد. این بسته امنیتی پیش‌تر در کشورهای اروپایی منتشر شده و کاربران سری گلکسی S23 قادر به دریافت فریم‌ور با شماره ورژن S91xBXXS9FWL9 هستند.

از سوی دیگر دارندگان دستگاه‌های گلکسی S22 و گلکسی S21 نیز به‌ترتیب قادر به دریافت فریم‌ور با شماره ورژن S90xBXXS7DWL3 و G99xBXXS9FWL9 هستند.

ظاهرا این به‌روزرسانی از حجم تقریبا 400 مگابایتی برخوردار بوده و به عبارت دیگر، تراکم بسیار بالایی دارد. با نگاهی به یادداشت‌های مربوط به پچ رسمی می‌توان دریافت که سامسونگ در این به‌روزرسانی، یک مشکل امنیتی حیاتی و 67 مورد نقص دیگر که با اولویت بالا علامت‌گذاری شده‌اند را برطرف نموده است.

یکی از حفره‌های آسیب‌پذیری به فرآیند pair شدن بلوتوث دستگاه‌های سامسونگ مربوط می‌شود. این حفره امنیتی به مهاجمان امکان می‌دهد تا فرآیند جفت شدن (pairing) را بدون تعامل با کاربر انجام دهند. یک مشکل جالب دیگر به‌طور بالقوه به کاربران Samsung DeX در محیط‌های چندکاربره امکان می‌دهد تا به اعلان‌های کاربر دیگری دسترسی پیدا کنند.

هنوز مشخص نیست که آیا این به‌روزرسانی، مشخصه حفاظتی جهت جلوگیری از سوختن نمایشگر را در خود جای داده است یا خیر. سامسونگ پیش‌تر وعده داده بود که این ویژگی در ماه ژانویه ارائه شود.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ آپدیت امنیتی جدید ماه ژانویه پیش‌تر برای دستگاه‌های پرچمدار گلکسی در قاره اروپا منتشر شده است. این به‌روزرسانی احتمالا به‌زودی در ایالات‌متحده نیز قابل دسترس خواهد بود.

انتظار می‌رود که این آپدیت در کنار دستگاه‌های پیش‌تر اشاره شده برای گلکسی زد فولد 5، گلکسی زد فلیپ 5، گلکسی زد فولد 4، گلکسی زد فلیپ 4، گلکسی A54 و گلکسی نوت 20 نیز طی یک دوره زمانی مشابه عرضه شود.

نکته جالب توجه اینکه دستگاه‌های سری فن ادیشن (FE) سامسونگ در موج فعلی دریافت به‌روزرسانی جدید قرار ندارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH