واتس‌آپ مشغول تست قابلیت اشتراک‌گذاری فایل در پیام‌رسان خود است

شرکت‌های گوگل و سامسونگ اخیرا سیستم‌ پیش‌فرض اشتراک‌گذاری فایل‌ها در سیستم‌عامل اندروید یعنی Nearby Share را ارتقاء داده و آن‌را Quick Share نامگذاری کرده‌اند. این ویژگی جدید بایستی امکان اشتراک‌گذاری یکپارچه فایل‌ها میان گوشی‌های اندرویدی و کامپیوترهای مجهز به سیستم‌عامل‌های Chrome OS و ویندوز را فراهم نماید.

در عین‌حال واتس‌آپ سرگرم تست یک ویژگی جدید برای اشتراک‌گذاری فایل‌ها با مخاطبین نزدیک است. این ویژگی که توسط پایگاه WABetaInfo در آخرین نسخه بتا اندرویدی واتس‌آپ کشف شده است؛ به منظور انتقال فایل‌ها از اتصال بلوتوث استفاده می‌کند.

این مشخصه به کاربران امکان می‌دهد تا فایل‌هایی با حداکثر حجم 2 گیگابایت را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. این روش در مقایسه با متدهای سنتی مانند ارسال فایل از طریق چت یا استفاده از فضای ذخیره‌سازی ابری، گزینه‌ای سریع‌تر و راحت‌تر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

پایگاه WABetaInfo ضمن توضیحاتی خاطرنشان می‌کند که به منظور انجام فرآیند انتقال، هر دو کاربر بایستی در بخش “Share Files” اپلیکیشن حضور داشته و تا پایان فرآیند انتقال نیز در همان جا باقی بمانند. همچنین این روش از سیستم رمزنگاری End-to-End استفاده می‌کند. بنابراین کاربران می‌توانند مطمئن باشند که اشتراک‌گذاری فایل‌ها به همان اندازه روش استاندارد واتس‌آپ ایمن خواهد بود. نکته جالب توجه اینکه کاربران برای آغاز فرآیند اشتراک‌گذاری بایستی گوشی خود را تکان دهند.

حوزه حریم خصوصی نیز به خوبی مدیریت می‌شود. انتقال فایل به‌صورت ایمن انجام شده و از رمزگذاری سراسری end-to-end استفاده می‌شود. حین فرآیند انتقال، شماره تلفن‌ها پنهان مانده و برای افرادی که در لیست مخاطبان شما نیستند؛ قابل مشاهده نخواهند بود.

این ویژگی جدید برای کاربران عادی واتس‌آپ مفید واقع می‌شود؛ اما با توجه به آپدیت اخیر Quick Share توسط شرکت‌های گوگل و سامسونگ تا حدی زائد به‌نظر می‌رسد. با این‌حال چنان‌چه مشخصه جدید واتس‌آپ در هر 2 پلتفرم اندروید و iOS قابل استفاده باشد؛ در این‌صورت می‌تواند معادلات بازی را دستخوش تغییر نماید. در غیر این‌صورت، سایر پلتفرم‌ها احتمالا کماکان گزینه‌های داخلی بهتری را در دسترس کاربران خود قرار می‌دهند.

واتس‌آپ اخیرا از عرضه 4 ویژگی جدید برای کاربران کانال‌ها خبر داده است. این شرکت قابلیت ایجاد نظرسنجی، ارسال پیام‌های صوتی و تعریف چندین ادمین را برای کانال‌ها ارائه نموده است. بعلاوه اکنون فالوورها می‌توانند به‌روزرسانی کانال‌ها را در Status واتس‌آپ خود به اشتراک بگذارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH