استعلام شناسه ملی اشخاص حقوقی با چند ترفند متفاوت

احتمالاً برای شما نیز پیش آمده که قبل از عقد قراردادی بخواهید اطلاعاتی درباره طرف قرارداد خود در زمینه حقوقی به دست آورید. استعلام شناسه ملی در اینجا به شما کمک می‌کند تا از هویت قانونی فرد مطلع شوید.

همانطور که افراد حقیقی دارای شماره شناسایی یا همان کد ملی هستند، اشخاص حقوقی نیز شناسه ملی دارند. اشخاص حقوقی به جمعیت‌ها، شرکت‌ها و موسساتی می‌گویند که دارای شخصیت حقوقی مستقل هستند و در این حوزه فعالیت می‌کنند.

چند روش برای استعلام شناسه ملی افراد حقوقی وجود دارد که ما در این مطلب به آنها خواهیم پرداخت. برای استعلام شناسه افراد حقوقی حتما باید در قدم اول نام یا شماره ثبت شخص حقوقی را در سامانه موردنظر وارد کنند.

پس اگر شما نیز در زمینه استعلام شناسه ملی سوالاتی دارید و نمی‌دانید که چگونه باید هویت قانونی افراد را در حوزه‌های حقوقی شناسایی کنید بهتر است که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید چرا که ما قصد داریم چند ترفند متفاوت را برای استعلام شناسه افراد حقوقی ارائه کنیم.

استعلام شناسه ملی

شناسه ملی چیست و چه کاربردی دارد؟

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم اشخاص حقوقی مانند اشخاص حقیقی باید سامانه‌ای برای استعلام شناسه ملی خود داشته باشند. هنگامی که یک شناسه ملی در سامانه ثبت شود امکان استعلام گرفتن از آن وجود دارد و فردی که می‌خواهد با این موسسه قراردادی امضا کند، به راحتی اطلاعاتی درباره آن کسب خواهد کرد.

تمام روش‌های استعلام و پرداخت قبض برق

با اطلاع از هویت قانونی طرف قرارداد اطمینان حاصل می‌شود که شناسه ملی شخص حقوقی در سامانه ثبت شده و هیچ نگرانی وجود نخواهد داشت.

برای استعلام این شناسه در قدم اول می‌توانید به سایت ilenc.ssaa.ir مراجعه کرده و نسبت به استعلام شناسه موسسه مورد نظر خود اقدام کنید.

سامانه استعلام شناسه ملی به شرکت‌ها و موسسات ایرانی امکان می‌دهد تا با مراجعه به این سایت شناسه ملی اشخاص حقوقی را دریافت کرده و اطلاعات خود را در آنجا ثبت کنند.

شناسه ملی اشخاص حقوقی یک شماره 11 رقمی است که چهار رقم سمت چپ آن، کد استان یا شهرستان مکان ثبت شخص حقوقی تشکیل داده و 7 رقم بعدی نیز شماره مخصوص شخص حقوقی است. شناسه ملی در اصل مانند کد ملی اشخاص حقیقی است و به شناسایی اشخاص حقوقی کمک می‌کند. بنابراین اشخاص حقوقی نیز باید مانند افراد حقیقی یک شناسه ملی داشته باشند تا هویت آنها شناسایی شود.

پس شکی نیست که قبل از هر چیزی افرادی که می‌خواهند قراردادی با این شرکت‌ها امضا کنند از هویت قانونی این اشخاص اطمینان حاصل کنند. یکی از راه‌های انجام این کار استعلام شناسه ملی است.

نحوه ورود به سامانه استعلام شناسه ملی اشخاص حقوقی

برای استعلام گرفتن از شناسه ملی افراد حقوقی در ابتدا باید وارد سایت ilenc.ssaa.ir شوید و سپس نام و اطلاعات فرد حقوقی مقابل را وارد کنید تا اطلاعات مربوط به شناسه ملی ثبت شده فرد به نمایش گذاشته شود.

برای انجام این کار از مراحل پایین اقدام کنید:

از یکی از مرورگرهای دستگاه خود استفاده کنید و عبارت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را در کادر جستجو بنویسید.

حالا روی اولین سایتی که چنین لینکی ssaa.ir دارد بزنید و وارد سایت شوید.

در صفحه جدید گزینه خدمات الکترونیک را انتخاب کنید و سپس روی استعلام شناسه ملی بزنید.

استعلام شناسه ملی

حالا برای استعلام اطلاعات اشخاص حقوقی روی آدرس ilenc.ssaa.ir بزنید و اطلاعات فرد را وارد کنید. در نهایت استعلام گرفتن از شناسه ملی به اتمام رسیده و اکنون شما وارد این سایت شده‌اید.

نحوه استعلام گرفتن از شناسه ملی

حالا که در سایت ilenc.ssaa.ir قرار دارید، هر اطلاعاتی که درباره شخص حقوقی در اختیار دارید را در کادر مربوطه وارد کنید و سپس دستور امنیتی را بنویسید و روی جستجو کلیک کنید تا اطلاعات مربوط به اشخاص حقوقی یافت شود.

استعلام شناسه ملی

اگر اطلاعات شخص حقوقی ثبت شده باشد در کادر پایین پس از وارد کردن مشخصات، اطلاعات حقوقی فرد ظاهر می‌شود. در همین بخش در اولین ستون از سمت راست می‌توانید شناسه ملی شخص حقوقی مورد نظر خود را مشاهده کنید و از آن استعلام تهیه کنید.

روش دوم: استفاده از سامانه استعلام آنلاین

شما می‌توانید علاوه بر سایت بالا از ترفند پایین نیز استفاده کنید.

در ابتدا به سامانه استعلام آنلاین بروید و سپس روی استعلام شناسه ملی بزنید.

استعلام شناسه ملی

در مرحله بعدی روی استعلام بزنید تا در نهایت از شناسه ملی موسسه یا شرکت استعلام گرفته شود.

همانطور که در تصویر بالا نیز دیدید، شما می‌توانید علاوه بر استعلام گرفتن از شناسه ملی از سایر موارد نیز استعلام تهیه کنید که شامل استعلام کد ملی، کد پستی، تلفن ثابت، وضعیت تحصیلی، ممنوع الخروجی، تخلفات رانندگی، اصالت گوشی و غیره می‌شوند.

استعلام شرکت بر اساس شماره ثبت

علاوه بر ترفندی که در بالا به آن اشاره کردیم، شما می‌توانید با مراجعه به سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، نسبت به استعلام شرکت بر اساس شماره ثبت اقدام کنید. برای این کار در ابتدا باید شناسه ملی نام و شماره ثبت شرکت مورد نظر را نوشته و سپس مراحل بعدی را طی کنید تا از شرکت استعلام گرفته شود.

روش‌های استعلام وضعیت نظام وظیفه

استعلام کد اقتصادی شرکت

کد اقتصادی به کد 12 رقمی می‌گویند که توسط سازمان امور مالیاتی صادر می‌شود. شما باید برای استعلام کد اقتصادی شرکت در ابتدا به سامانه عملیات الکترونیک مالیات بر ارزش افزوده با آدرس «evat.ir» بروید و سپس در بخش سمت چپ، روی شناسه ملی افراد حقوقی بزنید و اطلاعات دقیقی را در آنجا وارد کنید.

استعلام شناسه ملی

به همین راحتی توانستید شناسه ملی موسسه مورد نظر خود را بیابید و سپس در گام بعدی از آن استعلام بگیرید. ولی آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که نحوه ثبت شناسه ملی اشخاص حقوقی چگونه انجام می‌شود؟

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با نحوه دریافت شناسه ملی نیز آشنا شوید.</p>

نحوه دریافت شناسه ملی توسط شرکت‌ها و موسسات حقوقی

موسسات، شرکت‌ها و اشخاص حقوقی باید حتماً نسبت به دریافت شناسه ملی خود اقدام کنند. برای انجام این کار در ابتدا باید به سامانه irsherkat.ssaa.ir مراجعه کنید. حالا از منوی‌ باز شده در بالا به صفحه تاسیس شخصیت حقوقی می‌روید؛ بنابراین روی نقطه پذیرش درخواست تاسیس شخصیت حقوقی بزنید تا به مرحله بعدی بروید.

در این مرحله روی نوع شخص حقوقی بزنید و به ادامه بروید.

سپس در این بخش، باید اطلاعات مربوط به خود یا موسسه مربوطه را وارد کنید.

در اینجا، نام‌های درخواستی خود را در سامانه وارد کنید و مدت فعالیت شرکت تجاری را بنویسید. سپس رسید پذیرش تاسیس اینترنتی برایتان ارسال می‌شود.

در نهایت هنگامی که اطلاعات شما در مرجع ثبت شرکت‌ها ثبت شد، باید فرم درخواست شناسه ملی به همراه بقیه مدارک برای این مرجع ارسال شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH