تراشه اگزینوس 2500 با پردازنده 10 هسته‌ای عرضه خواهد شد

بر اساس نتایج تست‌های اولیه، تراشه اگزینوس 2400 سامسونگ عملکرد بسیار مناسبی از خود ارائه داده و در برخی مواقع حتی از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام نیز پیشی گرفته است. اما تراشه پرچمدار آینده برند کره‌ای احتمالا با نام تجاری اگزینوس 2500 عرضه شده و یک محصول کاملا جدید به‌شمار خواهد رفت. اکنون جزئیات جدیدی درباره این نیمه‌‌هادی در فضای اینترنت منتشر شده است.

با توجه به اطلاعات فاش شده، تراشه اگزینوس 2500 همانند اگزینوس 2400 از پردازنده مرکزی با پیکره‌بندی 10 هسته‌ای بهره خواهد برد. البته نوع هسته‌های پردازشی به‌کارگیری شده در این 2 تراشه با یکدیگر متفاوت خواهد بود. پردازنده مرکزی تراشه اگزینوس 2500 شامل یک هسته بسیار قدرتمند کورتکس X5 با فرکانس 3.2 تا 3.3 گیگاهرتز، سه هسته کورتکس A730 با فرکانس 2.3 تا 2.5 گیگاهرتز، دو هسته کورتکس A730 با فرکانس نامشخص و چهار هسته کورتکس A520 با فرکانس نامشخص خواهد بود.

تراشه جدید احتمالا با استفاده از فرآیند فنی 3GAA توسط کارخانجات سامسونگ تولید خواهد شد. در خصوص میزان کارآمدی این فرآیند فنی، گمانه‌زنی‌های مختلفی انجام شده است. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که تراشه اگزینوس 2500 توسط تیم مهندسی ویژه سامسونگ موسوم به Dream Team تولید خواهد شد. سامسونگ مشخصا با هدف توسعه تراشه‌های جدید خود، اعضای این تیم را به خدمت گرفته است.

در عین‌حال تراشه جدید در ابتدا به‌طور انحصاری برای گوشی‌های هوشمند پرچمدار سامسونگ تولید می‌شود. اگرچه عملکرد حقیقی این محصول هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

اطلاعات فوق توسط یک افشاگر با شناسه OreXda منتشر شده است. وی در گذشته نیز خبر تشکیل واحد Samsung MX را پیش از اعلام رسمی آن توسط برند کره‌ای منتشر کرده بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH