راهنمای کامل برای خرید و نگهداری بیت‌کوین: تکنیک‌ها، استراتژی‌ها و نکات حیاتی

در چند وقت اخیر بازار خرید و فروش ارزهای دیجیتال، به‌خصوص بیت کوین بسیار داغ شده است و افراد متعددی قصد سرمایه‌گذاری در بیت کوین را دارند، چراکه به‌دلیل خبر ETF اسپات بیت کوین، این ارز دیجیتال وارد روند صعودی شده است.

می‌دانیم که بیت کوین بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در بازار بوده که لقب پادشاه را از آن خود کرده است. در بازار پرسروصدای بیت کوین که بسیاری از معامله‌گران قصد خرید آن را دارند، پیش از هر چیز باید با روش‌های خرید، نگه‌داری و استراتژی‌های معاملاتی مربوط به آن آشنا شویم. در غیر این صورت، به‌دلیل خرید و فروش هیجانی ممکن است سرمایه‌ خود را از دست بدهیم.

در این مقاله قصد داریم شما را با تکنیک‌ها، استراتژی‌ها و نکات حیاتی مربوط به خرید بیت کوین آشنا کنیم. پس ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین یک ارز دیجیتال است که در بستر شبکه‌ای غیرمتمرکز و متشکل از چندین کامپیوتر کار می‌کند و به هیچ واسطه‌ یا نهاد مرکزی نیاز ندارد. یکی از دلایل ارزش بالای بیت کوین عرضه‌ محدود آن است. علاوه‌براین، این ارز دیجیتال در سراسر جهان به‌عنوان روشی برای پرداخت پذیرفته شده است.

برای خرید و تحلیل قیمت لحظه ای بیت کوین باید مراحلی را دنبال کنید که در ادامه به بررسی و توضیح هرکدام می‌پردازیم. همراه ما باشید.

قدم اول: انتخاب صرافی معتبر و امن

در فرآیند خرید بیت کوین، در وهله اول باید تحقیقات گسترده‌ای داشته باشید تا بتوانید از بین صرافی‌های متعدد و گوناگون، معتبرترین، پرکاربردترین و امن‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید. سؤالی که مطرح می‌شود این است که چگونه می‌توان یک صرافی معتبر را شناسایی کرد؟ در ادامه به‌طور مفصل به این موضوع می‌پردازیم.

هسته معاملاتی

یکی از بخش‌های اصلی هر صرافی ارز دیجیتال، هسته معاملاتی آن است. این بخش مسئولیت اتصال خریداران و فروشندگان را برعهده دارد. همچنین، پردازش معاملات و به‌روزرسانی دفترچه سفارشات برعهده این بخش است. سرعت و مقیاس‌پذیری بالا، پشتیبانی از انواع سفارشات و جفت‌های معاملاتی ازجمله ویژگی‌های یک هسته معاملاتی معتبر است.

امنیت بالا

هرچقدر یک صرافی امن‌تر باشد، دارایی و اطلاعات شما در برابر خطرات و حملات هکرها امن‌تر خواهد بود. یک صرافی ارز دیجیتال معتبر باید تدابیر امنیتی خاصی را برای کاربران و دارایی آن‌ها اندیشیده و از پروتکل‌های امنیتی قوی برخوردار باشد. تیم امنیتی قوی و تیم پشتیبانی ۲۴ ساعته نشان‌دهنده میزان امنیت و اعتبار بالای یک صرافی است.

علاوه‌براین، صرافی‌های معتبر محلی امن را برای نگه‌داری از وجوه کاربران در نظر می‌گیرند و آن‌ها را در کیف پول سرد (آفلاین) نگه‌داری می‌کنند.

رابط کاربری پیشرفته

اگر به‌دنبال انجام هرچه آسان‌تر معاملات ارزهای دیجیتال هستید، صرافی را انتخاب کنید که از رابط کاربری مناسبی برخوردار باشد. صرافی‌های معتبر از رابط کاربری پیشرفته، جذاب و کاربرپسند برخوردارند. علاوه‌بر رابط کاربری مناسب، صرافی‌های معتبر به کاربران خود ابزارهای معاملاتی گوناگونی را ارائه می‌دهند تا کاربران با استفاده از آن‌ها بتوانند ارز دیجیتال موردنظر خود را تجزیه‌وتحلیل کنند و تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرند.

محدودیت‌ها و کارمزدها

میزان کارمزدهایی که یک صرافی از کاربران دریافت می‌کند، نشان می‌دهد که انجام معاملات در آن صرافی مقرون‌به‌صرفه است یا خیر. یک صرافی معتبر علاوه‌بر شفاف‌سازی کارمزدهای دریافتی و ارائه نحوه محاسبه آن‌ها به کاربران خود، باید محدودیت‌های منصفانه‌ای برای مقدار و تعداد تراکنش‌ها در روز داشته باشد.

ارائه خدمات و پشتیبانی

هرچقدر که یک صرافی خدمات بیشتری به کاربران ارائه دهد و پشتیبان آن‌ها باشد، رضایت کاربران نیز بیشتر خواهد بود. درنتیجه، اعتبار آن صرافی نیز افزایش خواهد یافت. صرافی‌های معتبر همواره پاسخگوی سؤالات و مشکلات کاربران خود هستند و آن‌ها را با ارائه راه‌کارهای مناسب راهنمایی می‌کنند.

همچنین، کاربران صرافی‌های معتبر به منابع آموزشی دسترسی دارند تا دانش خود را درزمینه معاملات ارزهای دیجیتال افزایش دهند و تصمیمات آگاهانه‌تری در مورد خرید و فروش ارزهای دیجیتال بگیرند.

الزامی بودن احراز هویت

برخلاف آن‌که قابلیت خرید و فروش ارزهای دیجیتال بدون نیاز به احراز هویت در برخی از صرافی‌ها فراهم است، صرافی‌های معتبر به کاربران اجازه نمی‌دهند که بدون احراز هویت معاملات را آغاز کنند. این امر به‌دلیل آن است که با احراز هویت از جرائم مالی و تخلفاتی مانند پول‌شویی جلوگیری می‌شود و در صورت ارتکاب جرم، هویت افراد قابل‌ردیابی خواهد بود.

درنتیجه، دارایی و اطلاعات کاربران در صرافی‌هایی که احراز هویت را الزامی می‌دانند از امنیت بالاتری برخوردار است.

قدم دوم: ثبت‌نام در صرافی معتبر

پس از آن‌که تحقیقات لازم را انجام دادید و به ویژگی‌هایی که درباره صرافی‌های معتبر گفتیم توجه کردید، یکی از صرافی‌ها را انتخاب کنید. سپس در آن ثبت‌نام کنید و فرآیند احراز هویت را پشت‌سر بگذارید.

قدم سوم: افزایش موجودی کیف پول در صرافی

پس از آن‌که در صرافی معتبر و موردنظر خود ثبت‌نام کردید و فرآیند احراز هویت را به پایان رساندید، باید موجودی کیف پول خود را در صرافی افزایش دهید. برخی صرافی‌ها قابلیت خرید و فروش ارزهای دیجیتال را با تومان فراهم کرده‌اند. از‌این‌رو، می‌توانید کیف پول خود را به تومان شارژ و با آن بیت کوین خریداری کنید.

قدم پایانی: ورود به صفحه خرید بیت کوین

پس از آن‌که کیف پول حساب کاربری خود را در صرافی شارژ کردید، باید وارد صفحه خرید بیت کوین شوید. سپس میزان BTC موردنظر خود را وارد و روی خرید کلیک کنید.

پیش از خرید بیت کوین چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

پیش از خرید بیت کوین باید به چند نکته توجه داشته باشید تا بتوانید با موفقیت و کسب سود از معاملات خارج شوید. در ادامه چند مورد از این نکات را بیان می‌کنیم.

تجزیه‌وتحلیل شرایط بازار

در حال حاضر بازار در چه شرایطی قرار دارد؟ آیا از زمان مناسب خرید بیت کوین خبر دارید؟ آیا بیت کوین در روند نزولی قرار دارد یا صعودی؟ کدام نوع از احساسات بر بازار حاکم است؟ پیش از خرید بیت کوین باید پاسخ این سؤالات را بدانید، چراکه دانستن آن‌ها در میزان سود و زیان معاملات شما تأثیر به‌سزایی می‌گذارد.

اطلاع از رویدادها و اخبار روز

یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در قیمت بیت کوین، اخبار و رویدادهای مربوط به آن است. اخبار مثبت قیمت بیت کوین را افزایش و اخبار منفی قیمت آن را کاهش می‌دهد.

تجزیه‌وتحلیل قیمت بیت کوین

پیش از آن‌که خرید و فروش بیت کوین را آغاز کنید، باید قیمت و عملکرد آن را در بازار تحلیل کنید. برای این منظور می‌توانید از تحلیل فاندامنتال و تکنیکال استفاده کنید.

امیدواریم پس از مطالعه این مقاله، با تکنیک‌ها، استراتژی‌ها و نکات حیاتی مربوط به خرید و فروش بیت کوین آشنا شده باشید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH