کنسول دستی نینتندو سوئیچ 2 با نمایشگر 8 اینچی LCD در راه است

انتشار شایعات پیرامون کنسول دستی نینتندو سوئیچ 2 از مدتی قبل آغاز شده است. بر اساس پیش‌بینی‌ها کمپانی ژاپنی سازنده بازی، مدل جانشین کنسول سوئیچ که پیش‌تر در سال 2017 روانه بازار شد را عرضه خواهد کرد. با عرضه دستگاه‌هایی نظیر Steam Deck، ASUS ROG Ally و MSI Claw کنسول‌های بازی دستی به شکل فزآینده‌ای مورد توجه قرار گرفته‌اند.

این پدیده موجب شده تا نینتندو به میزان قابل‌توجهی از رقبای خود عقب بماند. اکنون هیروشی هایاس؛ تحلیل‌گر پایگاه خبری Omdia اطلاعات جدیدی را درباره کنسول نینتندو سوئیچ 2 فاش کرده است. آخرین اطلاعات درباره این محصول توسط خبرگزاری بلومبرگ و به نقل از تحلیل‌گر پایگاه Omdia به اشتراک گذاشته شده است.

این تحلیل‌گر بر پایه زنجیره تامین نمایشگرهای کوچک و متوسط کمپانی، تحقیقاتی را انجام داده است. بر اساس اعلام این گزارش، نینتندو سوئیچ 2 از یک نمایشگر 8 اینچی با فناوری LCD استفاده خواهد کرد. انتظار می‌رود که این نمایشگر در مقایسه با پنل‌های 6.2 و 7 اینچی موجود در نسخه‌های استاندارد و اولد نینتندو سوئیچ نویدبخش پیشرفتی بزرگ باشد.

هیروشی هایاس می‌افزاید که نینتندو سوئیچ 2 عامل رشد 2 برابری فروش نمایشگرهای سرگرمی در سال 2024 به‌شمار خواهد رفت. این گزارش به جزئیات بیش‌تری اشاره نکرده است؛ اما خبرگزاری بلومبرگ ادعا می‌کند که اطلاعات فوق از یک منبع معتبر دریافت شده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، نینتندو در جریان برگزاری رویداد Gamescom طی سال میلادی گذشته برای نخستین بار از کنسول سوئیچ 2 خود برای ناشران و توسعه‌دهندگان رونمایی کرد.

با توجه به اطلاعات فاش شده این دستگاه دارای تراشه انویدیا تگرا 239 خواهد بود؛ اما از فناوری DLSS پشتیبانی نخواهد کرد. همچنین شایعات مطرح شده نشان می‌دهند که کنسول آینده از گیم پلی 1080p با قابلیت ردیابی پرتوی (Ray Tracing) پشتیبانی می‌کند.

بعلاوه برخی گمانه‌زنی‌ها از به کارگیری پردازنده‌ای با معماری 5 یا 8 نانومتری در این دستگاه حکایت دارند. اطلاعات اخیر، نخستین جزئیات فاش شده درباره کنسول نینتندو سوئیچ 2 طی سال 2024 محسوب نمی‌شوند.

پیش از این و در اوایل ماه ژانویه، تحلیل‌گر دیگری ادعا کرد که کنسول مورد اشاره احتمالا با قیمت‌گذاری تقریبی 400 دلاری طی سال جاری میلادی عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH