بهترین دوربین عکاسی بازار در تمام رنج‌های قیمتی

این روزها که همه به دنبال تولید محتوا و انجام کارهای تصویری و ویدیویی هستند، دوربین‌های حرفه‌ای به یکی از محبوب‌ترین اقلام در بازار تبدیل شده‌اند. افراد زیادی در این سال‌ها اقدام به خرید دوربین حرفه‌ای کرده‌اند و تعداد بسیاری هم به دنبال خرید دوربین هستند و سوال مهم “بهترین دوربین عکاسی بازار کدومه؟” در ذهنشان نقش بسته است.

واقعیت آن است که در خرید دوربین حرفه‌ای ابتدا باید به بودجه و سپس به نوع کارایی مورد نیاز خود از دوربین گوشی دقت کنید. بسیاری از افراد بلاگر هستند و ویدیوهای اول شخص می‌گیرند یا آنکه تازه کار خود را آغاز کرده‌اند و صرف هزینه زیاد برای تهیه مقدمات کار برایشان الزامی نیست.

این افراد با دوربین گوشی هم می‌توانند بسیاری از کارهای خود را انجام دهند و نیازی به دوربین حرفه‌ای ندارند. البته که استفاده از دوربین حرفه‌ای در نتیجه کار تاثیرگذار خواهد بود ولی نوع محتوا شاید اولین رکن باشد و اگر شما محتوای خوبی تولید کنید، با دوربین گوشی هم کارتان راه میوفتد، همینطور که محتوای بسیاری از پیج‌ها یا کانال‌ها با دوربین گوشی تهیه می‌شود و بازدید بسیار بالایی هم دارد.

به این ترتیب باید به این نکته توجه کرد، گوشی‌های امروزه کیفیت بسیار بالایی دارند و شما با خرید یک گوشی پرچمدار یا بالارده هم وسیله کار خود را تهیه کرده‌اید و هم دوربینی با کیفیت بالا خواهید داشت به این دلیل خرید گوشی با کیفیت می‌تواند در هزینه‌های شما صرفه‌جویی کند.

بهترین دوربین عکاسی بازار

اما اگر به دنبال انجام کار حرفه‌ای و سطح بالا هستید و برای کار خود به قابلیت‌های تخصصی مانند تنظیم فاصله کانونی، فوکوس نقطه‌ای، زوم بالا بدون افت کیفیت، سرعت شاتر بالا و مواردی از این دست نیاز دارید، بهتر است یک دوربین حرفه‌ای خریداری کنید.

معرفی بهترین گوشی‌های مناسب برای عکاسی در ایران

ما در این مقاله بهترین دوربین عکاسی بازار در رده‌های قیمتی مختلف را به شما معرفی خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

بهترین برند دوربین عکاسی بازار

اما پیش از پرداختن به بهترین دوربین های عکاسی بازار بهتر است با بهترین برندهای دوربین عکاسی آشنا شویم.

کانن: کانن از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین برندهای تولید دوربین حرفه‌ای در بازار است. این شرکت دوربین‌‌هایی با قابلیت‌های متعدد و امکانات بی‌شمار تولید می‌کند که در بازار ایران هم بسیار محبوب است و به نوعی بهترین برند دوربین عکاسی در بازار شناخته می‌شود. کانن بیشترین سهم فروش در بازار جهانی را دارد و در همه رده‌‌های قیمتی محصولات خوبی را روانه بازار کرده است.

سونی: سونی از شرکت‌هایی است که خیلی دیر وارد حوزه تولید دوربین عکاسی و فیلم‌برداری شد ولی به واسطه سال‌ها تولید محصولات مختلف توانسته محصولات باکیفیتی تولید کند. بسیاری از عکاسان حرفه‌ای دوربین‌های سونی را با هیچ برند دیگری عوض نمی‌کنند و شاید یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افراد حرفه‌ای دوربین‌های سونی باشد که معمولا قیمت بالایی هم دارند.

بهترین دوربین عکاسی بازار

نیکون: نیکون هم از قدیمی‌ترین برندهای تولید دوربین در جهان است و بیش از 100 سال قدرت داردو این برند دوربین‌ها بسیار خوب و پرطرفداری در رده‌های قیمتی مختلف تولید می‌کند و لنزها متنوعی هم دارد. نیکون سومین برند پر فروش بازار است و در سال‌های اخیر جای خود را به سونی داده ولی هنوز هم محصولات با کیفیتی تولید می‌کند.

راهنمای کامل خرید گوشی برای عکاسی: به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

برندهای دیگر مانند فوجی فیلم، لومیکس و المپوس هم هستند که دوربین‌های بسیار خوبی تولید می‌کنند ولی تا برندهای مرحی مانن کانن و سونی هستند، کمتر کسی به سراغ این بنردها می‌رود.

بهترین دوربین عکاسی بازار

در ادامه نگاهی به بهترین دوربین های عکاسی در هر رده قیمتی بازار خواهیم داشت و قابلیت‌های این دوربین‌ها را معرفی خواهیم کرد.

کانن EOS 2000D بهترین دوربین اقتصادی

قیمت حدود 20 میلیون تومان

کانن 2000D را می‌توان بهترین دوربین ارزان قیمت بازار معرفی کرد. دوربین‌های ارزان‌تر از این مدل کارایی خیلی زیادی ندارند و اگر شما به دنبال خرید یک مدل ارزان قیمت هستید بهتر است حداقل به اندازه قیمت کانن 2000D هزینه کنید.

حدود قیمت 20 میلیون تومان این دوربین برای مدل با لنز بدون لرزشگیر است، این دوربین با لنز دارای لرزشگیر هم عرضه شده که قیمت آن کمی بیشتر است.

این دوربین برای عکاسی آماتوری و نیمه حرفه‌ای مناسب است ولی برای فیلم‌برداری توصیه نمی‌شود. بزرگ‌ترین مشکل این دوربین که باعث می‌شود برای فیلم‌برداری مناسب نباید نبودن درگاه میکروفن است. درواقع با خرید این مدل نمیتونید از میکروفن استفاده کنید و همین کافیست تا کسانی که قصد تولید محتوای ویدیویی دارند بیخیال این مدل شوند.

بهترین دوربین عکاسی بازار

کانن در این مدل از نمایشگر 3 اینچی غیرلمسی و ثابت استفاده کرده تا تفاوت آن با دوربین‌ها گران قیمت‌تر مشخص شود.

البته سنسور دوربین 24 مگاپیکسلی با کیفیت این مدل برای عکاسی مناسب است و اگر بتوانید شرایط نوری مناسبی را فراهم کنید، می‌ـوانید عکس‌ها بسیار جذابی با این مدل بگیرید.

فیلم‌برداری فول‌اچ‌دی 30 فریم کیفیت معمولی دارد که باعث می‌شود این مدل باز هم برای فیلم‌برداری پیشنهاد نشود. وزن این مدل بیش از نیم کیلو است که شاید برای استفاده طولانی مدت به ویژه برای دختران کمی سنگین باشد.

مشخصات:

  • وزن: 675 گرم
  • سنسور: 24 مگاپیکسل
  • پردازشگر: Digic + 4
  • لنز: 18-55 بدون لرزشگیر (مدل دارای لرزشگیر هم موجود هست)
  • فیلم‌برداری: فول‌اچ‌دی 30 فریم
  • سرعت شاتر: از 1/4000 تا 30 ثانیه
  • ایزو: از 100 تا 12800
  • نمایشگر لمسی و چرخان: خیر
  • فلش: دارد
  • اقلام همراه: باتری، شارژر، بند، لنز و دفترچه راهنما

کانن EOS 250D دوربین اقتصادی همه‌کاره

قیمت حدود 28 میلیون تومان

این  مدل از دوربین‌های خوش قیمت و همه کاره بازار است که هم برای فیلم‌برداری و هم عکس‌برداری توصیه می‌شود. اگر بودجه محدودی دارید و می‌خواهید یک دوربین برای انجام تمامی کارهای محتوایی خود انجام دهید، از کانن EOS 250D استفاده کنید.

این مدل با لنز 18-55 میلیمتری حدود 28 میلیون تومان قیمت دارد که بهترین انتخاب برای خرید دوربین کمتر از 30 میلیون تومان است.

بهترین دوربین عکاسی بازار

کانن 250D ابعاد کوچک و وزن سبکی دارد و برای افرادی که طولانی مدت از دوربین کار می‌کنند بسیار مناسب است، کانن در این دوربین از سنسور 24 مگاپیکسلی با کیفیتی استفاده کرده که می‌تواند عکس‌های خوبی ثبت کند.

وجود نمایشگر 3 اینچی لمسی و قابل چرخش باعث می‌شود بتوانید در زوایای مختلف با دوربین کار کنید. همچنین قابلیت فیلم‌برداری 4K ورودی میکروفن این مدل را برای فیلم‌برداری مناسب کرده است.

در این دوربین از پردازنده Digic 8 استفاده شده که به قدرت و سرعت فوکوس خودکار آن کمک کرده و فوکوس خودکار با دقت بسیار بالای این مدل به یکی نقاط قوت آن تبدیل شده است.

مشخصات:

  • وزن: 436 گرم
  • سنسور: 24 مگاپیکسل
  • پردازشگر: Digic 8
  • لنز: 18-55 بدون لرزشگیر (مدل دارای لرزشگیر هم موجود هست)
  • فیلم‌برداری: 4K و 24 فریم
  • سرعت شاتر: از 1/4000 تا 30 ثانیه
  • ایزو: از 100 تا 25600
  • نمایشگر لمسی و چرخان: بله
  • فلش: دارد
  • اقلام همراه: باتری، شارژر، بند، لنز و دفترچه راهنما

سونی ZV-E10 راست کار بلاگرها و یوتیوبرها

قیمت حدود 41 میلیون تومان

اگر برای تولید محتوای ویدیویی به دنبال یک دوربین باکیفیت، سبک و کاربردی هستید، می‌توانید از دوربین سونی ZV-E10 با لنز 16-55 میلی‌متری استفاده کنید. این مدل به طور کلی برای فیلم‌برداری بلاگری و یا استریم ساخته شده و یکی از بهترین دوربین های عکاسی بازار برای تولید محتوای ویدیویی است.

این دوربین بدنه سبکی دارد و به راحتی روی هر پایه‌ای می‌ایستد. سونی در این مدل از یک میکروفن بیرونی استفاده کرده که صدا تا فاصله یک و نیم تا دو متر را به خوبی صحبت می‌کند و یوتیوبرها و بلاگرها بدون میکروفن می‌توانند با این دوربین ویدیو ضبط کنند.

بهترین دوربین عکاسی بازار

دوربین 24 مگاپیکسلی کراپ فریم این مدل در حالت نور بالا و پایین می‌تواند به خوبی ویدیو ضبط کند و حتی در تاریکی ویدیوهای بسیار خوبی می‌گیرد.

قابلیت فیلم‌برداری 4K و 30 فریم و یا فول‌اچ‌دی 160 فریم امکان بسیار خوبی برای گرفتن فیلم‌های نرم و یا اسلوموشن دارد.

از قابلیت‌های ویژه فیلم‌برداری که برای این مدل در نظر گرفته شده می‌توان به فوکوس خودکار بسیار سریع، حذف پس‌زمینه در هنگام فیلم‌برداری و فیلتر اصلاح صورت اشاره کرد.

این مدل قابلیت استفاده به صورت وبکم را نیز دارد که برای پخش زنده یا استریم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدل باتری جداگانه ندارد و با برق شارژ می‌شود.

مشخصات:

  • وزن: 320 گرم
  • سنسور: 24 مگاپیکسل
  • پردازشگر: Bionz X
  • لنز: 16-50 با لرزشگیر
  • فیلم‌برداری: 4K و 30 فریم  – فول‌اچ‌دی 120 فریم
  • سرعت شاتر: از 1/4000 تا 30 ثانیه
  • ایزو: از 100 تا 32000
  • نمایشگر لمسی و چرخان: بله
  • فلش: ندارد
  • اقلام همراه: شارژر، لنز و دفترچه راهنما

کانن EOS 850D دریچه ورود به دنیای حرفه‌ای‌ها

قیمت حدود 48 میلیون تومان

کانن 850D در رده قیمتی قرار دارد که مرز میان دوربین‌‌های اقتصادی و حرفه‌ای است. این مدل را می‌توان یکی از ارزان‌ترین دوربین‌های حرفه‌ای و همه‌کاره در بازار نامید. با این دوربین می‌توانید تصاویری و ویدیوها حرفه‌ای بگیرید و سطح کار خود را از آماتوری ارتقا دهید.

این مدل در واقع نسخه جدیدتر مدل 80D محسوب می‌شود که با امکانات تقریبا یکسان اما بهبود یافته نسبت به آن مدل در بازار موجود است.

این دوربین 750 گرم وزن دارد و ممکن است در طولانی مدت دست شما را اذیت کند. صفحه نمایش این مدل 3 اینچ لمسی و چرخشی است و کمک می‌کند در هر زاویه‌ای بتوانید عکس یا فیلم‌برداری کنید.

بهترین دوربین عکاسی بازار

پردازشگر Digic 8 تاثیر بسزایی در عملکرد دوربین دارد که فوکوس سریع صورت و چشم یکی از این موارد است، این دوربین می‌توانید 45 نقطه بر روی تصویر فوکوس کنید

کانن در این مدل از سنسور 24 مگاپیکسلی استفاده کرده که با لنز 18-55 بزرگ‌نمایی سه برابری به شما می‌دهد. اما اگر قصد دارید عکس‌های پرتره حرفه‌ای بگیرید، یا به عکاسی از مناظر یا محیطهای بزرگ علاقه دارید و زوم بیشتری می‌خواهید، استفاده از لنز 18-135 تجربه کار شما را کاملا متفاوت خواهد کرد.

بقیه امکانات این دوربین مانند کانن 250D را نیز دارد و از نظر سرعت شاتر و ایزو همان قابلیت‌ها را دارد.

مشخصات:

  • وزن: 750 گرم
  • سنسور: 24 مگاپیکسل
  • پردازشگر: Digic 8
  • لنز: 18-55 با لرزشگیر
  • فیلم‌برداری: 4K و 30 فریم – فول‌اچ‌دی 50 فریم
  • سرعت شاتر: از 1/4000 تا 30 ثانیه
  • ایزو: از 100 تا 25600
  • نمایشگر لمسی و چرخان: بله
  • فلش: دارد
  • اقلام همراه: باتری، شارژر، بند، لنز و دفترچه راهنما

سونی آلفا A7C کوچکترین دوربین بدون آینه تمام فریم

قیمت حدود 88 میلیون تومان

سونی مثل همیشه یک دوربین کوچک و سبک طراحی کرده که کارهای بزرگی انجام می‌دهد. این مدل لقب کوچیک‌ترین دوربین بدون آینه تمام فریم دنیا را یدک می‌کشد و تنها 509 گرم وزن دارد که در این رده قیمتی بسیار مناسب است.

این دوربین می‌تواند 740 عکس را تنها با یک شارژ انجام دهد. در بخش فیلم‌بردرای رزولوشن 4K با 120 فریم برثانیه قابلیت‌های زیادی برای فیلم‌برداری با فریم بالا و اسلوموشن را به شما می‌دهد.

اتوفوکوس و لرزشگیر این مدل کیفیت بسیار بالایی دارد و شما در هنگام عکس‌برداری و فیلم‌برداری یک قدم جلوتر از دیگر مدل‌های بازار خواهید بود. 693 نقطه فوکوس خود بیان کننده قدرت فوکوس این مدل است که می‌تواند در فیلم‌برداری از سوژه‌های در حال حرکت مانند مسابقات ورزشی کمک کننده باشد.

این مدل هم فلاش داخلی ندارد و برای تامین نور باید از نور خارجی استفاده کنید. همچنین قدرت بالای ثبت سوژه در شرایطی که نور کم است از مهم‌ترین ویژگی‌های این محدل محسوب می‌شود.

مشخصات:

  • وزن: 509 گرم
  • سنسور: 24 مگاپیکسل
  • پردازشگر: Bionz X
  • لنز: 28-60 با لرزشگیر
  • فیلم‌برداری:4K  و 120 فریم
  • سرعت شاتر : از 1/8000 تا 30 ثانیه
  • ایزو: از 50 تا 51200
  • نمایشگر لمسی و چرخان: بله
  • فلش: ندارد
  • اقلام همراه: باتری، شارژر، بند، لنز و دفترچه راهنما

دوربین کانن EOS R7 همه کاره قدرتمند

حدود قیمت 94 میلیون تومان

کانن R7 یک انتخاب بسیار عالی و قدرتمند برای عکاسان حرفه‌ای تا قیمت 100 میلیون تومان است. این دوربین هم در بخش فیلم‌برداری و هم عکس‌برداری یک دوربین کاملا حرفه‌ای و همه‌کاره است و می‌توانید انواع عکاسی از پرتره تا عکاسی طبیعت و ورزشی را با این دوربین انجام دهید.

این دوربین از سیستم دوال پیکسل اوتوفوکوس نسل دو کانن بهره می‌برد که امکان تعقیب سوژه با سرعت بالا را دارد. با فیلم‌برداری 4K و 60 فریم می‌توانید با کیفیت بالایی در طبیعت یا هر محیط دیگری عکس‌برداری کنید. همچنین امکان فیلم‌برداری فول‌اچ‌دی 120 فریم هم وجود دارد.

بهترین دوربین عکاسی بازار

این دوربین اولین محصول از خانواده EOS R است که از سنسور قدرتمند APS-C CMOS بهره می‌برد، این سنسور 32 مگاپیکسلی نقصی در عکساسی ندارد و بهترین نتیجه خروجی را به ارمغان می‌آورد.

این مدل هم از پردازنده DIGIC X بهره می‌برد که عملکرد آن در فوکوس خودکار 61 نقطه‌ای، تشخیص سوژه و تعقیب سوژه فوق‌العاده است.

لرزشگیر بالا و بدنه مقاوم از دیگر قابلیت‌های این دوربین هستند.

مشخصات:

  • وزن: 530 گرم
  • سنسور: 32 مگاپیکسل
  • پردازشگر: Digic X
  • لنز: 18-55 با لرزشگیر
  • فیلم‌برداری:4K  و 60 فریم  – فول‌اچ‌دی 120 فریم
  • سرعت شاتر : از 1/8000 تا 30 ثانیه
  • ایزو: از 100 تا 51200
  • نمایشگر لمسی و چرخان: بله
  • فلش: دارد
  • اقلام همراه: باتری، شارژر، بند، لنز و دفترچه راهنما

سونی آلفا A7S مارک 3 یک هیولای کامل

قیمت حدود 137 میلیون تومان

این دوربین برخلاف مدل‌های دیگر سونی نه کوچک است و نه سبک، اتفاقا برعکس به طور کامل با یک هیولای تمام قد طرف هستید. سری آلفا 7 سونی به طور کلی از بهترین دوربین های عکاسی در بازار هستند.

سونی در این مدل از یک سنسور تمام فریم از نوع Exmor-R استفاده کرده که در شرایط نور بد، می‌تواند نور زیادی را جذب کند و عکس‌های با کیفیت بگیرد.

این مدل به یکی از جدیدترین سیستم‌های فوکوس سونی مجهز شده که 759 نقطه فوکوس را در کل عکس شناسایی می‌کند.

بهترین دوربین عکاسی بازار

با این دوربین می‌توانید تصاویر 4K و 120 فریم و فول‌اچ‌دی 240 فریم ثبت کنید. حالت اسلوموشن این دوربین در حال فول‌اچ‌دی برای افرادی که به تولید مستند یا فیلم‌برداری از حیاط وحش می‌پردازد کارایی زیادی دارد.

لرزش‌گیر پنج محوره این مدل می‌تواند به خوبی تمامی لرزش‌های دست و دوربین را دفع کند و تصویری نرم به شما تحویل دهد.

پردازشگر  Bionz XR یک نسخه پیشرفته نسبت به مدل‌های قبلی بوده و می‌تواند تصاویری با تنظیم رنگ واقعی، دامنه پویا و بدون نویز را در شب و شرایط نوری نامناسب ثبت کند.

سرعت شاتر بالای این مدل اجازه می‌دهد با سرعت بالا از سوژه‌های در حال حرکت عکس بگیرید،

مشخصات:

  • وزن: 700 گرم
  • سنسور: 12 مگاپیکسل
  • پردازشگر: Bionz X
  • لنز: بدون لنز
  • فیلم‌برداری: 4K و 120 فریم –  فول‌اچ‌دی 240 فریم
  • سرعت شاتر: از 1/8000 تا 30 ثانیه
  • ایزو: از 80 تا 102400
  • نمایشگر لمسی و چرخان: بله
  • فلش: ندارد
  • اقلام همراه: باتری، شارژر، بند، لنز و دفترچه راهنما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH