مدل‌های آینده اپل واچ برای تشخیص سلامت کاربران از عرق آنها استفاده خواهند کرد

برخی افراد مایل به عرق کردن هستند؛ زیرا این موضوع نشان می‌دهد که آنها یک تمرین سخت را پشت سر گذاشته‌اند. از سوی دیگر عرق کردن برای تعدادی از افراد آزاردهنده است؛ چرا که نشان می‌دهد بدن آنها بسیار گرم شده یا در موقعیت ناراحت‌کننده‌ای قرار گرفته است.

با این‌حال مهندسین شرکت اپل قصد دارند تا با آنالیز عرق کاربران به گردآوری داده‌های مرتبط با سلامت آنها بپردازند. به همین دلیل غول آمریکایی اخیرا درخواست ثبت پتنتی تحت عنوان “دستگاه‌های پوشیدنی با قابلیت سنجش تعریق” را مطرح نموده است. البته اپل این پتنت جدید را بر روی ساعت هوشمند خود متمرکز نموده است. تصاویر ضمیمه شده به پتنت به وضوح نشان‌دهنده یک دستگاه اپل واچ هستند.

بر اساس گزارش وبسایت PatentlyApple، اپل در اسناد ارسالی به دفتر ثبت اختراعات و نمادهای تجاری ایالات‌متحده (USPTO) خاطرنشان کرده که دستگاه محاسبه شاخص‌های تعریق شامل یک محفظه با سطح خارجی رو به پوست، یک حسگر تعریق و یک پردازنده پیکره‌بندی شده است. حسگر تعریق نیز از الکترودهای اولیه و ثانویه تشکیل شده است. شاخص‌های تعریق با استفاده از حسگر تشخیص عرق محاسبه می‌شوند.”

اپل در ادامه می‌افزاید: “برای محاسبه شاخص‌های تعریق در صورت لزوم می‌توان از یک حسگر تعریق ثانویه نیز استفاده کرد. شاخص‌های تعریق در حافظه اپل واچ قابل ذخیره‌سازی هستند.”

همچنین پتنت ثبت شده نشان می‌دهد هنگامی‌که یک کاربر اپل واچ در حال انجام ورزش‌هایی نظیر پیاده‌روی‌، دویدن یا دوچرخه‌سواری است؛ دستگاه احتمالا میزان تعریق تقریبی وی در اولین بازه زمانی مربوط به تمرین را محاسبه می‌کند. این موضوع به کاربر کمک می‌کند تا از میزان دفع کل مایعات در طول جلسه تمرین مطلع شود.

حسگرهای تعریق در قسمت پشتی اپل واچ قرار می‌گیرند.

برای اجرای تست تعریق آنی می‌توان از یک بازه زمانی کوتاه‌تر احتمالا 5 ثانیه‌ای استفاده کرد. بدین‌ترتیب کاربر می‌تواند میزان از دست رفتن مایعات بدن در هر نقطه از جلسه تمرین و همچنین کل مایعات دفع شده مطلع شود.

ثبت پتنت جدید توسط اپل لزوما به‌معنای عرضه یک محصول تازه نخواهد بود. در واقع هر پتنت لزوما به یک ویژگی جدید در دستگاه‌های اپلی تبدیل نمی‌شود. با این‌حال این موضوع برای اپل واچ تا حدی منطقی است؛ اما اپل برای نامگذاری این ویژگی بایستی از عنوانی استفاده نماید که کاربران را وادار به عرق کردن نکند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH