مشخصات دوربین گوشی پرچمدار اکسپریا 1 مارک 6 سونی فاش شد

بر اساس گمانه‌زنی‌های مطرح شده در ماه سپتامبر سال گذشته انتظار می‌رفت که شرکت سونی تقریبا یک ماه پس از معرفی دستگاه‌های سری گلکسی S24 سامسونگ از گوشی پرچمدار جدید خود با نام اکسپریا 1 مارک 6 رونمایی خواهد کرد.

پرچمداران جدید سامسونگ در روز 17 ژانویه (27 دی ماه) رسما معرفی شدند و اکنون در حال نزدیک شدن به پایان بازه زمانی یک ماهه هستیم. به‌نظر می‌رسد که سونی در تدارک رونمایی از نسل جدید گوشی‌های اکسپریا خود در بازارهای جهانی است.

اطلاعات تبلیغاتی منتشر شده توسط سونی نشان می‌دهند که آرایه دوربین پشتی اکسپریا 1 مارک 6 احتمالا از چه ویژگی‌هایی برخوردار خواهد بود. بر اساس تصویر بازاریابی که توسط یک کاربر با شناسه INSIDERSONY@ در شبکه اجتماعی X منتشر شده است؛ به‌نظر می‌رسد که هر 3 ماژول دوربین تعبیه شده روی پنل پشتی اکسپریا 1 مارک 6 از رزولوشن 48 مگاپیکسلی برخوردار خواهند بود.

این 3 دوربین مجهز به سنسورهای موبایلی Exmor T با ترانزیستورهای پیکسلی دو لایه هستند. سال گذشته گوشی اکسپریا 1 مارک 5 از سنسور 48 مگاپیکسلی Exmor T برای دوربین‌ اصلی پشتی خود استفاده کرد؛ در حالی‌که دو دوربین دیگر مجهز به سنسورهای 12 مگاپیکسلی بودند.

این تصویر به جزئیات بیش‌تری درباره هر یک از سنسورهای به‌کارگیری شده اشاره نموده است. یکی از 3 حسگر Exmor T دارای اندازه 1/1.4 اینچی بوده و از پیکسل‌های 1.12 میکرونی و گشودگی دیافراگم f/1.4 بهره می‌گیرد.

تصویر بازاریابی لو رفته برای آرایه دوربین پشتی اکسپریا 1 مارک 6 و پوستری که زمان معرفی این گوشی را نمایش می‌دهد.

همچنین این دوربین از فوکوس خودکار با قابلیت تشخیص فاز دو پیکسلی پشتیبانی نموده و دارای قابلیت بزرگنمایی اپتیکال 2 برابری است. سنسور موبایلی بعدی Exmor T در دوربین فوق‌عریض به‌کارگیری شده و از اندازه 1/2.7 اینچی و پیکسل‌های 0.6 میکرونی برخوردار است. این دوربین از لنز OCL (On-Chip Lens ) 2×2 ساخت شرکت سونی با حساسیت، وضوح تصویر، محدوده دینامیکی و سرعت بیش‌تر استفاده می‌کند.

سنسور Exmor T سوم از اندازه‌ای مشابه با نمونه مورد استفاده توسط دوربین فوق‌عریض برخوردار است؛ اما این سنسور از نوع تله‌فوتو بوده و از زوم اپتیکال 3 برابری و زوم 6 برابری مبتنی بر برش پشتیبانی می‌کند. بر اساس پیش‌بینی‌ها گوشی سونی اکسپریا 1 مارک 6 در روز 26 فوریه (7 اسفند ماه) در نمایشگاه MWC 2024 در شهر بارسلون معرفی خواهد شد. این موضوع در پوستر دوم به اشتراک گذاشته شده توسط INSIDERSONY@ مورد اشاره قرار گرفته است.

در صورت صحت شایعات پیش‌تر منتشر شده انتظار می‌رود که در سال 2024 شاهد عرضه آخرین گوشی‌های اکسپریا سونی با این برند تجاری خواهیم بود. با توجه به گزارش‌های منتشر شده، سونی در سال 2025 استفاده از نام اکسپریا را متوقف نموده و از زبان طراحی جدیدی برای گوشی‌ها سال آینده خود استفاده خواهد کرد.

شروع دوباره احتمالا بهترین راهکار پیش‌ رو برای سونی به‌شمار خواهد رفت؛ چرا که گوشی‌های هوشمند سری اکسپریا با استقبال مطلوبی از جانب مشتریان مواجه نشده و سونی تنها سهم 0.35 درصدی از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH