تصاویر جدیدی از ویندوز 9 به رسانه‌ها درز کرد

Windows9leak

مایکروسافت هواداران را برای نسخه جدیدی سیستم‌عامل خود بسیار تشنه کرده است و علاقه به این نسخه از ویندوز در حال افزایش روزافزون است و در این میان سرانجام تصاویر جدیدی از ویندوز 9 به رسانه‌ها درز کرده است که در آن استارت منوی جدید به نمایش درآمده است.

در این اسنپ‌شات‌های منتشرشده از ویندوز 9 معلوم شده است که ویندوز 9 که با نام threshold نیز شناخته می‌شود قرار است تا امکانات بسیار جالبی را به این سری ویندوز اضافه کند.

دو وب‌سایت المانی برای نخستین بار به انتشار این تصاویر که تعداد آن‌ها 20 عدد است دست زده‌اند و در تصاویر منتظر شده نخستین موردی که به چشم می‌آید حضور یک مینی استارت منوی خاص در گوشه پایین سمت چپ صفحه است که نشان می‌دهد که سازندگان نسخه جدید ویندوز بر سر قول خود باقی مانده‌اند و این قابلیت محبوب را با رویکردی نوین به سری ویندوز بازگردانده‌اند.

این استارت منو در حقیقت تلفیقی از استارت منوی کلاسیک و استارت منوی ویندوز 8 است و به همین دلیل نیز می‌توان از توانایی‌های هردو مدل استارت منو بهره‌مند گردید. علاوه بر این در تصاویر منتشرشده از قابلیت‌های بسیار جزئی پرده‌برداری شد که هیچ‌کدام تاثیر به سزایی در کارکرد عمومی ما با ویندوز نخواهند داشت ولی نشان از تلاش سازندگان این نسخه از ویندوز برای بهبود ویندوز 9 نسبت ه نسخه‌های پیشین این سیستم‌عامل دارد.

ویندوز 9 قرار است تا در بهار سال 2015 به بازار مصرف عرضه شود و عملکردهای ویژه‌ای مانند سیستم‌های اشتراک‌گذاری مستقیم نیز به این سیستم‌عامل افزوده خواهند شد تا نیازهای کاربران روزافزون شبکه‌های اجتماعی را پاسخگو باشند. این اقدام ویندوز برای بهینه‌سازی ساختار استفاده از شبکه‌های اجتماعی درنهایت به نفع مایکروسافت تمام خواهد شد و ممکن است فروش این سیستم‌عامل را افزایش بدهد.

دیگر نکته بهبودیافته در ویندوز 9 را می‌توان بازار نرم‌افزاری ویندوز دانست که برخلاف گذشته دیگر تمامی صفحه را نخواهد پوشانید و می‌توان از آن مانند یک پنجره مجزا استفاده کرد. همچنین امکان جستجوی مستقیم از طریق یک آیکون ویژه در کنار استارت منو به این سیستم‌عامل افزوده شده است تا بتوان به‌راحتی و بدون دردسرهای منوی جمع‌ شونده سمت راست ویندوز 8، از مزایای این منو استفاده نمود.

به‌صورت کلی و با استخراج اطلاعات از این بیست تصویر می‌توان گفت که مایکروسافت تلاش داشته است تا بیشترین تغییرات ممکن را با کمترین میزان حذف امکانات ویندوز 8، به‌صورت همزمان به اجرا دربیاورد که نتیجه آن در ویندوز 9 را نمی‌توان تا هنگام عرضه این سیستم‌عامل موردبررسی قرارداد و برای اظهارنظر دقیق باید تا بهار پیش‌ رو به انتظار نشست.

2 در مورد “تصاویر جدیدی از ویندوز 9 به رسانه‌ها درز کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH