یک‌چهارم اندرویدی‌ها طعم کیت کت می‌دهند

kitkat4.4_1

شاید اگر در یک مقاله مشابه و شش ماه پیش نام اندروید کیت را می‌آوردیم، در ذهن شما خوانندگان عزیز این سیستم‌عامل به‌عنوان یک گزینه بسیار ویژه و تنها بر روی دستگاه‌های خاص مجسم می‌شد ولی آخرین آمار منتشرشده نشان می‌دهد که تقریبا یک‌چهارم اندرویدی‌ها طعم کیت کت می‌دهند.

سیستم‌عامل محبوب اندروید که پرمخاطب‌ترین سیستم‌عامل همراه جهان است در حال حاضر 5 نسخه فعال را در بازار مصرف می‌بیند که شامل نسخه‌های 2.2 یا فرویو، 2.3.3 و 2.3.7 یا جینجر برد، نسخه‌های 4.0.3 و 4.0.4 یا آیس کریم سندویچ و نسخه‌های 4.1 و 4.2 و 4.3 یا سری جلی بین و درنهایت نسخه‌های زیرگروه 4.4 یا همان اندروید کیت کت هستند و نسخه‌های قدیمی‌تر از نسخه فرویو را نمی‌توان در بازار مصرف پیدا نمد زیرا عملا پشتیبانی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری از این دستگاه‌ها به پایان رسیده است.

در این میان آمار مصرف نشان از این دارد که اندروید فرویو تنها 0.7 درصد از کل بازار اندروید امروزی را به خود اختصاص داده است و از این نظر در پایین‌ترین رده قرار می‌گیرد ولی نخستین نکته جالب هنگامی رونمایی می‌شود که می‌بینیم اندروید جینجر برد از اندروید آیس کروم سندویچ مرسوم‌تر است. اندروید 4 یا همان آیس کریم سندویچ توانسته است تا تنها 9.6 درصد از مخاطبین فعلی اندروید را به خودش اختصاص بدهد و این آمار برای اندروید جینجربرد برابر با 11.4 درصد است.

اندروید جلی بین با رده‌های مختلف خود توانسته است تا پرکاربردترین نسخه اندروید در میان مصرف‌کنندگان باشد و 53.8 درصد از کل کاربران اندرویدی از این نسخه از این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند. البته این آمار به تفکیک شامل 25.1 درصد برای نسخه 4.1 و 20.7 درصد برای نسخه 4.2 و تنها 8 درصد برای نسخه 4.3 است. در پایان نیز اندروید کیت کت توانسته است تا 24.5 درصد از کل کاربران اندروید را به خود اختصاص بدهد.

البته باید منتظر ماند و دید که در آینده و با توجه به عرضه اندروید 5 و عرضه دستگاه‌های بیشتری بر پایه سیستم‌عامل اندروید کیت کت، چه نتیجه‌ای حاصل خواهد شد و چیزی که مسلم است حذف نسخه‌های قدیمی اندروید از بازار مصرف‌کنندگان است زیرا گوشی‌های مجهز به نسخه‌های قدیمی نیز به‌تدریج در حال از رده خارج شدن هستند.

اندروید بیشتر از هشتاد درصد از کل کاربران موبایل را به خود جذب کرده است و نسخه به نسخه نیز این محبوبیت را افزایش داده است ولی نکته مهم اینجاست که با توجه به تغییرات و پیشرفت ویندوزفون و عرضه نسخه جدیدی iOS در قالب گوشی آیفون 6، این آمار سیر نزولی به خود خواهد گرفت یا اندروید خواهد توانست رقبای خود را از بازار رقابت بیرون کرده و همچنان محبوب‌ترین سیستم‌عامل تلفن‌های همراه هوشمند جهان باقی بماند یا خیر.

3 در مورد “یک‌چهارم اندرویدی‌ها طعم کیت کت می‌دهند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH