تنظیمات کارخانه PS5

نحوه بازگردانی PS5 به تنظیمات کارخانه

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود بخواید کنسول PS5 خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید. در بعضی از موارد حتی انجام این کار به تنها راه چاره نیز تبدیل می‌شود. با ما در آی‌تی‌رسان با آموزش نحوه بازگردانی PS5 به تنظیمات کارخانه همراه باشید.

خوشبختانه انجام این کار نسبت به برگرداندن کنسول پلی‌استیشن 4 به تنظیمات کارخانه، آسان‌تر شده، اما همچنان مشکلات خاص خود را دارد. لازم به ذکر است که با انجام این کار، تمام اطلاعات شما از روی کنسول پاک خواهد شد. پس اگر قصد حفظ برخی از این اطلاعات را دارید، بهتر است اول آن‌ها را در جایی دیگر ذخیره کنید.

در این مقاله دو آموزش مختلف را قرار دادیم. آموزش اول سطحی بوده و برای کسانی است که می‌خواهند به سرعت این کار را انجام دهند. آموزش دوم، مراحل دقیق‌تری دارد و برای کسانی است که می‌خواهند احتیاط بیشتری به خرج دهند و یا به گزینه‌های بیشتری نیاز دارند.

نحوه بازگردانی PS5 به تنظیمات کارخانه – آموزش سریع

کنسول پلی‌استشین 5 گزینه‌های زیادی را برای ریست کردن در اختیار کاربران قرار می‌دهد که در بخش بعدی به آن‌ها می‌پردازیم. در این بخش، یک راه سریع برای پاک کردن تمام اطلاعات این کنسول را آموزش خواهیم داد.

توجه داشته باشید که این کار، تمام اطلاعات موجود در کنسول اعم از فایل‌های ذخیره، بازی‌ها و غیره را پاک می‌کند. بهتر است از موارد مهم یک نسخه بک‌آپ تهیه کنید.

  • قدم اول: وارد بخش تنظیمات کنسول شوید.
  • قدم دوم: بخش System را انتخاب کنید.
  • قدم سوم: بخش System Software را انتخاب کنید.
  • قدم چهارم: بخش Reset Options را انتخاب کنید.
  • قدم پنجم: گزینه Reset your console را انتخاب کنید.

بعد از چند دقیقه کنسول شما، به صورت خودکار، خود را ریست خواهد کرد و وارد صفجه نصب اولیه کنسول خواهد شد. اگر قصد فروش یا تعویض کنسول خود را دارید، این قسمت پایان راه شما خواهد بود. اگر به دلایل رفع مشکلات مختلف این کار را انجام داده‌اید، شاید لازم باشد مراحل دیگری را نیز انجام دهید.

نحوه بازگردانی پلی استیشن 5 به تنظیمات کارخانه – آموزش کامل

ریست کردن کنسول، کار تقریبا ساده‌ای است، اما گزینه‌های مختلفی برای انجام این کار وجود که خود کنسول توضیح کاملی درباره آن‌ها ارائه نمی‌کند. در این بخش سه گزینه مختلف را به صورت کامل توضیح و مراحل انجام آن‌ها را دقیق‌تر آموزش دادیم.

قدم اول: به بخش System Software بروید

برای شروع، کنسول خود را روشن کرده و وارد اکانت خود شوید. سپس از صفحه اولیه کنسول، وارد بخش تنظیمات شوید. اگر درون یک بازی هستید، می‌توانید با نگه داشتن دکمه Home روی دسته خود، به صفحه هوم کنسول بروید.

بالا سمت راست صفحه هوم کنسول، یک آیکون چرخ‌دنده قرار دارد که با انتخاب آن وارد تنظیمات کنسول خواهید شد. اول بخش System و سپس بخش System Software را انتخاب کنید تا به گزینه‌های ریست PS5 برسید.

قدم دوم (اختیاری): از اطلاعات خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید

قبل از این که یکی از گزینه‌های ریست کردن را انتخاب کنید، می‌توانید با رفتن به بخش “Back Up and Restore” یک نسخه پشتیبان از اطلاعات خود تهیه کنید. در این منو، شما می‌توانید اطلاعات مختلفی مانند بازی‌ها و برنامه‌ها را در یک حافظه ذخیره‌سازی جانبی ذخیره کنید.

اگر اشتراک PlayStation Plus را ندارید، انجام این کار توصیه می‌شود، چرا که فایل‌های ذخیره بازی‌ شما با ریست کردن کنسول نیز پاک خواهند شد. حتی اگر این اشتراک را دارید نیز، بهتر است محض احتیاط این کار را انجام دهید تا زحمات خود در بازی‌ها را از دست ندهید!

برای تهیه نسخه پیشتیان شما به یک حافظه ذخیره‌سازی جانبی با پشتیبانی از USB 3.0 نیاز خواهید داشت.

تنظیمات کارخانه PS5

قدم سوم: گزینه مدنظر خود برای ریست را انتخاب کنید

بعد از تهیه نسخه پشتیبان و برای ادامه مراحل ریست کنسول، باری دیگر به System Software رفته و این بار بخش Reset Options را انتخاب کنید. این کنسول 3 گزینه مختلف را به شما نمایش خواهد داد که در ادامه به توضیح هر یک خواهیم پرداخت.

گزینه Clear learning dictionary: این گزینه، تنها Termهای ذخیره شده در کنسول را پاک می‌کند و هیچ آسیبی به دیگر فایل‌های ذخیره شده مانند بازی‌ها و فایل‌های ذخیره نمی‌زند. این کنسول از Termهای وارد شده توسط شما، برای پیش‌بینی خواسته‌های احتمالی شما استفاده می‌کند.

گزینه Restore default settings: این گزینه تمام تنظیمات کنسول را به حالت پیش‌فرض برمی‌گرداند و هیج فایلی را حذف نمی‌کند.

گزینه Reset your console: با انتخاب این گزینه، تمام اطلاعات موجود بر روی کنسول پاک خواهد شد و PS5 شما به حالت کارخانه و روز اول خود باز خواهد گشت. اگر قصد فروش یا تعویض کنسول خود را دارید یا می‌خواهید همه‌چیز را پاک کنید، از این گزینه استفاده کنید.

سوالات متداول

چگونه می‌توان Soft Reset انجام داد؟

حالت Soft Reset هیچ اطلاعات را خذف نمی‌کند و هیچ تغییر خاصی اعمال نمی‌کند و تنها کنسول را یک بار خاموش و روشن می‌کند. اگر در حال حل مشکل یا ایراد خاصی از کنسول هستید، قدم اول انجام یک Soft Reset خواهد بود. برای انجام این کار دکمه هوم کنسول را بزنید. سپس آیکون Power را انتخاب کرده و گزینه Restart PS5 را بزنید.

آیا امکان بازیابی اطلاعات بعد از تنظیمات کارخانه وجود دارد؟

شما تنها در صورتی امکان بازیابی اطلاعات کنسول خود را خواهید داشت که یک نسخه پشتیبان از آن‌ها یا در فضای ابری یا در فضای ذخیره‌سازی جانبی تهیه کرده باشید. در غیر این صورت تمام اطلاعات به طور کامل از کنسول شما پاک خواهند شد.

چگونه می‌توان دسته دوال سنس PS5 را ریست کرد؟

شما می‌توانید دسته کنسول خود را به تنهایی ریست کنید. برای انجام این کار باید یک سوراخ ریز در پشت دسته خود پیدا کرده و یک جسمی مانند خلال دندان را به آرامی در آن فرو کنید تا یک دکمه فشار داده شود. با انجام این کار دسته به طور کامل ریست خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH