چرا باید محصولات آفیس را به صورت اورجینال بخریم؟

کارایی در کنار ایمنی برای هر کاربر کامپیوتر و البته تجارت وابسته به سیستمی بسیار مهم است. بنابراین بزرگ ترین مزیت خرید آفیس اورجینال این است که سیستم شما ایمن می‌ماند و در برابر خطرات احتمالی قدرت محافظتی بیشتری خواهد داشت. البته مزایای خرید آفیس اورجینال تنها به همین مورد ختم نمی‌شوند و مجموعه گسترده تری را دربر می‌گیرند که در قالب یک لیست جامع آن‌ها را برای شما شرح می‌دهیم.

آفیس شامل چه برنامه‌هایی می‌شود؟

قبل از بررسی مزایای خرید آفیس اورجینال باید با مجموعه برنامه‌های موجود در این بسته نرم افزاری آشنا شوید. مایکروسافت آفیس که برخی از آن به عنوان خانواده آفیس یاد می‌کنند در چند نسخه مختلف، متناسب با نیازهای کاربران طراحی و عرضه می‌شود. اما پرکاربردترین نسخه آفیس، مبتنی بر سیستم عامل ویندوز و تحت دسکتاپ بوده و برای رایانه‌های شخصی طراحی شده است.

مجموعه آفیس شامل برنامه ورد، اکسل، پاورپوینت، اوت لوک، اکسس و پابلیشر می‌شود که البته این موارد تنها چند نمونه از نرم افزارهای درون بسته آفیس را تشکیل می‌دهند.

مزایای خرید آفیس اورجینال

اینترنت پر از نسخه‌های کرک شده است که دسترسی به آن‌ها هم در کسری از ثانیه فراهم می‌شود. بسیاری از افراد هم به دلیل رایگان بودن این نسخه‌ها و البته نصب راحت تر، علاقه ای به استفاده از نسخه‌های اصلی ندارند. غافل از اینکه از مزایای فوق العاده آفیس اورجینال محروم می‌شوند و حتی در شرایط مهم تر ممکن است داده‌های خود را به خطر بیندازند. از مزایای خرید آفیس اورجینال می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

آموزش نصب راحت

یکی از مزایای خرید آفیس اورجینال استفاده از نسخه رسمی عرضه شده توسط مایکروسافت است که موارد متعددی همچون دستورالعمل‌های نصب نرم افزار، نحوه اجرای برنامه‌ها و حتی برخی از منابع آنلاین را به همراه دارد. مواردی که همگی مانند یک دوره آموزشی کمک کننده خواهند بود.

حفاظت از داده‌ها

با خرید آفیس 2019 اورجینال یا دیگر نسخه‌های اصلی آفیس، به طور ویژه ای از داده‌های اصلی خود پشتیبانی خواهید کرد. بر خلاف نسخه‌های اصلی، آفیس‌های کرک شده در هر نسخه ای می‌توانند خراب شوند و در یک برهه زمانی اطلاعات شما را از بین ببرند. اما نسخه‌های اصلی فاقد این مشکل هستند. بنابراین اگر آماده از دست دادن اطلاعات خود هستید، از خرید و نصب نسخه اصلی آفیس چشم پوشی کنید.

ایمنی در هنگام نصب

مزیت خرید آفیس اورجینال این است که در هنگام نصب، از شرایط ایمنی برخوردار خواهید بود. فایل کرک شده آفیس حتی اگر از منابع معتبر دانلود شود، احتمال دارد که به بدافزار، باگ یا ویروس‌های مختلف آلوده باشد. این موارد می‌توانند بر عملکرد کلی یا انتخابی رایانه شما، فارغ از خانگی یا تجاری بودن تأثیر بگذارند.

محافظت در برابر هکرها

کمی در اطلاعات موجود در سیستم کامپیوتری خود دقیق شوید و فکر کنید که تا چه حد اطلاعاتی در آن دارید که مایل نیستید آن‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارید؟ تصاویر و فیلم‌های خصوصی؟ داده‌های بانکی؟ اطلاعات مربوط به شغلتان؟ یا فایل‌های مربوط به پایانه نامه تان؟ حتی اگر به عنوان یک کاربر ساده از آفیس استفاده کنید، به هیچ وجه دوست ندارید که سیستم شما توسط هکرها کنترل شود.

یک آفیس کرک شده از لایه‌های امنیتی کافی در طول نصب و اجرا برخوردار نیست. بنابراین با سطح آسیب پذیری بالایی که دارد، شرایط را برای حمله و سوء استفاده هکرها فراهم می‌کند. این گزینه خصوصاً در شرایطی که قرار است از آفیس تجاری برای کسب و کار خود استفاده کنید، بسیار بحرانی تر خواهد بود. پس برای پیشگیری از قرار گرفتن در چنین شرایطی، شاید بد نباشد روی خرید نسخه اصلی آفیس سرمایه گذاری کنید.

دریافت به روز رسانی‌ها

دریافت مکرر آپدیت‌ها از دیگر مزایای خرید آفیس اورجینال محسوب می‌شود. در آپدیت‌های آفیس بسیاری از قابلیت‌های جدید و گاهاً کاربردی به برنامه‌ها اضافه می‌شود و از آن سو باگ‌های احتمالی برطرف خواهند شد. بنابراین کاربران با خیال راحت می‌توانند از آن استفاده کند. اگرچه شاید در ابتدا این مورد گزینه چندان مهمی به حساب نیاید، اما در نهایت به مرور آینده سیستم، عملکرد و امنیت آن را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

عدم دریافت به روز رسانی‌ها در زمان استفاده تجاری از برنامه‌های آفیس ممکن است منجر به بروز مشکل در نرم افزارها شود و این ایجاد وقفه حتی برای شرکت یا تجارت مورد نظر هزینه به دنبال داشته باشد. هزینه‌هایی که گاهی ممکن است از سرمایه گذاری روی خرید نسخه اصلی بیشتر هم باشند.

بهره مندی از پشتیبانی فنی

در صورت خرید نسخه اصلی اورجینال می‌توانید از خدمات پس از فروش نرم افزار آفیس بهره مند شوید. وجود پشتیبانی آنلاین برای هر نرم افزار به صورت جداگانه ای در دسترس است که در صورت بروز خطا یا مشکل فنی امکان برقراری ارتباط با کارشناسان شرکت سازنده را برای رفع آن فراهم می‌کند.

عدم انجام کار غیرقانونی

موضوع کپی رایت هنوز در کشور ما جا نیفتاده است، اما در سایر کشورهای دنیا به عنوان یک کار غیر قانونی و به اصطلاح دزدی در نظر گرفته می‌شود. بنابراین اگر نمی‌خواهید هنگام خروج از کشور به چشم یک سارق به شما نگاه شود، پیشنهاد می‌کنیم از نسخه اصلی آفیس استفاده کنید.

استفاده از آفیس کرک شده در صورتی که به تأیید مجموعه سازنده برسد، می‌تواند عواقب ناخوشایند جریمه شدن را در پی داشته باشد. برای مثال در برخی از موارد مایکروسافت امکان استفاده از محصولات خود را در رایانه شخصی یا شرکتی شما ممنوع و سلب می‌کند.

قیمت آفیس اورجینال

قیمت آفیس اورجینال بسته به نسخه ای که تهیه می‌کنید و نوع خرید آن متفاوت است. برای مثال شما می‌توانید بسته به بودجه و نیاز خود، از اشتراک ماهانه یا سالانه آفیس استفاده کنید یا حتی یک بار برای تهیه این مجموعه هزینه پرداخت کنید. به طور کلی گزینه‌های اشتراکی متعددی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید یا یک هزینه اولیه پرداخت کنید، بدون اینکه نیاز به شارژ مجدد آن داشته باشید.

البته برخی از برنامه‌های آفیس مثل (Microsoft Word) ممکن است به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار بگیرند، اما حاوی تمامی ویژگی‌های ضروری نیستند. برای مثال با نصب ورد رایگان (غیر کرک شده) شاید بتوانید متن را باز کنید یا آن را ذخیره، کپی یا چاپ کنید، اما امکان رسم نمودار، درج جدول یا بهره مندی از قابلیت‌های متنوع قالب بندی برای شما فراهم نیست.

کلام آخر

  • مایکروسافت آفیس مجموعه ای از نرم افزارهای کاربردی در رایانه را شامل می‌شود که هم برای مصارف خانگی، هم آموزشی و هم تجاری کاربرد زیادی دارند.
  • استفاده از نسخه کرک شده آفیس می‌تواند معایب زیادی را به دنبال داشته باشد که از مهم ترین آن‌ها به خطر افتادن داده‌های موجود در سیستم است.
  • با خرید نسخه‌ اورجینال آفیس می‌توانید از مزایای متعدد آن مثل دریافت مکرر به روز رسانی‌ها، امنیت تضمین شده و بهره مندی از پشتیبانی برخوردار شوید.
  • قیمت آفیس اورجینال با توجه به نسخه این نرم افزار و نوع اشتراکی که تهیه می‌کنید متفاوت است.

 

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH