اپل روی توسعه یک دستگاه تاشو به‌عنوان جایگزین آیپد مینی کار می‌کند

بر اساس گزارش نشریه کره‌ای The Elec، شرکت اپل سرگرم بررسی بازار دستگاه‌های تاشو بوده و به‌دنبال توسعه یک دستگاه 7 تا 8 اینچی و عرضه آن به‌عنوان جانشین آیپد مینی است. به گفته نشریه کره‌ای، این محصول احتمالا بین سال‌های 2026 تا 2027 به بازار عرضه خواهد شد.

همچنین برخی گزارش‌ها نشان می‌دهند که اپل روی توسعه یک مدل آیپد مینی با نمایشگر اولد نیز کار می‌کند. بر اساس بعضی شایعات مطرح شده، این محصول احتمالا در سال 2026 روانه بازار می‌شود. بنابراین این موضوع تا حدی موجب سردرگمی می‌شود؛ چرا که هنوز مشخص نیست دستگاه شایعه شده یک آیفون تاشو یا آیپد تاشو خواهد بود.

صرفنظر از این موضوع، شرکت اپل در پشت صحنه با تامین‌کنندگان نمایشگر شامل سامسونگ و ال‌جی همکاری می‌کند. این دو شرکت کره‌ای از سال گذشته نمونه‌هایی از پنل‌های تاشو 7 و 8 اینچی را عرضه کرده‌اند.

بر اساس شنیده‌ها شرکت سامسونگ در زمینه تولید پنل‌های نمایشگر برای دستگاه تاشو اپل از رقبای خود پیشی گرفته است. با این‌حال گزارش‌ها نشان می‌دهند که دیدگاه‌های اپل، سامسونگ و ال‌جی در مورد عناصر مهمی نظیر گلس‌های بسیار نازک، پنجره‌های پوششی و طراحی لولا با یکدیگر تفاوت دارند. بنابراین این پدیده می‌تواند موجب بروز تاخیر در تولید انبوه دستگاه تاشو اپل شود.

اما چنان‌چه اپل به‌دنبال عرضه چنین دستگاهی در سال 2026 باشد؛ در این‌صورت انتظار می‌رود که از خط تولید پنل‌های اولد فعلی سامسونگ که هم‌اکنون برای گوشی‌های آیفون مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ بهره‌برداری نماید.

نکته جالب توجه اینکه شایعات مطرح شده نشان می‌دهند اپل روی توسعه یک دستگاه تاشو بزرگ‌تر 20.5 اینچی نیز کار می‌کند؛ اگرچه چارچوب زمانی عرضه این محصول هنوز اعلام نشده است.

شکل دقیق و عملکرد نخستین دستگاه تاشو تولیدی اپل کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. با این وجود اطلاعات اخیرا فاش شده نشان‌دهنده تمایل اپل برای ورود به بازار دستگاه‌های تاشو است.

از آنجا که رقابت در عرصه محصولات تاشو هم‌اکنون تحت سیطره بازیگران معتبری نظیر سامسونگ و هواوی قرار دارد؛ لذا رویکرد اپل برای عرضه یک محصول متمایز در این چشم‌انداز در حال تحول صرفا با گذشت زمان مشخص خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH