بدنه تیتانیومی آیفون 15 پرو مکس اپل از سامسونگ گلکسی S24 اولترا مقاوم‌تر است

گوشی سامسونگ گلکسی S24 اولترا همانند آیفون 15 پرو مکس اپل دارای قاب تیتانیومی است. این ماده اولیه موجب می‌شود تا گوشی‌های جدید در مقایسه با مدل‌های نسل قبلی خود بادوام‌تر و تا حدودی سبک‌تر باشند.

این موضوع بدان معنا نیست که کیفیت ساخت دو گوشی هوشمند یکسان است. یک فعال یوتیوبی با نام زاک نلسون به منظور تشخیص میزان تیتانیوم مورد استفاده در بدنه سامسونگ گلکسی S24 اولترا، فریم این گوشی را در معرض شعله آتش قرار داد. ویدیوی مربوط به این فرآیند توسط کانال JerryRigEverything منتشر شد.

آقای نلسون پیش‌تر همین کار را با آیفون 15 پرو مکس انجام داده و متوجه شده بود که فریم تیتانیومی پس از قرارگیری در معرض آتش بدون تغییر باقی مانده است. اگرچه این پدیده چندان هم تعجب‌آور نبود؛ زیرا کوره‌ای که گوشی درون آن قرار گرفته بود؛ از دمای کافی برای ذوب کردن تیتانیوم برخوردار نبود.

گلکسی S24 اولترا نیز در شرایط مشابهی قرار گرفت. بدنه این گوشی همانند آیفون 15 پرو مکس به‌طور کامل از تیتانیوم ساخته نشده است؛ چرا که این پدیده موجب افزایش شدید قیمت گوشی می‌شود.

فریم خارجی گلکسی S24 اولترا دارای حاشیه زیبایی از جنس تیتانیوم است. ساختار داخلی از جنس آلومینیوم بوده و در بین آنها از پلاستیک به‌عنوان لایه میانی استفاده شده است. به بیان دقیق‌تر، ساختار داخلی از جنس آلومینیوم 6061 است؛ در حالی‌که برای فریم خارجی از تیتانیوم درجه 2 استفاده شده است. این در حالیست که فریم خارجی آیفون 15 پرو مکس دارای تیتانیوم درجه 5 است.

تیتانیوم دارای درجات متعددی بوده و هرکدام از آنها از ویژگی‌های خاصی برخوردار هستند. تیتانیوم درجه 5 در مقایسه با نمونه درجه 2 سخت‌تر است؛ اگرچه تیتانیوم درجه 2 نیز تعادلی عالی از استقامت را نشان می‌دهد.

هنگامی‌که آقای نلسون گوشی گلکسی S24 اولترا را به آتش کشید؛ موفق به استخراج تیتانیوم از آن شد. با توجه به ضخامت اسکلت خارجی تیتانیومی به‌نظر می‌رسد که گوشی‌های رده بالا سامسونگ و اپل از مقادیر مشابهی تیتانیوم استفاده می‌کنند.

به گفته زاک نلسون، آیفون 15 پرو مکس دارای تیتانیوم 10 تا 15 دلاری است؛ در حالی‌که سامسونگ از مواد خام با ارزش 3 تا 5 دلاری استفاده کرده است. البته با احتساب فرآیند ریخته‌گری و فرم‌دهی، این اعداد و ارقام افزایش خواهند یافت.

صرفنظر از این موضوع، لایه تیتانیومی خارجی در گلکسی S24 اولترا و آیفون 15 پرو مکس بیش از آنکه به لحاظ ساختاری مهم باشد؛ از جنبه زیبایی حائز اهمیت است. با این‌حال فرآیند پخش حالت جامد سفارشی اپل در کنار استفاده از تیتانیوم با کیفیت بالاتر احتمالا موجب می‌شود تا آیفون 15 پرو مکس در مقایسه با پرچمدار جدید سامسونگ کمی بادوام‌تر باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH