اپل بایدها و نبایدها پس از آبخوردگی گوشی‌های آیفون را اعلام کرد

شرکت اپل وبسایت خود را به‌روزرسانی نموده و در آن اعلام کرده که کاربران در صورت به آب انداختن گوشی یا مشاهده اعلان مایع روی نمایشگر دستگاه موبایل خود به هیچ عنوان نبایستی گوشی را در معرض باد سشوار یا داخل کیسه برنج قرار دهند.

غول آمریکایی از کاربران آیفون درخواست کرده تا برای خشک کردن آیفون از منابع حرارتی خارجی مانند سشوار یا جریان هوای فشرده استفاده نکنند. همچنین کاربران بایستی از قرار دادن اجسام خارجی جاذب رطوبت نظیر پنبه یا دستمال کاغذی درون کانکتور شارژ خودداری نمایند.

در ادامه اپل به کاربران آیفون هشدار می‌دهد تا از قرار دادن گوشی خود داخل کیسه برنج اجتناب نمایند؛ چرا که ذرات ریز برنج می‌توانند به گوشی‌های آیفون آسیب برسانند.

اپل ضمن توضیحاتی از کاربران درخواست می‌کند تا پس از ورود آب به کانکتور آیفون، درگاه شارژ را به سمت پایین گرفته و با دست به آرامی به آن ضربه بزنند تا مایع اضافی از درون کانکتور خارج شود. سپس بایستی گوشی را درون اتاقی با هوای خشک و تهویه مناسب قرار داد و منتظر ماند تا رطوبت آن به‌طور طبیعی خشک شود.

در این‌صورت پیش از اقدام برای شارژ دستگاه یا استفاده از لوازم جانبی بایستی برای مدت حداقل 30 دقیقه منتظر بمانیم. چنان‌چه علامت زرد رنگ تعجب کماکان بر روی نمایشگر رویت شود؛ این موضوع بدان معناست که هنوز مقداری مایع درون کانکتور باقی مانده است. بنابراین گوشی بایستی در مکانی با تهویه مناسب قرار گیرد.

اپل توصیه کرده که چنان‌چه گوشی شما به‌طور کامل خشک شده و کماکان شارژ نمی‌شود؛ در این‌صورت شارژر را از برق کشیده و پس از مدتی دوباره تلاش کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH