بررسی دلایل عدم شناسایی هدفون توسط آیفون + هر چیزی که باید در این زمینه بدانید

در روزهایی سپری می‌کنیم که سازندگان دستگاه‌های هوشمند سعی می‌کنند تا با رقابت با سایر شرکت‌ها از محصولات جدید با ویژگی‌های جذاب رونمایی کنند. یکی از این محصولاتی که کاربرد فراوانی دارند و با تنوع گسترده خود توانستند توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کنند، هدفون‌ها هستند.

شما می‌توانید با استفاده از انواع هدفون‌، ایربادز و سایر موارد برای گوش کردن به موسیقی، مکالمه و یا جلوگیری از نویزهای اضافی بپردازید. هدفون‌ها که انواع مختلفی دارند در طیف‌های گسترده‌ای از جمله هدفون‌های سیمی یا بدون سیم در دسترس افراد قرار می‌گیرند. مشخص است که هدفون‌های سیمی با استفاده از سیم به دستگاه متصل می‌شوند و تجربه خوبی برای غوطه ور شدن در دنیای موسیقی برای شما به ارمغان می‌آورند.

اما هدفون‌های بی‌سیم برای اتصال به تلفن همراه باید از بلوتوث استفاده کنند. اما خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که می‌بینیم گوشی‌های هوشمندی مانند آیفون نمی‌توانند هدفون‌های بی‌سیم را شناسایی کنند و در این راه به مشکل می‌خورند.

تجربه استفاده از اسپیکر آیفون با تجربه صوتی که یک جفت هدفون برای شما به ارمغان می‌آورد حسابی فرق می‌کند و یکی نیستند. در هر صورت ما در این مطلب می‌خواهیم به ترفندهایی بپردازیم تا با استفاده از آنها مشکل عدم شناسایی هدفون توسط آیفون را حل کنید. پس اگر در این زمینه سوالاتی دارید حتما تا انتهای این مطلب را بخوانید.

یافتن عیوب هدفون‌ها

اولین کاری که هنگام عدم شناسایی هدفون توسط آیفون‌ها باید انجام دهید این است که این موضوع را بررسی کنید که عیب هدفون‌ها چیست و چرا به آیفون وصل نمی‌شوند. برای مثال می‌توانید آنها را به تلفن هوشمند یا رایانه فرد دیگری متصل کرده و ببینید که همچنان مشکلی وجود دارد یا خیر. همچنین از هدفون دیگری برای اتصال به آیفون خود استفاده کنید تا در صورت وجود مشکل در آیفون این مشکل را هرچه سریع‌تر حل کنید.

این مطلب را نیز بخوانید: معرفی چند روش متفاوت برای پنهان‌ سازی مخاطبین در آیفون

این مطلب را نیز بخوانید: چرا فوکوس مود در آیفون کار نمی‌کند؟ معرفی چند راه برای رفع آن در آیفون، آیپد و مک

خیلی وقت‌ها امکان دارد هدفون‌های سیمی نیز دچار مشکل شوند و نتوانید با استفاده از آنها موسیقی گوش کنید، فیلم ببینید و یا مکالمه‌ای برقرار کنید. علاوه بر آن، آداپتور لایتنینگ یا USB-C که برای اتصال به آیفون از آنها استفاده می‌کنید را بررسی کنید.

تمیز کردن پورت USB-C یا لایتنینگ

اگر مدت زیادی است که گوشی هوشمند خود را خریداری کرده‌اید و اخیرا در اتصال هدفون سیمی خود به گوشی هوشمند دچار مشکل شده‌اید این احتمال وجود دارد که پورت USB-C یا لایتنینگ شما کثیف شده باشد.

چرا که با گذشت زمان، گرد و غبار، پرز و سایر ذرات وارد پورت لایتنینگ یا USB-C آیفون می‌شوند. این امر می‌تواند موجب مسدود شدن راه ارتباطی هدفون و پورت شود در نتیجه اتصال به درستی شکل نمی‌گیرد و دستگاه به آیفون وصل نخواهد شد.

برای جلوگیری از این امر، باید پورت لایتنینگ یا USB-C آیفون خود را تمیز کنید. برای این کار سعی کنید که از یک برس نرم برای پاکسازی ذرات گرد و غبار استفاده کنید. دقت کنید که هیچ فشاری وارد نکنید و یا از اشیای تیز استفاده نکنید چرا که وارد کردن هرگونه وسیله‌ای که بتواند به پورت آسیب بزند باعث از کار افتادن آن خواهد شد.

ریستارت آیفون

سیستم iOS نیز مانند هر سیستم عامل دیگری، امکان دارد که با مشکلات مختلفی روبرو شود. بنابراین شما می‌توانید به راحتی با ریستارت کردن آیفون خود این مشکل موقتی را حل کنید تا دوباره هدفون را به آیفون متصل کنید.

برای ریستارت، اگر آیفون ایکس یا جدیدتر دارید، دکمه Sleep/Wake و یکی از دکمه‌های تنظیم صدا را فشار دهید و کمی نگه داشته باشید تا اعلان خاموش شدن آیفون روی دستگاه نمایش داده شود‌، سپس روی آن کلیک کنید تا دستگاه ریستارت شود.

در آیفون‌های قدیمی نیز دکمه Sleep/Wake را فشار داده و نگه دارید تا اعلان ظاهر شود. سپس دکمه روشن و خاموش کردن را به سمت راست بکشانید تا آیفون شما خاموش شود.

در این مرحله صبر کنید تا آیفون شما به طور کامل خاموش شود، سپس دکمه Sleep/Wake را فشار داده و نگه دارید تا دوباره روشن شود. اکنون دستگاه ریستارت شده است. پس از آن، حتما چک کنید که این مشکل حل شده باشد.

بررسی دستگاه‌های متصل به آیفون

اگر چندین دستگاه به آیفون شما متصل باشند این احتمال وجود دارد که آیفون به دستگاه دیگری متصل شده باشد بنابراین برای همین است که هدفون توسط آیفون شما شناسایی نمی‌شود. شما می‌توانید با استفاده از مراحل پایین، دستگاه‌های خروجی متصل به آیفون را بررسی کنید:

مرحله 1: در ابتدا با استفاده از انگشتان خود گوشه سمت راست بالای صفحه را به پایین بکشانید تا کنترل سنتر ظاهر شود. در آیفون قدیمی نیز انگشت خود را از پایین صفحه به بالا بکشانید تا کنترل سنتر را ببینید.

مرحله 2: روی AirPlay در سمت راست بالای کنترل سنتر ضربه بزنید و هدفون خود را انتخاب کنید.

شما همچنین می‌توانید بلوتوث را در آیفون خود غیرفعال کنید و به سراغ استفاده از هدفون‌های سیمی بروید. این امر می‌تواند به شما کمک کند تا از تداخل اسپیکرها و هدفون‌های بی‌سیم جلوگیری کنید.

شارژ کردن هدفون بلوتوثی

یکی از مهمترین دلایلی که هدفون‌های بی‌سیم توسط آیفون شناسایی نمی‌شوند کم بودن شارژ باتری آنهاست. برای جلوگیری از این مشکل، مطمئن شوید که هدفون شارژ داشته باشد. اگر پس از آن، مشکل همچنان وجود داشت، احتمالا باید هدفون بلوتوثی خود را ریست کنید.

قطع ارتباط و جفت‌سازی دوباره هدفون بلوتوثی

اگر هدفون شما به آیفون وصل نمی‌شود، سعی کنید آن را قطع کنید و سپس دوباره به آیفون جفت کنید. این امر می‌تواند بسیاری از مشکلات ناشی از دستگاه در زمینه اتصال هدفون را حل کند و مجددا آیفون هدفون شما را شناسایی کند.

برای آنپیر کردن یا لغو جفت‌ شدن هدفون بلوتوثی از آیفون خود، از مراحل پایین استفاده کنید:

مرحله 1: برنامه تنظیمات را در آیفون خود باز کنید و روی بلوتوث بزنید. سپس، روی نماد اطلاعات بیشتر که در تصویر نشان داده شده و در کنار نام هدفون قرار دارد بزنید.

مرحله 2: حالا روی Forget This Device بزنید تا هدفون از دستگاه آنپیر شود یا به بیانی دیگر اتصال آنها از یکدیگر قطع شود.

پس از آن، هدفون بلوتوثی خود را مجددا به آیفون وصل کنید تا مشکل حل شده باشد.

جمع‌بندی

ما در این مطلب سعی کردیم که با ارائه ترفندهای بسیاری به شما یاد بدهیم که چگونه مشکل عدم شناسایی هدفون توسط آیفون را حل کنید. هدفون‌ها ابزارهای جدیدی هستند که در این روزها به کاربران امکان می‌دهند تا در دنیای موسیقی غرق شوند، تماس برقرار کنند، ویدیو ببینند و به سایر کارها بپردازند.

هدفون‌ها انواع مختلفی دارند که از جمله آنها می‌توانیم به مدل‌های سیمی و بی‌سیم اشاره کنیم. اما همیشه هدفون‌ها به گوشی و سایر وسایل وصل نمی‌شوند. ما در این مطلب ترفندهای زیادی را برای شما ارائه کردیم که از جمله آن‌ها می‌توانیم به لغو اتصال و جفت کردن دوباره، تمیز کردن پورت‌ها، شارژ هدفون‌ها و سایر موارد اشاره کنیم.

همچنین روش‌های موثر دیگری نیز وجود دارد، بنابراین برای حل این مشکل بهتر است که مقاله بالا را بخوانید و با استفاده از نکاتی که در این مطلب برای شما ارائه کردیم، به حل عدم شناسایی هدفون توسط آیفون بپردازید.

امیدواریم که با استفاده از نکات بالا توانسته باشید تمام مشکلاتی که در راه عدم شناسایی هدفون توسط آیفون‌ها وجود دارد را حل کنید. در نهایت اگر در این باره سوالاتی دارید حتما سعی کنید که پاسخ آنها را از ما بپرسید و نظراتتان را در بخش کامنت‌ها برای ما بنویسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH